اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  گیلان

شهردار رشت بدون شوآف‌ها برای رفع مشکل ساخت‌وساز در زمین‌های نسقی اقدام کند

در جلسه شورای اسلامی شهر رشت با انتقاد از برخی اقدامات شهردار رشت، به پیگیری جدی و به دور از حواشی و شوآف‌ها توسط شهر دار رشت با هدف رفع مشکل ساخت و ساز در زمین‌های نسقی شهر رشت تاکید شد.

شهردار رشت بدون شوآف‌ها برای رفع مشکل ساخت‌وساز در زمین‌های نسقی اقدام کند

به گزارش خبرگزاری فارس از رشت، رئیس شورای اسلامی شهر رشت عصر امروز در هجدهمین جلسه علنی شورا در ساختمان جلسات شورای رشت با تسلیت دهه اول فاطمیه و شهادت حضرت زهرا (س) اظهار کرد: ان شاا تمامی زنان دنیا بالاخص زنان شیعه از سیره این بانوی بزرگوار در تمامی امور الگو برداری کنند. 

محمد حسین واثق کارگرنیا با تبریک فرا رسیدن میلاد عیسی مسیح (ع) به تمامی هم میهنان مسیحی و گرامیداشت یاد و خاطره درگذشتگان در حادثه زلزله بم افزود: پنجم دی ماه مصادف با روز ایمنی در برابر زلزله و بلایای طبیعی است و استان گیلان نیز بر روی گسل‌های فراوانی قرار دارد و از این بابت در حوزه ساخت و ساز باید با توجه به تمامی مباحث ایمنی اقدام شود، تا خدای ناکرده در صورت وقوع چنین حوادثی شاهد رقم خوردن اتفاقاتی تلخ نباشیم. 

رئیس شورای اسلامی شهر رشت با اشاره به مصاحبه اخیر شهردار رشت پیرامون ساخت و ساز در زمین‌های نسقی تصریح کرد: اخیرا توسط سید شمس شفیعی یکی از همکاران شورا با خبر شدیم که جبار کوچکی نژاد نماینده مردم رشت در مجلس به دنبال جمع آوری امضا از سوی نمایندگان مجلس به منظور رفع مشکل ساخت و ساز در زمین‌های نسقی است و به غیر از این اقدام، هیچ حرکت موثری در این حوزه انجام نشده و مصاحبه شهردار رشت نیز تکرار همان مباحث پیشین و شیوه نامه‌ای است که مورد تایید در دیوان عدالت اداری قرار نگرفت. 

کارگرنیا با تاکید به اینکه از شهردار رشت انتظار داریم به دور از حواشی و شوآف‌های بی‌نتیجه به صورت جدی به دنبال رفع مشکل ساخت و ساز در زمین‌های نسقی باشد، بیان کرد: مردم رشت در انتظار اقدام عملیاتی هستند. 

برپایی چله مهربانی با حضور ۱۴۰ کودک کار در رشت
وی به برپایی مراسم شب یلدا اشاره کرد و گفت: شب گذشته بر اساس آئین قدیمی ایران زمین، مراسم شب یلدا برگزار شد. 

رئیس شورای اسلامی شهر رشت با بیان اینکه همه ما باید بر اساس وظیفه دینی و انسانی، نسبت به نیازهای برادران و خواهران دینی توجه داشته باشیم، افزود: به مناسبت فرا رسیدن شب یلدا، سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری رشت نسبت به برپایی چله مهربانی برای کودکان کار اقدام کرد و این مراسم با حضور حدود ۱۴۰ کودک کار در قصر بازی رشت برگزار شد که اقدامی شایسته تقدیر است. 

تاخیر شهردار رشت در همایش حمل و نقل و ترافیک شورای رشت
کارگرنیا با اشاره به برگزاری نخستین همایش ملی حمل و نقل و ترافیک شورای رشت تصریح کرد: این همایش می‌تواند نقش موثری در رفع مشکلات ترافیکی شهر ایفا کند و از تلاش‌های رئیس کمیسیون حمل و نقل و ترافیک شورای رشت و مشاوران این کمیسیون در برگزاری این همایش قدردانی می‌کنم. 

وی با انتقاد از تاخیر شهردار رشت در زمان شروع این همایش گفت: شهردار و مجموعه شهرداری رشت به نحوی میزبان این همایش بودند و انتظار می‌رفت در زمان برگزاری آن نیز حضور پررنگ داشته باشند، اما شهردار رشت با تاخیر در این همایش حضور پیدا کرد و پس از آن نیز پیش از اتمام همایش سریعا ازمحل برگزاری مراسم خارج شد که این اقدام شایسته نیست و یقینا این نحوه رفتار شهردار مورد پسند افرادی که در این همایش به ارائه مقاله پرداختند نیست. 

شهردار رشت تمایلی به همکاری با شورا ندارد
عضو شورای اسلامی شهر رشت نیزدر این جلسه با اشاره به اینکه قرار بود شهردار رشت یار دوازدهم، دوست و همراه اعضای شورا باشد، اظهار کرد: قرار بود در یک اتاق فکر مشترک برای خدمت به مردمان این شهر شبانه روزی تلاش کنیم، اما متاسفانه با مشاهده عملکرد شهردار رشت، چیزی که تصور می‌کردیم محقق نشد. 

مهدی نوری هریس با ابراز گلایه از اینکه شهردار رشت مجموعه شهرداری را با بخش خصوصی تحت مدیریتش اشتباه گرفته است، افزود: شهردار رشت سخنان اعضای شورا را با شوآف بازی‌ها به نام خودش تمام می‌کند و بارها به وی تاکید کردیم که در شهرهای اطراف بابت ساخت و ساز در زمین‌های نسقی اقدامات خوبی در دست انجام است اما گویا وی گوش شنوایی ندارد. 

وی با تاکید به اینکه علوی ۹ سال سابقه و تجربه حضور در شورا و کمیسیون‌های تخصصی شورا را دارد، تصریح کرد: تصور می‌کردیم می‌توانیم از تجربیات شهردار برای رفع مشکلاتی از جمله تالاب عینک رشت، رودخانه‌های رشت، ساخت و ساز در زمین‌های نسقی و غیره استفاده کنیم اما علوی هیچ تمایلی به همکاری با شورا ندارد. 

شهردار رشت به دنبال رئیس بازی درآوردن است
عضو شورای اسلامی شهر رشت با اشاره به اینکه شهردار رشت به دنبال رئیس بازی درآوردن است، بیان کرد: این روش مدیریتی توسط شهردار رشت به جایی نمی‌رسد و اعضای شورای رشت تمام هم و غم خود را برای برطرف کردن مشکلات این شهر به کار گرفته‌اند و متاسفانه شهردار رشت که با رای مستقیم اعضای شورا انتخاب شده است با شورا همکاری نمی‌کند. 

پرداخت حق مشاوره ۱۰ میلیارد تومانی در شهرداری رشت
سید شمس شفیعی عضو دیگر شورای رشت نیز در این جلسه با اشاره به برون سپاری خدمات در شهرداری رشت اظهار کرد: برون سپاری تبدیل به نان خانه برای برخی از افراد در شهرداری رشت شده است و در یک مورد حقوقی متوجه شدیم که بالغ بر ۱۰ میلیارد تومان به عنوان حق مشاوره پرداخت شده است. 

مذاکرات دائمی در برخی از پروژه‌های شهرداری رشت
یکی دیگر از اعضای شورای اسلامی شهر رشت نیز در این جلسه با انتقاد از وضعیت سرویس‌های بهداشتی در رشت اظهار کرد: پیرامون احداث سرویس‌های بهداشتی در رشت در جلسات متعدد در کمیسیون بهداشت و محیط زیست شورا به بررسی پرداختیم. 

سید حسین رضویان با بیان اینکه متاسفانه در برخی از پروژه‌های شهرداری رشت، دائما می‌گویند که در حال مذاکره هستیم، افزود: شورا در پروژه‌ها باید تصمیم نهایی را بگیرد و شهرداری پس از اعلام تصمیم شورا موظف است وارد عملیات اجرایی شود. 

در اجرای پروژه‌ها صرف و صلاح شهروندان دیده شود
مسعود عباس نژاد عضو شورای اسلامی شهر رشت نیز در این جلسه با انتقاد از کمبود سرویس‌های بهداشتی در سطح رشت اظهار کرد: تا چند وقت دیگر میهمانان نوروزی وارد شهر می‌شوند و باز هم مشکل کمبود سرویس‌های بهداشتی در رشت وجود دارد و نباید در این باره تعلل کنیم و در اجرای پروژه‌ها باید صرف و صلاح و نیاز شهروندان در نظر گرفته شود. 

اختصاص دو میلیارد تومان اعتبار با هدف ایجاد مرکز جمع آوری معتادین متجاهر 
رئیس شورای اسلامی شهر رشت در این جلسه با اشاره به حضور معتادین متجاهر در برخی از نقاط رشت اظهار کرد: متاسفانه برخی از سرپیچ‌های لامپ‌ها و برخی دیگر از تجهیزات متعلق به شهرداری رشت توسط تعدادی از معتادین متجاهر مورد سرقت قرار می‌گیرد. 

محمد حسین واثق کارگرنیا به آتش کشیده شدن یکی از آسانسورهای پل عابر پیاده در رشت اشاره کرد و گفت: این مشکل نیز به واسطه حضور افراد معتاد رقم خورد. 

وی با اشاره به ایجاد مرکزی تحت نظارت سازمان بهزیستی با هدف جمع آوری و اصلاح افراد معتاد بیان کرد: در اواخر عمر شورای چهارم، قرار بود با بهزیستی در این باره مساعدت انجام شود که در شورای پنجم این موضوع به جایی نرسید و و اخیرا پس از پیگیری‌های انجام شده توسط شورا، شهرداری رشت اعلام کرده است که با تغییر ردیف بودجه از محل ردیف اعتباری دو میلیارد تومان را برای این مهم اختصاص می‌دهد. 

انتهای پیام/۸۴۰۰۸

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول