اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

سیاسی  /  سایر حوزه ها

تجمع ۹ دی در سراسر کشور/ لزوم تداوم روایت فتنه ۸۸

رئیس ستاد بزرگداشت یوم‌الله ۹ دی گفت: در همه استان‌ها و شهرستانها یک برنامه تجمع عمومی بارعایت دستورالعمل‌های بهداشتی ویژه بزرگداشت حماسه نهم دی پیش بینی شده است.

تجمع ۹ دی در سراسر کشور/ لزوم تداوم روایت فتنه ۸۸

به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری فارس،  علی‌محمد نایینی رئیس ستاد بزرگداشت یوم‌الله ۹ دی در پیش از خطبه‌های نماز جمعه این هفته تهران ضمن تسلیت ایام شهادت حضرت فاطمه(س) و با اشاره به حماسه ۹ دی‌ گفت: زنده نگه داشتن حماسه ۹ دی حقیقتاً ابتکار الهی و حکیمانه مقام معظم رهبری بود تا با گذشت زمان این حماسه تاریخی دستخوش فراموشی و تحریف نشود.

نائینی تاکید کرد: روزهای سال به طور طبیعی یکسان هستند، شکل‌گیری اراده‌ها و مجاهدت‌های تاریخ‌ساز یک روز را متمایز، پرچم و الهام بخش می کند و  حرکت مردم ایران در نهم دی تجلی قدرت الهی، تجلی ولایتمداری، دشمن شناسی، بصیرت، همبستگی ملی و یک واکنش عاشورایی بود.

وی تصریح کرد: نهم دی همه محاسبات و آرزوهای دشمن را در هم ریخت و عظمت ملت ایران به نمایش گذاشته شد.

رئیس ستاد بزرگداشت یوم‌الله ۹ دی افزود: نهم دی نشان داد اگر دشمنان فتنه ای را آغاز کنند با هدایت رهبر انقلاب خاتمه دهنده ملت ایران خواهد بود. اگر با جنگ نرم و تحریف و دروغ و غبارآلود کردن فضا و سکوت نخبگان فضا تیره و تار شود باز هم ملت ایران با بصیرت و تشخیص درست به صحنه می‌آیند. اگر دشمنان تهدید کنند بازدارنده باز ملت ایران است و اگر تحریم کنند باز هم پیروز مردم ایران خواهد بود.

وی تاکید کرد: مردم ایران هیچ کار دشمنان را بدون پاسخ نمی گذارد و نور خدا هرگز در این سرزمین اسلامی خاموش نخواهد شد.

نائینی گفت: عده ای سعی می‌کنند با تحریف فتنه ۸۸ آن را به یک حادثه سیاسی، دعوای انتخاباتی و سوء تفاهم تقلیل دهند و با این روایت‌های تحریف شده می خواهند عظمت کار مردم را در نهم دی به یک راهپیمایی حکومتی و در طرفداری از یک کاندیدای خاص تقلیل دهند. 

رئیس ستاد بزرگداشت یوم‌الله ۹ دی اضافه کرد: اگر فتنه درست روایت نشود جریان فتنه با تحریف و انکار آن و با عملیات روانی و دروغ روایت های خود را انتقال خواهد داد و به تعبیر مقام معظم رهبری جای حق و باطل و ظالم و مظلوم عوض خواهد شد، به همین جهت به دست گرفتن روایت فتنه ۸۸ و حماسه نهم دی یک کار انقلابی جهادی و از مصادیق «جهاد روایت و تبیین» است.

رئیس ستاد بزرگداشت ۹ دی با بیان اینکه فتنه ۸۸ بر اساس اسناد معتبر از پیش طراحی شده و کاملاً آمریکایی - صهیونیستی بود، تصریح کرد: فتنه ۸۸ از جنگ هشت ساله نیز خطرناک‌تر بود، زیرا دشمن همه امید ملت را نشانه گرفته بود. به تعبیر مقام معظم رهبری فتنه ۸۸ جنگ احزاب بود. از این رو نهم دی به ما می‌گوید در مقابل پیچیده‌تری فتنه‌ها با بصیرت، صراحت، قاطعیت و ولایت‌پذیری می‌توان ایستاد.

وی افزود : رهبران داخلی این فتنه با برافراشتن پرچم حضرت امام رحمه‌الله و میراث آن عزیز یعنی انقلاب اسلامی و ولایت فقیه در افتادند، ولی به سرعت مردم از آن‌ها فاصله گرفتند و قدرت‌های بزرگ آن‌ها را در گورستان تاریخی دفع کردند.

 رئیس ستاد بزرگداشت ۹ دی تاکید کرد: اتفاق بی‌نظیر مردم بصیر ایران در حمایت از کشور، عاشورا و انقلاب و مقابله کامل با همه داشته های جبهه باطل در 13 استان کشور در هفتم و هشتم دی و همزمان در سراسر کشور در نهم دی با حضور بیش از ۴۰ میلیون جمعیت کشور اعم از کسانی که در انتخابات ۲۲ خرداد به کاندیداهای مختلف رای داده بودند انجام شد.

وی ادامه داد: پیام حماسه نهم دی به مسئولین کشور این است که ملت ایران سرمایه صبور، صادق و پای کار نظام هستند این ملت در همه عرصه ها در خط مقدم فداکاری بوده است و باید قدر خدمت به این ملت را دانست.

رئیس ستاد بزرگداشت ۹ دی گفت: ستاد مرکزی بزرگداشت حماسه نهم دی در شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی که به تعبیر مقام معظم رهبری این شورا یک نهاد فعال، تاثیر گذار و منشاء بصیرت افزایی در مناسبات های انقلاب بوده است با هدف تبیین فتنه ۸۸ و حماسه نهم دی و عمق بخشی اقدام کرده است.

نائینی افزود: یکی از این اقدامات به دست گرفتن روایت و مردمی کردن مناسبت و طراوت بخشیدن آن در سراسر کشور بوده که حدود ۲ ماه قبل با تبادل نظر با دستگاهها و نهادها و فعالان مردمی و با رویکرد جهاد روایت و تبیین برنامه هایی را در سراسر کشور پیش بینی کرده است که این برنامه ها در کنفرانس آتی بازگو خواهد شد.

نایینی گفت: تولید محتوا، روایتگری، سازماندهی و اعزام سخنران، نشستهای تبیینی، انتشار صدها آثار ادبی، پژوهشی، هنری، سیر نمایشگاهی، تولیدات رسانه‌ای از جمله فعالیت های ستاد بزرگداشت نهم دی است. همچنین در همه استان ها و شهرستانها یک برنامه تجمع عمومی بارعایت دستورالعملهای بهداشتی ویژه بزرگداشت حماسه نهم دی پیش بینی شده است.

وی با اشاره به نزدیک بودن حماسه ۹ دی بیان داشت: انشاءالله در پنجشنبه نهم دی ماه در ساعت ۱۴ و ۳۰ در میدان آیینی امام حسین(ع) تهران شاهد حضور پرشور و پرطراوت مردم تهران خواهیم بود.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول