اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

سیاست خارجی

امیرعبداللهیان: در مذاکرات سند ژوئن ۲۰۲۱ را کنار گذاشتیم و به سند جدید و مشترکی رسیدیم

وزیر امور خارجه گفت که در مذاکرات وین سند ژوئن ۲۰۲۱ را کنار گذاشتیم و به سند جدید و مشترکی رسیدیم و افزود: باید به نقطه‌ای برسیم که نفت ایران به آسانی و بدون هیچ منعی فروخته شود و پول نفت به صورت ارزی در حساب‌های بانکی ایران وارد شود.

امیرعبداللهیان: در مذاکرات سند ژوئن  ۲۰۲۱  را کنار گذاشتیم و به سند جدید و مشترکی رسیدیم

به گزارش خبرنگار گروه سیاست خارجی خبرگزاری فارس، حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران صبح امروز (دوشنبه) در جمع خبرنگاران گفت: امروز دور جدید مذاکرات در وین شروع می‌شود، از جمله موضوعاتی که در دستورکار ماست بحث تضمین و راستی آزمایی است. فکر می کنم با توجه به اینکه امروز سند مشترک و قابل قبولی روی میز مذاکره کنندگان داریم که آنها را اسناد یک دسامبر و ۱۵ دسامبر می‌خوانیم هم در موضوع هسته‌ای و هم در بحث تحریم‌ها، یعنی دیگر سند ژوئن  ۲۰۲۱  را کنار گذاشتیم، به سند جدید و مشترکی رسیدیم.

وزیر خارجه خاطرنشان کرد: از امروز مذاکرات ما حول آن سند مشترک شروع می‌شود، از جمله موضوعات در دستورکار در مذاکرات جاری ما بحث تصمین و راستی آزمایی است.

وی گفت: برای ما مهمترین مسئله این است که باید در ذیل این واژه ها و موضوعات به نقطه‌ای برسیم که اولا نفت ایران به آسانی و بدون هیچ منعی فروخته شود و پول نفت به صورت ارزی در حساب‌های بانکی ایران وارد شود و ما از همه مزایای اقتصادی در برجام پیش بینی شده بتوانیم استفاده کنیم.

* دور پنجم مذاکرات ایران و عربستان

 رئیس دستگاه دیپلماسی در پاسخ به سوال خبرنگار فارس درباره این‌که آیا زمان دور پنجم مذاکرات ایران و عربستان قطعی شده است؟ گفت که هنوز نه، ولی در حال تنظیم کردن آن هستیم.

وی در پاسخ به سؤالی درباره ورود ایرانیان خارج از کشور به کشور اظهار داشت: درباره سفر اتباع ایرانی به جمهوری اسلامی ایران در ذیل سایت میخک وزارت امور خارجه که خدمات کنسولی ارائه می دهد محیطی را فراهم کردیم که از روز چهارشنبه بارگذاری می شود و همه ایرانیان مقیم خارج از کشور بدون هیچ استثنائی می‌توانند در این سامانه  اطلاعات اولیه خود را وارد کنند و ما پس از استعلام از قوه قضاییه و دستگاه های ذیربط امنیتی به آنها پاسخ می دهیم که شما می‌توانید بدون هیچ مشکلی به ایران سفر کرده و خارج شوید. البته در مدت اقامت در ایران باید تمامی قوانین و مقررات را رعایت کنید. 

وی درباره اقدامات دستگاه دیپلماسی برای سرمایه گذاری ایرانیان خارج از کشور اظهار داشت: اولین وظیفه خودمان را در دولت سیزدهم برای ایرانیان خارج از کشور ارائه تسهیلات روان و آسان به آنها می دانیم. مثلا در ۴ ماه در سفر به نیویورک و چند کشور دیگر متوجه شدیم که یکی از مشکلات ایرانیان این است که کارت ملی برای فرزندانشان که به سن ۱۵ سال رسیدند با تاخیر صادر شده و برای خیلی‌ها صادر نشده و اینها برای بازگشایی حساب بانکی در ایران و کارهای اداری فرزندانی که به سن قانونی رسیده اند مشکل دارند، لذا تسهیل امور کنسولی ایرانیان را وظیفه اول خودمان می دانیم و فکر می کنیم با تسهیل این امور وقتی رفت و آمد ایرانیان به کشور روانتر شود خود آنها علاقه مندند در سرزمین مادری و زادگاه  خود سرمایه گذاری کنند و در دولت هم قوانین سرمایه گذاری در داخل تسهیل می شود که ایرانیان خارج از کشور بتوانند در داخل سرمایه گذاری کنند. 

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول