اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  هرمزگان

از اخبار وارونه BBC تا رو شدن دست رسانه‌هاى بیگانه/ رزمایشى با طعم لبخند و سخاوت+فیلم و عکس

لبخند و شادى کودکان و هم‌چنین رضایت مردم شیعه و سنی قشم در حاشیه هفدهمین رزمایش پیامبر اعظم(ص) تماشایى بود؛ در حالى که BBC با وارونه جلوه دادن آن قصد ایجاد عملیات روانى در جامعه داشت که واقعیت را در فیلم‌هاى گنجانده‌شده در این گزارش خواهید دید.

از اخبار وارونه BBC تا رو شدن دست رسانه‌هاى بیگانه/ رزمایشى با طعم لبخند و سخاوت+فیلم و عکس

خبرگزارى فارس - بندرعباس، علیرضا بهرمن: هفدهمین رزمایش پیامبر اعظم(ص) در شرایطى روز گذشته با شلیک ١٦ موشک بالستیک نیروى هوافضای سپاه به پایان رسید که توجه رسانه‌هاى دنیا را به خود معطوف ساخت و دشمنان اسلام را به حیرت فرو برد.

هوافضای سپاه توانست با جهت دادن به موشک‌های بالستیک و ایجاد مانور در جهات مختلف کار دشمن را بسیار سخت و صدها میلیارد دلارِ آنان در ساخت ادوات جنگی را بی‌ارزش جلوه دهد و به عدد صفر برساند.

عملیات هجومی بالگردهای هوانیروز سپاه به‌منظور انهدام مواضع دشمن فرضی با موفقیت اجرا شد. در این مرحله بالگردهای کبرا، طوفان، و Mi-17 هوانیروز سپاه با بکارگیری مهمات بومی نسبت به اجرای پشتیبانی آتش هوایی از نیروهای عمل‌کننده در رزمایش اقدام کردند.

تکثیر و بومی‌سازی و ارتقای توانمندی‌های پهپادی نیروی زمینی سپاه از دستاوردهای این نیرو در این رزمایش بود. پهپادهای تهاجمی و رزمی نیروی زمینی سپاه قادرند هر نقطه‌ای را که نیاز باشد مورد هدف قرار دهند، به‌طوری که با این ابزار و طی شدن روند بلوغ و تجهیز این پرنده‌ها، هدف‌گیری و انهدام هر هدفی امکان‌پذیر شده است.

یگان‌های موشکی و سطحی نیروی دریایی سپاه با شلیک موشک‌های کروز ضدکشتی موفق به انهدام اهداف از پیش تعیین‌شده شدند. یگان‌های موشکی از ساحل و شناورهای تندرو کلاس ذوالفقار، با شلیک همزمان 5 فروند موشک کروز ضدکشتی، شناور دشمن فرضی را با اصابت همزمان موشک‌ها با موفقیت منهدم کردند.

این رزمایش فرهنگى، مردمى و نظامى در حالى برگزار شد که طى هفته‌هاى گذشته رژیم غاصب صهیونیستى به پشتوانه اربابش آمریکاى تروریست، بیش از پیش براى کشورمان خط و نشان مى‌کشید و نتیجه آن نیز خاموشى عربده‌ها و تهدیدات این رژیم کودک‌کش بود.

 

 

رسانه‌های خودفروخته علیه رزمایش

رسانه‌هاى خودفروخته مانند BBC، من و تو و ایران‌اینترنشنال قصد داشتند در آستانه دور جدید مذاکرات وین با انتشار اخبار کذب، رزمایش دفاعى سپاه را تحت‌الشاع قرار دهند.

سخاوت در رزمایش

روستانشینان قشم به‌طور خودجوش منازل خود را در اختیار رزمندگان اسلام قرار دادند و BBC بارها عصبانیت خود را نسبت به وحدت وصف‌ناپذیر سپاه و اهل سنت قشم در همراهی مردم با رزمایش نشان داد و حتى تلاش مى‌کرد خبر خبرگزارى فارس هرمزگان را در این باره زیر سؤوال ببرد.

نکته قابل توجه رزمایش پیامبر اعظم(ص) ١٧، برنامه‌هاى پرشمار و وسیع فرهنگى بود که از سوى قرارگاه فرهنگى نیروى زمینى سپاه پاسداران انقلاب اسلامى براى مردم تدارک دیده شده بود.

اخبار وارونه BBC

لبخند و شادى کودکان و همچنین رضایت مردم شیعه و سنی قشم در حاشیه این رزمایش تماشایى بود در حالى که BBC با وارونه جلوه دادن آن قصد در ایجاد عملیات روانى در جامعه داشت که واقعیت را در فیلم‌هاى گنجانده‌شده در این گزارش خواهید دید.

کار فرهنگی در رزمایش

دیدار معاون هماهنگ‌کننده نیروى زمینى سپاه با خانواده‌هاى شهداى جزیره قشم، حضور در مدارس و ایجاد شور و نشاط بین دانش‌آموزان، توزیع کمک‌هاى مؤمنانه، برگزارى مسابقات ورزشى و حضور فرماندهان ارشد سپاه بین ورزشکاران، تهیه جهیزیه براى زوج‌هاى جوان، برپایى محفل انس با قرآن با حضور قاریان شیعه و سنى و ایجاد دو بیمارستان سیار تخصصى و فوق تخصصى در دو روستاى محروم گورى و جى‌جیان شهرستان قشم از جمله برنامه‌هایى بود که در حاشیه این رزمایش انجام شد.

برپایی مراسم ازدواج

قرارگاه منطقه‌اى مدینه منوره نیروی زمینی سپاه، ۱۸۰ سری جهیزیه برای مناطق محروم هرمزگان از جمله جزیره قشم تهیه و در اخیار زوجین قرار داد. این جهیزیه‌ها شامل یخچال، اجاق گاز، فرش، جارو برقی و ظروف کامل آشپزخانه است.

 

 

مراسم ازدواج 50 زوج جزیره قشم در بهترین شرایط و در ایام ولادت حضرت زینب کبری(س) برگزار شد و به تمامی زوجین از سوی قرارگاه منطقه‌اى مدینه منوره نیروی زمینی سپاه جهیزیه اهدا گردید.

کمک‌های مؤمنانه

در آستانه این رزمایش، بسته‌های معیشتی به ارزش هر کدام ۴۰۰ هزار تومان جهت ارسال به مناطق محروم استان تهیه شد. این بسته‌ها شامل برنج، ماکارونی، روغن و حبوبات است. همچنین در این مرحله هزار بسته بهداشتی، صد مخزن آب و پانصد بسته نوشت‌افزار نیز به مناطق محروم هرمزگان فرستاده شد. از ابتدای سال تا کنون قرارگاه منطقه‌ای مدینه منوره نیروی زمینی سپاه ۱۶ مرحله کمک‌های مؤمنانه برگزار کرده است.

 

 

حضور در مدارس

اقدامات فرهنگی قرارگاه منطقه‌ای مدینه منوره نیروی زمینی سپاه در روستای سلخ جزیره قشم و حضور فرماندهان در مدارس و در جمع دانش‌آموزان بسیار دیدنى است. این حضور با برپایى برنامه‌هاى شاد فرهنگى و برگزارى مسابقه بین کودکان و نوجوانان همراه بود.

 

 

دیدار با خانواده‌های معظم شهدا

سردار سرتیپ پاسدار علی‌اکبر پورجمشیدیان معاون هماهنگ‌کننده نیروی زمینی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در دیدارى صمیمى با حضور در منازل شهیدان محمد رضایى قشمى و حسن ذاکرى قشمى با خانواده‌هاى این شهداى سرافراز دفاع مقدس به گفت‌وگو نشست.

 

 

 

برپایی بیمارستان سیار در گوری و جی‌جیان

با توجه به احصاى محرومیت‌ها در جزیره قشم در حوزه درمان با تدابیر سردار سرتیپ پاسدار محمد مارانی فرمانده قرارگاه مدینه منوره در آستانه این رزمایش دو بیمارستان سیار تخصصى و فوق تخصصى در دو روستاى گورى و جى‌جیان برپا شد و به خدمات‌رسانى رایگان مشغول شدند که با استقبال بى‌نظیر مردم همراه بود.

 

 

ورزش و رزمایش

برگزارى مسابقات مختلف ورزشى از دیگر اهداف فرهنگى رزمایش پیامبر اعظم(ص) هفدهم بود. فرماندهان سپاه پاسداران انقلاب اسلامى با حضور صمیمى خود در جمع ورزشکاران و اهداى جوایز به تیم‌هاى برنده، شور و نشاط خاصى را به این رویدادهاى محلى ورزشى بخشیده بودند.

 

 

مردم منازل خودشان را در اختیار نیروهای رزمنده قرار دادند

سردار سرتیپ پاسدار علی‌اکبر پورجمشیدیان جمعه‌شب در پایان رزمایش پیامبر اعظم(ص) 17 در جمع خبرنگاران ضمن تقدیر از مردم جزیره قشم اظهار داشت: از همان روزهای اولی که یگان‌های ما وارد این جزایر و این منطقه شدند، نهایت محبت مردم را به عینه دیدیم.

وی با بیان اینکه مردم منازل خودشان را در اختیار نیروهای رزمنده ما قرار دادند، افزود: بخش قابل توجهی از مساجد و حسینیه‌های این منطقه در اختیار یگان‌های ما قرار گرفت و ادارات و نهادهای دولتی، داوطلبانه مکان‌های خود را در اختیار رزمندگان اسلام قرار دادند.

 

 

معاون هماهنگ‌کننده نیروی زمینی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی گفت: مراسم ازدواج 50 زوج جزیره قشم بحمدالله در بهترین شرایط و در ایام ولادت حضرت زینب کبری(س) برگزار شد و محفل بزرگ قرآنی با حضور قاریان اهل تشیع و سنی‌مذهب و همچنین علمای شیعه و سنی در فضایی بسیار صمیمی در این جزیره برگزار شد.

سردار پورجمشیدیان تصریح کرد: ایجاد امنیت در مرزهای کشور زمانی محقق خواهد شد که همراهی مردم را داشته باشیم. اینجانب نهایت تشکر را از سوی فرماندهان و رزمندگان حاضر در رزمایش پیامبر اعظم(ص) 17 را از مردم منطقه به‌ویژه جزیره قشم که خیلی نسبت به ما محبت داشتند را اعلام می‌کنم.

وی ادامه داد: خلیج فارس خانه ماست و متعلق به همه مردم ایران و مردم شریف این منطقه است و امنیت خلیج فارس متعلق به این مردم  است و قطعأ بیگانگان در اینجا جایی ندارند و اگر کوچکترین قصد تعرضی داشته باشند، خلیج فارس و این پهنه گسترده‌ای که مقابل ما قرار دارد مدفن جنازه‌های سربازان آنان خواهد بود و آنها با سرافکندگی از اینجا خارج خواهند شد.

انتهای پیام/3264/ ق

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول