اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

اقتصادی  /  اقتصاد کلان و بودجه

طرح جهش تولید مسکن برمبنای آمایش سرزمین باشد

کارشناسان در نشست ملاحظات آمایش در اجرای طرح جهش تولید و تأمین مسکن، بر استفاده از تجربه مسکن مهر و اولویت‌های سه گانه در مورد استقرار جمعیت تاکید کردند.

طرح جهش تولید مسکن برمبنای آمایش سرزمین باشد

به گزارش خبرگزاری فارس، به نقل از روابط عمومی مرکز پژوهش های توسعه و آینده نگری، نشست ملاحظات آمایش در اجرای طرح جهش تولید و تأمین مسکن برگزار شد.

در ابتدای این نشست تخصصی، ضمن بیان ارائه‌­ای از محتوای سند ملی آمایش سرزمین در ارتباط با طرح تولید و تأمین مسکن، اولویت­های سه گانه­‌ای را در خصوص استقرار جمعیت در پهنه سرزمین با توجه به ملاحظات آمایشی مطرح نمود.

در ادامه محمد مددی به عنوان نماینده سازمان نقشه­ برداری به ارائه گزارش کار این سازمان در مورد جایابی اولیه احداث واحدهای مسکونی در استان­های تهران و البرز پرداخت و بر لزوم همکاری بیشتر با مرکز پژوهش‌های توسعه و آینده‌نگری و امور مرتبط در سازمان برنامه و بودجه در خصوص این جایابی­‌ها تأکید کرد.

علیرضا رحمت­‌نیا نماینده امور آمایش سازمان برنامه و بودجه کشور، اجرایی سازی سند ملی آمایش سرزمین را از تدوین آن بسیار سنگین­‌تر دانست و ادامه داد: باید تلاش شود منابع کشور صرف جذب جمعیت به کلان­شهرها نشود بلکه باید منابع در این خصوص به توسعه مناطق مرزی و حاشیه سواحل کشور اختصاص داده شود.

 وحید سعیدیان از دفتر راه و عمران شهری سازمان برنامه و بودجه کشور دیگر عضو حاضر در این نشست، تأکید کرد که بایستی ابزارها و محورهای عملیاتی­سازی آمایش سرزمین مشخص شود.

وی خاطر نشان کرد: باید از تجارب گذشته مانند ساخت مسکن مهر استفاده شود و به این منظور لازم است به پیوست حوزه مسکن، به حوزه فعالیت، اشتغال و همچنین سرمایه و زیرساخت­های مورد نیاز برای توسعه مناطق پرداخته شود.

 مسعود شکیبایی‌­فر که در این نشست به  نمایندگی نظام فنی و اجرایی حاضر شده بود در مورد اصلاح شاخص­‌های عملکرد در خصوص مسکن گفت: شاخص‌­ها نباید محدود به این باشند که چقدر مسکن ساخته شود، بلکه باید همه جوانب موضوع را در نظر گرفت.

سعید غلامی مدیرکل پژوهش و مهرداد کاشف سرپرست گروه پژوهشی آمایش سرزمین مرکز پژوهش‌های توسعه و آینده نگری، در خصوص همسویی نظرات مطرح شده و انتخاب معیارها برای دستیابی به یک خروجی منطبق بر نظرات کارشناسی جمع‌­بندی خود را ارائه دادند، و از استقبال شرکت کنندگان در این نشست تخصصی ابراز تشکر کردند.

انتهای پیام/ب

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول