اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آمریکا، اروپا

کرملین: روابط روسیه با اوکراین بشدت تنزل یافته است

سخنگوی کاخ کرملین با بیان اینکه طرف اوکراینی روابط با مسکو را قطع کرده و بشدت تنزل داده است، شرط دیدار رؤسای جمهور آمریکا و روسیه را پذیرش تضمین‌های امنیتی مسکو توسط واشنگتن اعلام کرد.

کرملین: روابط روسیه با اوکراین بشدت تنزل یافته است

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، «دیمیتری پسکوف» سخنگوی ریاست‌جمهوری روسیه روز چهارشنبه گفت روابط این کشور با اوکراین بشدت تنزل یافته و در پایین‌ترین سطح خود قرار گرفته است.

پسکوف در مصاحبه با شبکه تلویزیونی «روسیه ۲۴» اظهار داشت: «اوکراین روابط خود را با روسیه قطع کرده است و مسکو از آمادگی مقامات کی‌یف برای از سرگیری گفت‌وگوها آگاه نیست».

به نوشته خبرگزاری «اسپوتنیک»، وی در این‌باره توضیح داد: «ما در روابط دوجانبه مشکل داریم. این [روابط] قطع شده [و از طرف اوکراینی] تعلیق شده و کاملاً تنزل یافته است. در این‌خصوص جای صحبت وجود دارد، لکن ما نمی‌دانیم که سران کی‌یف چقدر برای این کار آماده هستند و در عوض آنها اقدامات غیرقابل پیش‌بینی [هم] انجام می‌دهند».

سخنگوی کرملین در بخش دیگری از صحبت‌هایش به موضوع دیدار احتمالی «جو بایدن» و «ولادیمیر پوتین» رؤسای جمهور آمریکا و روسیه اشاره کرده و شرط برگزاری این دیدار را توضیح داد.

به نوشته اسپوتنیک، پسکوف تاکید کرد که پیش از دیدار بعدی پوتین و بایدن، کشورهای غربی باید به پیشنهادات روسیه برای تضمین‌های امنیتی پاسخ دهند.

در تاریخ ۱۷ دسامبر بود که وزارت خارجه روسیه پیش‌نویس معاهدات امنیتی با آمریکا و سازمان پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) را منتشر کرد. این تضمین‌ها به‌صورت خاص گسترش بیشتر ائتلاف ناتو به شرق و ورود کشورهای اتحاد جماهیر شوروی سابق به آن را مردود می‌داند. این پیش‌نویس همچنین امکان ترک هرگونه فعالیت نظامی در اوکراین، سایر کشورهای اروپای شرقی و همچنین در قفقاز و آسیای مرکزی توسط بلوک را فراهم می‌کنند.

پیش از این، رئیس‌جمهور روسیه با بیان اینکه کشورش جایی برای عقب‌نشینی از موضع خود درخصوص اوکراین ندارد، گفت اگر غرب مسیر تقابل‌جویانه با مسکو را کنار نگذارد، روسیه نیز مجبور است پاسخ سختی به آنها بدهد (جزئیات بیشتر).

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول