اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  خوزستان

وضعیت کرونا در خوزستان شکننده است / پروتکل‌ها سختگیرانه اجرا شوند

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز با اشاره به بروز سویه اُمیکرون در کشور گفت:شرایط استان شکننده است بنابراین باید مراقبت کنیم تا ساده‌انگاری ایجاد نشود.

وضعیت کرونا در خوزستان شکننده است / پروتکل‌ها سختگیرانه اجرا شوند

به گزارش خبرگزاری فارس از اهواز، محمدحسین سرمست سرپرست دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز در نشست ستاد استانی مدیریت کرونا، اظهار کرد: در هفته گذشته موارد ابتلا و بستری بیماران مبتلا به کرونا در استان خوزستان نسبت به هفته قبل از آن تغییر عمده‌ای نداشته است. تعداد بیماران نیازمند تست نیز از ۹۰۰ نفر به ۷۵۰ نفر رسیده است. در هفته گذشته روزانه ۱۵ تا ۲۵ مورد مثبت، پنج مورد بستری و صفر تا دو مورد فوتی داشته‌ایم.

وی با اشاره به بروز سویه اُمیکرون در کشور گفت: شرایط شکننده است بنابراین باید مراقبت کنیم تا ساده‌انگاری ایجاد نشود.

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز عنوان کرد: هر چند تاکنون موردی از ابتلا به اُمیکرون در خوزستان نداشته‌ایم اما با توجه به اینکه تنها از یک درصد موارد قطعی ابتلا تست شناسایی اُمیکرون گرفته می‌شود، قطعا اُمیکرون وارد خوزستان هم شده است بنابراین باید پروتکل‌های بهداشتی سختگیرانه اجرا شوند.

سرمست افزود: پیشنهادی در مورد برگشت ورزشگاه‌ها به حالت عادی داشتیم که ستاد ملی مقابله با کرونا با آن مخالفت کرده است و در خوزستان نیز باید با این کار مخالفت شود.

وی در خصوص وضعیت واکسیناسیون کرونا در استان خوزستان نیز گفت: در حال حاضر پوشش نوبت اول واکسیناسیون در جمعیت هدف ۸۳ درصد، نوبت دوم ۶۷ درصد و نوبت سوم ۱۰.۵ درصد است.

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز بیان کرد: استقبال از تزریق دز سوم در اهواز، اندیمشک، دزفول و مسجدسلیمان بسیار خوب بوده است که امیدواریم مردم در همه شهرها سریع‌تر برای دریافت واکسن مراجعه کنند. بر اساس بررسی‌ها مدیران استان خوزستان نیز هنوز دز سوم را دریافت نکرده‌اند بنابراین باید این کار را از ادارات شروع کنیم.

انتهای پیام/

 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول