اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آمریکا، اروپا

مسکو: رزمایش‌های ناتو در اوکراین، ضد روسیه هستند

وزارت خارجه روسیه با انتقاد از رزمایش‌های نظامی مشترک اوکراین و کشورهای غربی، گفت مسیر تقابل‌جویانه آنها بر حل‌وفصل مناقشات دنباس تأثیر منفی می‌گذارد.

مسکو: رزمایش‌های ناتو در اوکراین، ضد روسیه هستند

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، «الکسی پولیشچوک» رئیس دپارتمان دوم امور کشورهای مستقل همسود در وزارت خارجه روسیه گفت تمام رزمایش‌های سازمان پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) در اوکراین جهت‌گیری ضد روسی دارند.

پولیشچوک امروز (جمعه) در یک مصاحبه تلویزیونی گفت: «در سال ۲۰۲۱، هفت رزمایش مشترک بین کی‌یف و کشورهای عضو ناتو در خاک اوکراین برگزار شد، در حالی که در سال ۲۰۲۲، نه رزمایش دیگر برگزار خواهد شد».

به نوشته خبرگزاری «اسپوتنیک»، وی در این‌باره توضیح داد: «مقیاس، پوشش سرزمینی و مدت رزمایش‌های مشترک بین اوکراین و کشورهای ناتو در حال افزایش است. همه رزمایش ها با یک مفهوم واحد مرتبط هستند و جهت‌گیری ضد روسی دارند».

بر اساس این گزارش، در حال حاضر حدود ۱۰ هزار نیروی نظامی کشورهای ناتو در تاسیسات نظامی و پایگاه‌های دریایی اوکراین مستقر هستند که ۴۰۰۰ نفر از آنها آمریکایی هستند.

این دیپلمات روس ادامه داد: «مربیان غربی، ارتش اوکراین را آموزش می‌دهند، نحوه انجام عملیات تهاجمی، از جمله در مناطق شهری را به آنها یاد می‌دهند. این به طور مستقیم ناقض توافقنامه مینسک در سال ۲۰۱۵ است که بر اساس آن، تمام تشکیلات مسلح خارجی، تجهیزات نظامی و مزدوران باید از کشور خارج شوند. این خط کشورهای غربی بر حل‌و‌فصل مناقشه در دنباس تأثیر منفی می‌گذارد».

در تاریخ ۱۷ دسامبر بود که وزارت خارجه روسیه پیش‌نویس معاهدات امنیتی با آمریکا و سازمان پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) را منتشر کرد. این تضمین‌ها به‌صورت خاص گسترش بیشتر ائتلاف ناتو به شرق و ورود کشورهای اتحاد جماهیر شوروی سابق به آن را مردود می‌داند. این پیش‌نویس همچنین امکان ترک هرگونه فعالیت نظامی در اوکراین، سایر کشورهای اروپای شرقی و همچنین در قفقاز و آسیای مرکزی توسط بلوک را فراهم می‌کنند.

پیش از این،  «ولادیمیر پوتین» رئیس‌جمهور روسیه با بیان اینکه کشورش جایی برای عقب‌نشینی از موضع خود درخصوص اوکراین ندارد، گفت اگر غرب مسیر تقابل‌جویانه با مسکو را کنار نگذارد، روسیه نیز مجبور است پاسخ سختی به آنها بدهد. (جزئیات بیشتر)

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول