اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  قم

خواسته های نمایندگان اقشار قم از رئیس جمهور چه بود؟

نمایندگان اقشار قم، مبارزه با فساد و گسترش عدالت و توسعه گفتمان انقلاب اسلامی، حل مشکل درمانی و بیمه خانواده ها، اجرای نظام عادلانه حقوقی و رتبه بندی حقوق معلمان و... از خواسته هایی بود که در دیدار رئیس جمهور مطرح کردند.

خواسته های نمایندگان اقشار قم از رئیس جمهور چه بود؟

به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از مرکز خبر حوزه، حجت‌الاسلام والمسلمین سید علیرضا تکیه‌ای در مراسم دیدار نخبگان، علما، خانواده شهدا و جمعی از اقشار مختلف استان قم با رئیس جمهور، ضمن تسلیت ایام سوگواری شهادت فاطمه زهرا (س) به سالروز شهادت حاج قاسم و آیت الله مصباح یزدی اشاره نمود و اظهار داشت: به وطن علمی انقلابی خود خوش آمده‌اید، رهبر انقلاب خدمت به قم را خدمت به آبروی انقلاب توصیف نموده‌اند.

رئیس ستاد اعتکاف کشور با تاکید بر اینکه مفتخر به خادم الرضایی افتخار خدمت به مجاوران فاطمه معصومه سلام الله علیها را یافته‌اید، اظهار داشت: گسترش زیرساخت حوزه علمیه از اهمیت ویژه‌ای برخورد بوده، قم شهری فراملی است که ظرفیت بایسته‌ای را در حوزه معرفت و عبودیت داشته، قم دارالمومنین است.

*آبروی قم را در بحث زیارت بخرید

استاد حوزه علمیه، با بیان اینکه قم باید شهری در تراز نظام اسلامی با رویکردی بین‌المللی باشد، اظهار داشت: جریان زائر و زیارت از اهمیت ویژه‌ای در تراز بخشی به شهر قم برخوردار است.

وی مبارزه با فساد و گسترش عدالت و توسعه گفتمان انقلاب اسلامی و ارج نهاد به شعائر ملی و تقویت جامعه ایمانی را از ویژگی‌های دولت حجت الاسلام والمسلمین رئیسی دانست و یادآور شد: معیشت عمومی اشتغال و رونق اقتصادی می‌طلبد تا ظرفیت‌های بایسته در حوزه گسترش صنایع فرهنگی بیش از پیش تقویت گردد.

حجت الاسلام والمسلمین تکیه‌ای در پایان سخنان خود با بیان اینکه این جمعیت عصاره اقشار مختلف مردم بوده، مسئولان استان، تمام قامت ایستاده اند تا جمعیت ستادیون را با کارشناسی و دستورالعمل برای برطرف سازی نیازهای نظام و انقلاب اسلامی به کار گیرید.

"مجرد سالمندی" از چالش‌های مهم کشور

خانم سارا سادات رباط جزی، از فرزندان شهدای دفاع مقدس و همسر شهید مدافع حرم، به نمایندگی از جامعه ایثارگران و همسران و دختران و مادران شهدا، به موضوع خانواده شهدا اشاره کرد و با بیان اینکه وضعیت درمانی و بیمه خانواده شهدا با چالش‌های جدی روبرو بوده، تعرفه‌های پزشک مشکلاتی را پیش روی این جامعه ایجاد نموده است.

وی افزود: همسران شهدای دفاع مقدس درگیر مشکلات جسمی و روحی بوده، فرزندان ایشان که ازدواج کرده‌اند، در سفرهای زیارتی نمی‌توانند حضور پیدا کنند.

این فرزند شهید، پدیده "مجرد سالمندی" در استان قم را از چالش‌های مهم کشور در سال‌های آتی دانست و اظهار داشت: مسئله مهم طلاق در سطح استان قم نیازمند توجه مسئولان بوده، خدمات مشاوره و روانشناختی را به دلیل هزینه‌های بالا کمتر مورد توجه قرار می‌دهند.

وی زنان بدسرپرست و بی سرپرست و نبود امنیت شغلی و درآمد کافی و نداشتن شغل و ندیدن آموزش‌های لازم و ضعف در نشاط اجتماعی را از دیگر چالش‌های این حوزه دانست و تاکید کرد: ما فرزندان و خانواده شهدا شما را نجات بخش مردم از مشکلات و دغدغه‌ها می‌دانیم امیدواریم در خدمت به ملت بیش از پیش موفق و سربلند باشید.

*اجرای نظام عادلانه حقوقی و رتبه بندی حقوق معلمان

احمد دل آذر به نمایندگی از جامعه معلمان استان قم، طی سخنانی با بیان اینکه کار معلم در کلاس خلاصه نمی‌شود، اظهار داشت: معلم پرورش دهنده مغزهای آینده ساز کشور بوده، این اگر امکان ندارد، مگر با ایجاد رفع خاطر برطرف سازی دغدغه‌های ایشان امکان ندارد.

وی اجرای نظام عادلانه حقوقی و رتبه بندی حقوق معلمان را مورد توجه قرار داد و اذعان داشت: معلمین در کلاس با تمام خانواده‌ها به طور مستقیم و غیر مستقیم در ارتباط بوده، پاسدار نظام و انقلاب هستند.

این معلم، قم را ام القرای کشور و جهان اسلام دانست و ابراز داشت: دست‌یابی معلمان به حقوق خود قطعاً از دستاوردهای پر خیر و برکت خواهد بود.

عدم وجود ریشه‌ای به امر تعلیم و تربیت، پایین بودن قدرت معیشتی، کاهش انگیزه، وجود پیچ و خم‌های اداری در تعیین مقطع کار معلمان، وجود اشکالات متعدد و ابهامات رتبه بندی معلمان، نواقص موجود در خدمات درمانی و بیمه تکمیلی، فقدان امکانات تفریحی برای دانش آموزان، عدم همسویی مراکز فرهنگی و دستگاه‌های زیر ربط در تهیه و تولید محصلات فرهنگی ناظر به معلم و دانش امور از دیگر محورهای سخنرانی دل آذر بود.

*۲۵۹ و احد و شرکت فناور در قم زیست بوم

مهندس محمد رضا نادری زاد، به نمایندگی از جامعه علم و فناوری نیز در سخنانی به مشکلات شرکت‌های دانش بنیان استان قم اشاره کرد و با بیان اینکه ۲۵۹ واحد و شرکت فناور در قم زیست بوم برجسته‌ای را در سطح کشور ایجاد نموده است، اظهار داشت: پارک علم و فناوری با فضایی محدود پاسخگوی نیازهای شرکت‌های دانش بنیان استان نیست.

مدیر عامل شرکت دانش بنیان آفاق با بیان اینکه اختصاص زمینی در حاشیه شهر قم، به دلیل کمبود بودجه همچنان راکد مانده است، خاطرنشان کرد: سال ۱۳۸۶ در سفر رئیس جمهور وقت، زمینی به شهرک فناوری اطلاعات اختصاص داده شده بود، که علی رقم وجود زیرساخت‌ها به شرکت شهرک‌ها واگذار شده، در این ۱۵ سال هیچ اتفاق جدیدی نیفتاده است.
وی افزود: از دولتمردان انتظار داریم، تا این زمین به پارک علم و فناوری واگذار شده، به بهره برداری برسد.

*اهتمام ویژه‌ای به تولید محصولات کشاورزی
محمد حسین ابراهیمی به نمایندگی از جامعه دانشجویی استان قم نیز به اهمیت توجه به اصالت جریان دانشجویی اشاره نمود و اذعان داشت: دولت ناگزیر است تا به سوی حوزه و دانشگاه دست یاری دراز نماید. برای پاسخ به سوالات و نیازهای مدیریتی در حوزه‌های مختلف اهتمام داشته باشد.

وی با تاکید به این که دولت تمام سوالات و نیازهای خود را از تمام وزارتخانه‌ها احصا و به معرض دید نخبگان حوزوی و دانشجویی قرار دهد، اظهار داشت: نگاه به افق‌های والا و منجی انسانیت در گرو توجه به تضارب آرا و پاسخ به پرسش‌هایی عرصه‌های مختلف است.

نماینده جامعه دانشجویی استان قم به حوزه کشاورزی و حوزه نهاده‌های دامی اشاره نمود و با بیان این که افزایش تولید نهاده‌ها از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است، اظهار داشت: انتظار داریم دولت سیزدهمین اهتمام ویژه‌ای به تولید محصولات کشاورزی و نهاده‌های دامی داشته، به مرحله خودکفایی در این عرصه دست یابد.
وی به ظرفیت‌های شهر قم در حوزه کشاورزی اشاره کرد و یادآور شد: مراقب باشیم تا قم اصفهان دیگری نشود، اتفاقی که در اصفهان و بحران آب روی داد، ریشه‌هایی چون صنعت‌های آب خواه و وجود فولاد مبارکه در اصفهان دارد، اگر نیاز است تا کارخانه فولادی تأسیس شود، باید در مناطق پر آب تأسیس شود.

نماینده جامعه دانشجویی استان قم در بخش پایان سخنان خود از توجه ویژه رئیس جمهور به موضوع فرودگاه قم تقدیر نمود و اذعان داشت: در رابطه با پروژه منوریل قم، باید برنامه‌های ویژه‌ای تدارک دیده، مردم طمع شیرین خدمت را روز به روز بیشتر درک نمایند.

*مشکلات هلدینگ و صنعت غذا در استان

خلیل یوسف زاده، به نمایندگی از صنعتگران استان قم، به برخی از مشکلات هلدینگ و صنعت غذا در استان اشاره نمود و یادآور شد: تأمین حداقل امکانات پرسنل شرکت از دغدغه‌های مهم در حوزه‌های مختلف صنعتی است؛ با توجه به اصل رقابت پذیری، نمی‌توان آنگونه که باید نسبت به ارتقا قدرت خرید کارکنان اقدام نمود.
و اعتماد را بزرگترین سرمایه‌های هر نظام و دولت دانست گفت: بخش نامه‌های متضاد مشکلاتی را پیش روی صنعتگران ایجاد نموده است.

انتهای پیام/۷۸۰۲۳/ ق

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول