اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

تعلیم و تربیت  /  آموزش و پرورش

برگزاری اولین یادواره شهدای تربیت‌بدنی و سلامت در 12 دی/ گرامیداشت 73 دبیر ورزش شهید

اولین یادواره شهدای تربیت‌بدنی و سلامت روز 12 دی در باغ‌موزه دفاع مقدس برگزار می‌شود.

برگزاری اولین یادواره شهدای تربیت‌بدنی و سلامت در 12 دی/ گرامیداشت 73 دبیر ورزش شهید

به گزارش خبرنگار تعلیم و تربیت خبرگزری فارس، مهرزاد حمیدی معاون تربیت‌بدنی و سلامت وزیر آموزش و پرورش در نشست خبری اولین یادواره شهدای تربیت‌بدنی و سلامت که در سالن اجتماعات ساختمان مرکزی وزارت آموزش و پرورش برگزار شد، اظهار کرد: اولین یادواره شهدای تربیت‌بدنی و سلامت با همکاری و مشارکت سازمان بسیج ورزشکاران و سازمان بسیج فرهنگیان برگزار می‌شود.

وی با بیان اینکه شهادت از مقدس‌ترین مباحث است، افزود: امام راحل و مقام معظم رهبری در خصوص زنده نگه داشتن یاد شهدا بسیار تأکید کردند؛ پیروزی انقلاب و جنگ تحمیلی مرهون ایثارگری و دلاورمردی شهداست؛ همچنین شهدای حرم از جریان مقاومت با شهادت طلبی خودشان دفاع کردند.

حمیدی تصریح کرد: شهدا و در رأس آن حاج قاسم سلیمانی با شهادتش به همراه یارانش، چهره حکومت‌های هزاره سومی که ژست بشردوستانه می‌گیرند، رسوا کرد.

وی با بیان این جمله که شهدا همه هستی خود را یکجا نثار معبود می‌کنند، گفت: باید فرهنگ ایثار و شهادت و حماسه و مقاومت را به کودکان و نوجوانان منتقل کنیم؛ زندگی شهدا را بازگو کنیم و رشادت و ایثارگری‌های آنها را به عنوان مشق بیاموزیم؛ هر چه یاد شهدا بیان و منتقل شود، پایداری کشور بیشتر خواهد بود.

معاون تربیت‌بدنی و سلامت وزارت آموزش و پرورش با تأکید بر اینکه ترویج حماسه ایثارگری شهدا و تکریم خانواده شهدا بخشی از وظیفه ما محسوب می‌شود، افزود: قریب دو سال است که همکاران‌مان در معاونت تربیت‌بدنی و سلامت روی این موضوع کار می‌کنند تا شهدای تربیت‌بدنی و سلامت را مشخص کنند.

وی با اشاره به شهید ابراهیم هادی که دبیر تربیت‌بدنی بود، گفت: شهید هادی در منطقه ۱۴ تهران به عنوان دبیر تربیت بدنی فعالیت می‌کرد و با شهادتش، درس ایثار داد.

حمیدی درباره اولین یادواره شهدای تربیت‌بدنی و سلامت اظهار کرد: این یادواره روز یک شنبه 12 دی در باغ موزه دفاع مقدس برگزار می شود و از خانواده شهدا دعوت به عمل آمده است.

وی با بیان اینکه در بیش از ۲۳ استان یادواره شهدای تربیت‌بدنی و سلامت برگزار می‌شود، گفت: تجلیل از خانواده شهدای تربیت‌بدنی و سلامت و غبارروبی مزار شهدا از جمله برنامه‌هاست.

معاون تربیت‌بدنی و سلامت وزارت آموزش و پرورش افزود: با برگزاری چنین یادواره‌ای، دبیران تربیت‌بدنی شهدای هم حرفه خود را می‌شناسند و دلاوری و ایثار آنها را برای دانش‌آموزان بازگو می‌کنند.

وی از ارائه کتاب شهدای تربیت‌بدنی و سلامت در دوره‌های ضمن خدمت دبیران تربیت‌بدنی خبر داد و افزود: ۷۳ شهید حوزه تربیت‌بدنی و سلامت در سطح کشور حضور دارند.

* 5 هزار شهید ورزشکار داریم

مهدی میرجلیلی رئیس سازمان بسیج ورزشکاران نیز در این مراسم گفت: سال گذشته اولین کنگره شهدای ورزشکار کشور با شعار «سلام بر قهرمانانی که مدالشان پلاکشان شد»، برگزار شد.

وی ادامه داد: ۵ هزار شهید ورزشکار داریم که در این بین ۱۳۵ شهید مدافع حرم و ۷۳ شهید آموزش و پرورش هستند که شهدای آموزش و پرورش مقوله علم، ورزش و دفاع از کشور را در کنار هم جمع کردند.

میرجلیلی با بیان اینکه شعار دومین کنگره، «پهلوانان ماندگار» است، اظهار کرد: یک حرکت و موج خوبی در سطح آموزش و پرورش استان‌ها اتفاق افتاد؛ امیدواریم بتوانیم دِین‌مان را به شهدا ادا کنیم.

* غبارروبی و عطرافشانی مزار شهدای تربیت‌بدنی و سلامت

علیرضا رحمان‌زاده معاون فرهنگی و هنری سازمان بسیج فرهنگیان کشور نیز در این مراسم گفت: در دو سالی که کرونا در کشور وجود داشت، شاهد فرهنگ ایثار و شهادت به خوبی بودیم؛ از مدافعان سلامت تا معلمانی که عاشقانه تدریس کردند.

وی با اشاره به ۴۹۰۰ شهید فرهنگی و ۳۶ هزار شهید دانش‌آموز، گفت: بسیج فرهنگیان در برگزاری یادواره شهدای تربیت‌بدنی و سلامت تمام تلاش خود را به کار بسته است و از شناسایی خانواده شهدای تربیت بدنی، غبارروبی و عطر افشانی مزار شهدا و جمع‌آوری وصیت‌نامه و زندگینامه آنها تلاش کردند. همچنین نامگذاری اماکن ورزشی و برگزاری مسابقات ورزشی برای فرهنگیان و دانش‌آموزان  از جمله برنامه‌ها بوده است. 

وی با بیان اینکه مهمترین هدف ما ترویج فرهنگ و ایثار شهادت در جامعه به ویژه در بین دانش‌آموزان و معلمان است، افزود: یادواره شهدای تربیت‌بدنی و سلامت ادامه دارد. 

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول