اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  قزوین

رزمایش پیامبر اعظم پیامی واضح و جدی برای آمریکا و صهیونیست‌ها دارد

خطیب نماز جمعه قزوین با اشاره به رزمایش پیامبر اعظم تصریح کرد: این رزمایش در این برهه از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است و بار دیگر عزیزان قدرتمند اسلام،‌ قدرتشان را به نمایش گذاشته‌اند و این اقدام پیامی برای آمریکایی‌ها و صهیونیست‌ها دارد که اگر ماجراجویی کنند، قطعاً بازنده خواهند بود.

رزمایش پیامبر اعظم پیامی واضح و جدی برای آمریکا و صهیونیست‌ها دارد

به گزارش خبرگزاری فارس از قزوین، آیت‌الله عبدالکریم عابدینی در خطبه های نماز جمعه قزوین اظهار کرد: از خدای متعال ملتمسانه می خواهیم آن نظم حکیمانه ای که همه عالم با آن مهندسی شده است، روزی زندگی ما قرار بدهد و خودمان را با عالم هستی هماهنگ کنیم، با قوانین الهی وفق بدهیم و با آیات قرآنی همراه کنیم که همگی تقوای الهی محسوب می شوند.

بدون قرآن نمی‌توان شخصیت حقیقی حضرت مسیح را شناخت

وی با اشاره به میلاد حضرت عیسی(ع) تصریح کرد: درباره حضرت عیسی مسیح(ع) آیات متعددی داریم که این پیغمبر و مادرش را مورد ستایش قرار داده و به ما معرفی کرده است. ما به پیروان حقیقی که به حضرت مسیح و انجیل اعتقاد دارند، دعوت می کنیم قرآن را هم درباره حضرت مسیح(ع)، حضرت مریم(س) و انجیل مطالعه کنند.

نماینده ولی فقیه در استان قزوین افزود: بدون قرآن نمی توان شخصیت حقیقی حضرت مسیح را شناخت،‌ این شخصیت با عظمت و بزرگ با قرآن شناخته می شود. قرآن بسیار سفارش آن حضرت را کرده است و آیات بسیاری حضرت مسیح را معرفی کرده اند و حتی پیروان حقیقی حضرت مسیح را قرآن به ما معرفی کرده است.

امام جمعه قزوین ادامه داد: در آیه ۸۲ سوره مائده، که علیه یهودیان آغاز می شود و به نفع پیروان حضرت مسیح ادامه می یابد، خداوند در این آیه می فرماید بدترین دشمنان شما یهودیان و مشرکان هستند، آنهایی که با یهودیان همراه هستند با هر نام، عنوان و دینی بدترین دشمنان شما محسوب می شوند و در ادامه می فرماید آنهایی که در دوستی و مودت به شما نزدیک هستند، همان هایی هستند که به مسیحی بودن خودشان افتخار می کنند.

وی یادآور شد: امروز بسیار می شنویم که کسانی آمدند از دانشگاه ها،‌ اساتید دانشگاه و مردم آمدند و مسلمان شدند و ریشه آنها را مورد بررسی قرار دهیم مشاهده می کنیم عمدتا از مسیحیان هستند که به دین اسلام وارد می شوند چرا که خیلی به ما نزدیک هستند و در نهایت به پیغمبر خاتم ایمان می آورند و اینها به خاطر نگاه قرآن و اسلام به حضرت مسیح، حضرت مریم و انجیل تحریف نشده است.

آیت الله عابدینی اظهار کرد: بخش های زیادی از انجیل تحریف نشده را می توانیم در قرآن پیدا کنیم. خداوند در قرآن فرموده بیایید سخن مسیح را بشنوید،‌ وقتی برای بنی اسرائیل صحبت می کند و می گوید من فرستاده خدا هستم برای شما، من تورات را تصدیق می کنم و بشارت می دهم آمدن پیامبری را که بعد از من می آید و نام او احمد است و این حقیقت می بایست مورد توجه قرار گیرد.

رزمایش پیامبر اعظم پیامی واضح و جدی برای آمریکا و صهیونیست‌ها دارد

خطیب نماز جمعه قزوین با اشاره به رزمایش پیامبر اعظم تصریح کرد: این رزمایش در این برهه از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است و بار دیگر عزیزان قدرتمند اسلام،‌ قدرتشان را به نمایش گذاشته اند و این اقدام پیامی برای آمریکایی ها و صهیونیست ها دارد که اگر ماجراجویی کنند، قطعا بازنده خواهند بود.

وی بیان کرد: خوشبختانه علی رقم همه عقب ماندگی هایشان، صهیونیست ها این موضوع را خوب می فهمند که جنگ با ایران برایشان گران تمام می شود و خودشان گفتند که اگر با ایران وارد جنگ شویم،‌ سه هزار موشک هر روز بر سر ما می بارد و گفتند غیر از اینکه ایران سه هزار موشک برای ما می فرستد،‌ از لبنان و غزه و جاهای دیگر نیز ما مورد حمله موشک ها قرار می گیریم و این مهم نشان دهنده عزت و قدرت اسلام است.

نماینده ولی فقیه در استان قزوین یاد و خاطره سردار سلیمانی را گرامی داشت و گفت: زمینه هایی که امروز جبهه مقاومت در منطقه دارد و این عزت و قدرت منطقه ای،‌ به برکت تلاش های سردارانی چون سلیمانی و تهرانی مقدم حاصل شد و ان‌شاء الله روح آنها با انبیاء محشور باشد. این ایام سالگرد شهادت سردار سلیمانی است و آن را احترام می گذاریم و امیدواریم وظیفه خود را در قبال این بزرگ مرد ادا کنیم.

امام جمعه قزوین بیان کرد: هفتم دی برای مردم شهید پرور قزوین یادآور بزرگی و عظمت است، همان روزی که دژخیمان رژیم منحوس پهلوی مردم بی سلاح را که برای آزادی و نجات از رژیم منحوس شاهنشاهی راهپیمایی می کردند مظلومانه به شهادت رساندند و این روز را گرامی می داریم.

وی اظهار کرد: نهم دی ماه روز مبارزه با فتنه است،‌ ما هم در گذشته فتنه داشته ایم و هم فتنه گران هیچگاه آرام نخواهند نشست، فتنه گران از وحدت ما، از صفوف نماز جمعه و جماعت و انبوه جمعیت در برنامه های دینی ناراحت می شوند و این فتنه ها از قبل انقلاب وجود داشته و باید همواره نسبت به آن هوشیار باشیم.

آیت الله عابدینی تصریح کرد: فتنه‌ی بنی صدر که با ورود امام خمینی(ره) پایان پذیرفت،‌ فتنه منتظری که می توانست خیلی دردسر ساز شود اما نامه امام آن فتنه را هم خاموش کرد. کودتاها هم نتیجه فتنه بود و فتنه هایی که برای ایجاد اختلاف بین اقوام تلاش می کردند پیش بیاورند و همین طور فتنه های کوچک و بزرگ آمدند و رفتند تا به فتنه ۸۸ رسیدیم.

فتنه ۸۸ با حضور با بصیرت مردم خنثی شد

خطیب نماز جمعه قزوین بیان کرد: مدت ها بود که این فتنه گران از سوی آمریکا، صهیونیست ها و اجانب مورد حمایت قرار می گرفتند و تشویق می شدند که اگر مقاومت کنید نظام اسلامی را شکست می دهید اما الحمدالله روز ۹ دی مردمی که از عزاداری اباعبدالله الحسین(ع) می آمدند و تحت تعلیم مکتب حضرت قرار داشتند،‌ اثری از فتنه باقی نگذاشتند و این اتفاق در همه شهرها و مخصوصا در تهران پیش آمد و فتنه جمع شد.

وی خاطرنشان کرد: ۹ دی فقط فتنه فتنه‌گران ۸۸ را خاموش نکرد بلکه دشمنان بیرونی و عوامل داخلی آنها را نیز ناامید کرد و این یکی از ویژگی های مهم ۹ دی، روز بصیرت ملی و همراهی با امامت و ولایت بود و آن روز، روز میثاق امت با ولایت شد.

نماینده ولی فقیه در استان قزوین گفت: رحلت علمدار بصیرت و پیشکسوت مبارزه با فتنه ها مرحوم آیت الله علامه مصباح یزدی را نیز در این ایام داریم،‌ قدر نگرش ها و تفکرات این عالم را بدانیم که در بیان نگرش ها و حقایق قرآن و عصمت و طهارت و افشای فتنه ها همواره خیر و برکاتشان شامل حال همه مردم بوده است.

امام جمعه قزوین افزود: اکثر مردم ما مستقیم یا غیر مستقیم شاگرد مکتب علامه مصباح یزدی بودند که خودشان مستقیم یا سخن ایشان را شنیدن یا کتاب ها و آثار ایشان را مطالعه کردند و یا از دیگران شنیدند و آموختند و از خداوند می خواهیم روح آن عالم بزرگ را با انبیاء الهی محشور کند.

وی عنوان کرد: سالروز تشکیل نهضت سواد آموزی در سال ۱۳۵۸ به فرمان امام خمینی(ره) را داریم، امام مقرر کرده بودند که در هر جایی مدیرکل آموزش و پرورش، استاندار و نماینده امام رسالت توسعه این نهضت را داشتند که نقش مهمی در ریشه کن شدن بی سوادی داشت و الحمدالله قزوین در مبارزه با بی سوادی جزو استان های برتر کشور است.

آیت الله عابدینی افزود: سواد خواندن و نوشتن اول سواد است، مثل این می ماند که ما در قرآن خواندن فقط بتوانیم روخوانی کنیم و این به معنای آگاهی به مفاهیم، معنا و تفسیر نیست، در سواد هم همین است و صرفا با خواندن نمی توانیم بگوییم که یک نفر با سواد شده و پس از آن باید مطالعه کتاب را با جدیت دنبال کرد.

خطیب نماز جمعه قزوین اظهار کرد: در این ایام سالروز اعدام صدام، رئیس رژیم بعثی را داشتیم که الحمدالله این کشور مسلمان از وجود این بعثی ها طیب و طاهر شد و حالا این بعثی ها فتنه گری می کنند و امیدواریم ملت یکپارچه و مومن عراق بتواند جایگاه عزت و اقتدار خودش را هر روز تعالی ببخشد.

نماینده ولی فقیه در استان قزوین تصریح کرد: در باب بحث کرونا نیز بایستی امیدوار باشیم بساط این ویروس بد برچیده شود و هم باید مراقب اُمیکرون، سویه‌ی جدید ویروس کرونا باشیم که شدت سرایت آن شدیدتر از انواع گذشته است و بیاییم رعایت کنیم و از ماسک استفاده کنیم و هم بهداشت و فواصل و واکسن ها را جدی بگیریم که هر کسی واکسن می زند تا حد بالایی از این خطرات دور می ماند و در این مسیر کوتاهی نکنیم.

وی با تسلیت شهادت سفیر جمهوری اسلامی در یمن گفت: شهید حسن ایرلو جانباز جنگ تحمیلی و برادر دو شهید بودند. ایشان مبتلای به بیماری شدند و برخی کشورها عمدا بازگشت ایشان به ایران را محدود کردند و این جانباز گرانقدر پس از عمری خدمت برای استحکام مقاومت اسلامی و فتنه های منطقه ای، به شهادت رسید.

آیت الله عابدینی بیان کرد: شهادت آیت الله علامه سید محمدباقر صدر توسط دژخیمان بعثی صدامی را در این ایام داریم که این عالم بزرگوار الگوی اهل عالم شد، شهادت روحانی مجاهد شهید حسین غفاری که با شهادت او طلبه ها قیام کردند و انقلاب امام خمینی(ره) بار دیگر با قدرت ادامه یافت.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول