اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

هنر و رسانه  /  موسیقی و هنرهای تجسمی

ساخت قطعات موسیقی با استفاده از صداهای شهر تهران

فراخوان آهنگسازی پروژه سونیک تهران، ساخت قطعات موسیقی با استفاده از صداهای شهر تهران، تا پایان امسال تمدید شد.

ساخت قطعات موسیقی با استفاده از صداهای شهر تهران

به گزارش خبرنگار موسیقی خبرگزاری فارس، فراخوان آهنگسازی پروژه سونیک تهران، ساخت قطعات موسیقی با استفاده از صداهای شهر تهران، تا پایان امسال تمدید شد. احسان توکل، آهنگساز و دبیر بخش آهنگسازی پروژه سونیک تهران از تمدید فراخوان آهنگسازی پروژه سونیک تهران خبر داد. این فراخوان بخشی از پروژه بزرگی به سرپرستی خانم لادن نوشین است که با همراهی تیمی از دانشجویان اتنوموزیکولوژی به بررسی صداهای شهری در تهران می‌پردازند. 

پروژه سونیک تهران در سال ۲۰۲۱ آغاز شده است و تعداد زیادی از دانشجویان ایرانی از سراسر دنیا در جلساتی ماهانه با یکدیگر تبادل نظر می‌کنند و تاکنون استقبال از این پروژه و تمایل به همکاری در آن رضایت‌بخش بوده است. بخش آهنگسازی این پروژه با هدف ساخت قطعات موسیقی با استفاده از صداهای شهر تهران در پاییز امسال آغاز به کار کرده است. در فراخوان پروژه سونیک تهران از آهنگسازان دعوت شده تا آثار خود را با رویکرد نگاهی دوباره به صداهای شهر تهران حداکثر تا تاریخ ۲۹ اسفند ۱۴۰۰ ارسال کنند. 

ضمن اینکه در این پروژه کشف لایه‌های پنهان صداهای شهر تهران، برجسته کردن اصوات هویتی ویژه شهر و استفاده از این اصوات در ساختار یک موسیقی خلاقانه امتیاز در ارزیابی‌ قطعات آهنگسازان خواهد بود.

احسان توکل همچنین از برگزاری چندین کارگاه برای آشنایی دانشجویان ایرانی از تاریخچه و شیوه ساخت این شیوه از آهنگسازی خبر داده است. در تیم آهنگسازی این پروژه خانم آزاده نیلچیانی، عاطفه عینعلی، محسن نورانی و ایمان جسمی حضور دارند. 

علاقه‌مندان برای کسب اطلاعات بیشتر می‌توانند با بخش آهنگسازی پروژه سونیک تهران به آدرس sonictehrancomposers@gmail.com  در مکاتبه باشند.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول