اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

اقتصادی  /  راه و مسکن

هشدار قرمز آبگرفتگی و سیلاب در 4 استان/ بارش باران در اغلب شهرها

مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی گفت:‌ روز آینده در چهار استان بوشهر، هرمزگان، فارس و جنوب کرمان بارش شدید باران و وزش باید شدید پیش‌بینی می‌شود و احتمال طغیان رودخانه‌ها و سیلابی شدن مسیل‌ها، همچنین آبگرفتگی جاده‌ها و معابر شهری وجود دارد.

هشدار قرمز آبگرفتگی و سیلاب در 4 استان/ بارش باران در اغلب شهرها

صادق ضیائیان در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس درباره وضعیت جوی کشور اظهار داشت: روز آینده 12 دی با ورود سامانه بارشی جدید به کشور شدت بارش‌ها در نیمه جنوبی کشور که امروز نیز شاهد بارش بود افزایش می‌یابد.

وی افزود: در این راستا در استان‌های بوشهر، خوزستان، فارس، هرمزگان، سیستان و بلوچستان، کرمان، خراسان جنوبی، چهار محال و بختیاری، کهگیلویه و بویراحمد و بخش‌هایی از خراسان رضوی، یزد، اصفهان، لرستان و ایلام بارش باران، وزش باد شدید و در مناطق مستعد ریزش تگرگ داریم و بارش برف هم در ارتفاعات پیش‌بینی می‌شود.

مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی گفت:‌روز آینده همچنین در بخش‌هایی از ارتفاعات البرز، نواحی شمال غرب و غرب کشور بارش پراکنده باران و برف پیش‌بینی می‌شود.

ضیائیان ادامه داد: روز دوشنبه 13 دی فعالیت سامانه بارشی گسترش می‌یابد و اغلب نقاط کشور را در برمی‌گیرد. در این روز در نوار شمالی کشور کاهش محسوس دما داریم.

وی بیان کرد: در 2 روز آینده در نواحی شرق و جنوب شرق کشور وزش باد شدید و در مناطق مستعد خیزش گردوخاک پیش‌بینی می‌شود.

مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی گفت: روز سه‌شنبه 14 دی بیشینه بارش‌ها در نواحی جنوب شرق کشور در سیستان و بلوچستان، شرق هرمزگان و جنوب کرمان خواهد بود. همچنین در ارتفاعات زاگرس، بخش‌هایی از مرکز، شرق و شمال شرق کشور بارش پراکنده داریم.

ضیائیان اضافه کرد: روز چهارشنبه 15 دی در سواحل خزر بارش باران و در نواحی غرب مرکز و شمال شرق کشور بارش پراکنده برف و باران پیش‌بینی می‌شود.

وی تأکید کرد: روز آینده به دلیل شدت و تداوم بارش در استان‌های بوشهر، فارس، هرمزگان و جنوب کرمان هشدار سطح قرمز صادر شده است.

هشدار قرمز هواشناسی برای چهار استان گفت:‌ فردا بارش شدید باران همراه با وزش باد شدید در چهار استان بوشهر، هرمزگان، جنوب کرمان و فارس پیش‌بینی می‌شود که موجب سیلابی شدن مسیل‌ها و طغیان رودخانه‌ها، آبگرفتگی گسترده معابر شهری، جاری شدن روان ‌آب و اختلال در تردد جاده‌ای می‌شود و احتمال تخریب پل و مسدود شدن جاده‌ها هم وجود دارد.

ضیائیان اضافه کرد: توصیه می‌شود از تردد و توقف در حاشیه رودخانه‌ها خودداری شود، از سفر و تردد جاده‌ای در این چهار استان فردا پرهیز شود. عشایر کوچ‌رو جابه‌جا نشوند و دام‌ها از حاشیه رودخانه‌ها و مسیل‌ها جمع‌آوری شود. ضمن آنکه دستگاه‌های امدادی برای مقابله با رخداد خسارت احتمالی سیل و آبگرفتگی آماده باشند.

وی در تشریح وضعیت جوی پایتخت گفت: آسمان تهران فردا نیمه ابری تا ابری همراه با غبار صبح‌گاهی و اواخر وقت بارش پراکنده پیش‌بینی می‌شود؛ بیشینه و کمینه دما فردا در پایتخت 10 درجه و 5 درجه خواهد بود.

هشدار قرمز هواشناسی برای چهار استان گفت: روز آینده بندرعباس با بیشینه دمای 21 درجه بالای صفر گرم‌ترین مرکز استان و زنجان با کمینه دمای 7 درجه زیر صفر سخت‌ترین مرکز استان خواهد بود.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول