اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

اقتصادی  /  اقتصاد بین الملل

حکم دولت هلند علیه شرکت سازنده آیفون

شورای رقابت هلند حکم داده که شرکت اپل قوانین رقابت در این کشور را نقض کرده و به این شرکت دستور داده تا سیاست‌های خود در اپ‌استور را تغییر دهد.

حکم دولت هلند علیه شرکت سازنده آیفون

به گزارش خبرنگار اقتصاد بین‌الملل خبرگزاری فارس به نقل از رویترز، شورای رقابت هلند اعلام کرده است که شرکت اپل آمریکا در استفاده از نرم‌افزار اپاستور و روش پرداخت در آن قوانین رقابت را نقض کرده است در صورتی که اپل نرم‌افزارش را با قوانین رقابتی همگام نسازد با جریمه 56.6 میلیون دلاری در هلند مواجه خواهد شد.

شورای رقابت هلند اعلام کرد: اقدام اپل در الزام شرکت‌های تولیدکننده نرم‌افزار برای استفاده از نرم‌افزار درون‌برنامه‌ای خود اپل قوانین رقابت و ضدانحصار را نقض می‌‌کند.

طی سال گذشته به خاطر موارد مشابه در اپاستور شرکت اپل بارها تحت فشار و پیگرد قانونی قرار گرفته و شرکت‌های توسعه نرم‌افزار به شدت نسبت به این اقدام شاکی هستند.

از سوی دیگر به خاطر استفاده از نظام پرداخت درون‌برنامه‌ای اپاستور شرکت‌های توسعه‌دهنده نرم‌افزاری باید 15 تا 30 درصد فروش خود را به اپل بدهند.

تحقیقات در این زمینه از سال 2019 در هلند در جریان است و این نخستین بار است که شرکت آمریکایی در هلند به خاطر سوء استفاده از جایگاه خود در بازار نرم‌افزار تحت پیگرد قرار می‌گیرد.

در چندین شرکت دیگر نیز شاهد شکایت از شرکت اپل بوده‌ایم.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول