اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

علم و پیشرفت  /  علم و فن آوری ایران

افزایش کیفیت محصولات با استفاده از ورود دانش و فناوری به بازار عسل

کانون زنبور عسل، یکی از 26 کانونی است که ذیل دفتر هماهنگی دانش، صنعت و بازار معاونت علمی و فناوری مشغول به فعالیت است.

افزایش کیفیت محصولات با استفاده از ورود دانش و فناوری به بازار عسل

به گزارش گروه علم و پیشرفت خبرگزاری فارس، به نقل از معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری؛ عفت رئیسی سرحدی رئیس کانون هماهنگی دانش، صنعت و بازار زنبور عسل گفت: کانون ما، هم‌اکنون در دوره دوم فعالیت قرار دارد. کانون زنبور عسل از مهرماه ۹۶ آغاز به کار کرد و در دوره اول، ۲۵ عضو داشت که تعداد اعضاء در حال حاضر بالغ بر ۴۰ نفر شده است.

به‌روزرسانی اطلاعات اعضاء

این کانون در سال جاری، 2 نشست با اعضاء برگزار کرده و به دلیل کرونا، عمده برنامه‌ها را از طریق تلفنی و مجازی برگزار می‌کند. به طوری که کانون زنبور عسل پای ثابت نشست های مجازی در حوزه‌های مرتبط است.

برنامه‌های نمایشگاه‌ها، وبینارها، ارتباطات زنده به صورت مجازی برای اعضاء و هیات مدیره اطلاع‌رسانی می‌شود و چون عسل به عنوان حافظ محیط زیست، از نقش بسزایی برخوردار است، اعضاء تلاش می‌کنند تا خود را با اطلاعات و آگاهی‌های روز جهان در این حوزه وفق دهند.

این کانون هم‌چنین در کنگره گیاهان دارویی که اوایل اسفندماه امسال در مرکز آموزشی عالی امام خمینی (ره) کرج برگزار می‌شود، به عنوان اسپانسر حضور دارد.

 

بازنگری در تدوین استاندارد ژل رویال

یکی دیگر از برنامه های کانون، حمایت از فعالان این حوزه و کسانی است که ابزارهایی را تولید کرده اند. کانون، این افراد را به فعالان حرفه‌ای مرتبط می‌کند تا روند توسعه محصول، با شتاب بیش‌تری دنبال شود.

این کانون نقش تعیین‌کننده‌ای در تدوین و نهایی شدن استاندارد ژل رویال ایفا کرد. به گونه‌ای که در این تدوین، یک‌سری دستورالعمل‌هایی وجود داشت که در اختیار اساتید این حوزه قرار گرفته تا مورد بازنگری قرار بگیرد.

رئیسی سرحدی ضمن اشاره به کمک مالی معاونت علمی و فناوری ریاست‌جمهوری به این کانون در سال 98، گفت: معاونت باید در تبیین جایگاه قانونی کانون‌ها تلاش کند. در برنامه توسعه، کانون‌ها به عنوان بازوی علمی تشکل‌ها مطرح هستند و بایستی حمایت شوند.

 

رسیدن به راهکارهایی برای رفع مشکلات تولید

کانون‌ها اساسنامه‌ای دارند که به نوعی دستور کار آنها محسوب می‌شود. بر این اساس، معاونت و سایر دستگاه‌ها وظایفی در جهت معرفی کانون‌ها به مراکز تصمیم‌گیر و تصمیم‌ساز دارند تا مسئولان بتوانند و بخواهند که کانون‌ها را وارد مرحله جدیدی از فعالیت کنند.

رئیس کانون هماهنگی دانش، صنعت و بازار زنبور عسل گفت: کانون‌ها باید در برنامه راهبردی پرسش کنند که برنامه تشکیل‌ کانون‌ها چیست تا از طریق هماهنگی و همگرایی، راه‌کارهایی در جهت حل مشکل تولید اتخاذ شود. به عنوان مثال ما زنجیره ارزش را تدوین کرده و به معاونت دادیم که اقدام قابل توجهی است. بنابراین باید به کانون‌ها، یک نگاه سیستمی داشت تا بتوان زمینه‎‌ای برای حل مشکلات هر حوزه پیدا کرد.

 

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول