اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  سمنان

آزادی ۷۶۶ نفر از زندانیان استان سمنان/ رضایت اولیای دم در یک پرونده قتل در دامغان

رئیس‌کل دادگستری استان سمنان از آزادی ۷۶۶ نفر از زندانیان این استان در سال جاری خبر داد و گفت: در پی وقوع یک فقره قتل در دامغان، با تلاش‌ اعضای شورای حل اختلاف، اولیای دم گذشت خود را نسبت به متهم اعلام کردند.

آزادی ۷۶۶ نفر از زندانیان استان سمنان/ رضایت اولیای دم در یک پرونده قتل در دامغان

به گزارش خبرگزاری فارس از سمنان، محمدجعفر عبداللهی، رئیس‌کل دادگستری استان سمنان ظهر امروز در گفت‌وگو با خبرنگاران از آزادی ۷۶۶ نفر از زندانیان استان سمنان در ۹ ماه سال ۱۴۰۰ خبر داد.

وی افزود: آزادی زندانیان در راستای اجرای سیاست دستگاه قضایی و بهره‌برداری از مجازات جایگزین حبس و استفاده از نهادهای ارفاقی قانونی همچون آزادی مشروط، آزادی تعلیق تعقیب، آزادی ناشی از اعطای تعلیق اجرای مجازات، آزادی ناشی از اعمال عفو در کمیسیون عفو و بخشودگی کشور، مرخصی پایان حبس محکومان با توجه به محاسبه ایام سپری‌شده و تلاش‌های ستاد دیه استان و حمایت‌های مادی خیران انجام شد.

رئیس‌کل دادگستری استان سمنان افزود: مجازات حبس در خصوص جرائمی که با زندانی کردن مجرم سبب کاهش آسیب‌های اجتماعی می‌شود، به‌عنوان یک ضرورت مورداستفاده قرار می‌گیرد.

عبداللهی با بیان اینکه نظارت بر امور زندان و زندانیان در دستور کار دادگستری کل استان سمنان است، اضافه کرد: پرونده‌های زندانی‌دار از پرونده‌های مهم در دستگاه قضایی استان محسوب می‌شود که این تعداد آزادی نتیجه اهمیت به امور زندانیان، موضوع حبس و بهره‌برداری از ارفاق قانونی است.

وی همچنین از آزادی دو زندانی جرائم غیرعمد شاهرودی و اخذ رضایت از اولیای دم در یک پرونده قتل در دامغان خبر داد و عنوان کرد: در پی وقوع یک فقره قتل در آذرماه سال جاری در شهرستان دامغان تلاش‌های اعضای شورای حل اختلاف و مددکار زندان دامغان نتیجه‌بخش بوده و اولیای دم گذشت خویش را نسبت به متهم اعلام کردند.

رئیس‌کل دادگستری استان سمنان با اشاره به برگزاری جلسات مستمر صلح و سازش در پی وقوع این قتل بیان کرد: با تلاش اعضای شورای حل اختلاف و مسؤولان زندان دامغان، رضایت اولیای مقتول اخذ شد.

عبداللهی تصریح کرد: دو نفر از زندانیان جرائم غیرعمدی که به علت عجز از پرداخت دیه در زندان شاهرود در حال تحمل حبس بودند، با تلاش‌های ستاد دیه استان سمنان در هفته جاری از زندان آزاد شدند.

وی خاطرنشان کرد: میزان بدهی این دو زندانی در مجموع ۶ میلیارد و ۹۴۰ میلیون ریال بوده است که با پیگیری‌های قانونی از صندوق تأمین خسارت‌های بدنی کشور و مساعدت‌های مالی خیران ستاد دیه استان سمنان پرداخت شد و در نهایت این دو مددجو به آغوش خانواده خود بازگشتند.

انتهای پیام/۲۵۶۸/س/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول