اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

فرهنگ  /  کتاب و ادبیات

رونمایی از 3 کتاب گویا همزمان با فرارسیدن 9 دی

آیین رونمایی از کتاب‌های گویای سه‌گانه ماجرای دشت مرموز که شامل کتاب‌های ملکه موش‌ها، بازی بازی‌ها و جشن خرگوش‌هاست در سالن کنفرانس معاونت صدا برگزار شد.

رونمایی از 3 کتاب گویا همزمان با فرارسیدن 9 دی

به گزارش خبرگزاری فارس، آیین رونمایی از کتاب‌های گویای سه‌گانه ماجرای دشت مرموز که شامل کتاب‌های ملکه موش‌ها، بازی بازی‌ها و جشن خرگوش‌هاست در سالن کنفرانس معاونت صدا با حضور شاهید مظفری قائم مقام معاون صدا، مهدی شاملو مدیر مجموعه ایران صدا، محمد میرکیانی نویسنده این مجموعه، عشقی نیا مدیر پایگاه کتاب گویا ایران صدا، داوود نماینده راوی این مجموعه، نوید جولایی تهیه کننده، سعید رزاقی تصویرگر کتاب، کاموس نویسنده و پژوهشگر، سرهنگ مهدلو معاون فرهنگی سپاه سیدالشهدا استان تهران، رضوی مدیر دفتر تهران انتشارات به نشر آستان قدس رضوی و بازیگران این مجموعه برگزار شد.

 مهدی شاملو مدیر مجموعه ایران صدا در ابتدای مراسم گفت: ایران صدا بیش از ۱۲ سال است که در معاونت صدا تشکیل شده است و در پنج سال اخیر با رویکرد جدید در ارائه سرویس و خدمت به مردم در ۶ پایگاه موضوعی از جمله مهمترین آن پایگاه کتاب گویا در حال فعالیت است.

وی ادامه داد: میانگین سنی مخاطبان ایران صدا پایین‌تر از سایر مخاطبان رادیو است. به دلیل نو بودن این فضا بیشتر از نوجوانان و جوانان تشکیل شده است به همین دلیل تولید محتوا را برای این گونه سنی در اولویت قرار داده‌ایم از این رو با بهترین نویسنده‌های این حوزه همکاری می‌کنیم. سعادت داشتیم که چند اتفاق خوب را در تولید این مجموعه کنار هم جمع کنیم از جمله استاد میرکیانی و استاد داوود نماینده و با هماهنگی مدیریت انتشارات آستان قدس رضوی این کار همزمان با چاپ کاغذی در صداوسیما به عنوان یک کار صوتی انجام می‌شود.

شاملو گفت: شاید این بلوغ فکری و سعه صدری که آستان قدس داشت کمک کرد یک هم افزایی برای ترویج کتابخوانی اتفاق بیفتد. رمان و داستان جزو جذاب‌ترین گونه‌های پایگاه ایران صداست که به گفته مقام معظم رهبری شاید در این حوزه باید بیشتر کار کنیم. این مجموعه نیز در قالب داستانی با فرم فانتزی است که با حضور آقای نماینده روایت شده است.

وی همچنین توضیح داد: این مجموعه کار جذاب و مفرحی در قالب طنز و یک کار متفاوت است یک داستان با شخصیت حیوانات با تمثیل‌های مختلف که هر کدام نماد یک جریان است. هدف این کتاب نیز بصیرت افزایی و آگاهی‌بخشی در قالب جذاب قصه و رمان است که از آن بهره مند می‌شویم.

تلاشی از معاونت صدا در جنگ شناختی

شاهید مظفری قائم‌مقام صدا نیز در این مراسم گفت: به نظر می‌رسد در این مجموعه نماد خیلی خوبی از کار قرارگاهی در حوزه فرهنگ اتفاق افتاده و می‌توان گفت این مجموعه نقطه عطفی در آثار فولکلور انقلابی است و می‌تواند تحول ایجاد کند و نقطه شروع یک تحول جدی باشد که ما جور دیگری فکر کنیم.

وی ادامه داد: یک زمانی بود که می‌گفتند جنگ جنگ مستقیم است و توپ، سوار نظام و پیاده نظام بعد جنگ سایبری مطرح شد و معادل آن هم دفاع سایبری مطرح شد. این اواخر هم جنگ شناختی و دفاع شناختی مطرح شده است و باید راهبردمان در این حوزه تهاجمی باشد. احساس می‌کنم حضور و گفتار این اساتید این راهبرد را به ما دیکته می‌کند. چون ما ظرفیت‌های خیلی خوبی داریم و همچنین عقبه‌های فرهنگی خیلی خوبی داریم، پس چرا ما باید مدام در حوزه دفاعی قرار بگیریم ما باید حمله کنیم و این سه جلدی به نوعی حمله ماست این مجموعه می‌تواند نمادی از حمله ما باشد حمله دقیق و به صورت قرارگاهی.

 در انتهای این مراسم از هنرمندان تقدیر و از این مجموعه رونمایی شد. علاقه‌مندان برای شنیدن این کتاب گویا می توانند اپلیکیشن تلفن همراه ایران صدا را برای سیستم عامل اندروید و IOS از نشانی IRANSEDA.IR به صورت رایگان دریافت کنند.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول