اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

دیگر رسانه ها

اعتراف محمدرضا خاتمی‌ به انفعال اصلاح‌طلبان / جز تعدادی بیانیه چه داریم؟

امروز چقدر جریان اصلاحات در کنار مردم است؟ جز تعدادی بیانیه چه حرکتی از این جریان دیده می‌شود؟! آیا مردم فکر نمی‌کنند که اصلاحات هم برای وضعیت کنونی برنامه‌ای ندارد؟!

اعتراف محمدرضا خاتمی‌ به انفعال اصلاح‌طلبان / جز تعدادی بیانیه چه داریم؟

به گزارش گروه دیگر رسانه های خبرگزاری فارس، بی تحرکی و انفعال اصلاح‌طلبان صدای برادر لیدر اصلاحات را هم درآورد. محمدرضا خاتمی که بیست و نهمین مجمع عمومی انجمن اسلامی جامعه پزشکی ایران را به سخنان سیاسی خود اختصاص داده بود، با اشاره به اینکه در نظامی که ما در آن زندگی می‌کنیم، «معتقدیم مردم باید همه کاره باشند» بر بازسازی رابطه اصلاحات با مردم تأکید کرد و ادامه داد: «باید ادبیات جریان اصلاحات تغییر کند. ما باید به مردم بگوییم که حرف ما چیست و می‌خواهیم چه چیزی برای آنان به ارمغان بیاوریم. امروز چقدر جریان اصلاحات در کنار مردم است؟ جز تعدادی بیانیه چه حرکتی از این جریان دیده می‌شود؟! آیا مردم فکر نمی‌کنند که اصلاحات هم برای وضعیت کنونی برنامه‌ای ندارد؟!»

او از جریان اصلاحات خواست که به دنبال راهکار‌ها و برنامه‌های تخصصی برای حل مشکلات مردم باشد و به تربیت نیرو بپردازد. خاتمی با اشاره به سکوت دو ساله‌اش، دلیل آن را نداشتن حرفی برای گفتن دانست و گفت: «از نظر بنده همه حرف‌ها زده شده است... صحبت کردن در شرایط فعلی خیلی سخت است. حرف زیاد است، اما عمل چندانی وجود ندارد.»

او سپس به دسته بندی گروه‌های سیاسی پرداخت و گفت: «عده‌ای کار خودشان را با پاک کردن صورت مسئله راحت کردند و بی‌محابا پیش می‌روند و تفرقه افکنی می‌کنند. یکی از این گروه‌ها براندازان هستند که اکثراً خارج‌نشین‌اند و معتقدند تا جمهوری اسلامی کنار نرود هیچ کاری نمی‌توان انجام داد و به دنبال براندازی هستند. از نظر بنده این گروه از درد و رنج مردم اطلاعی ندارند و به نوعی با منابع قدرت خارجی خود را گره زده‌اند. در داخل نیز اقبال چندانی نسبت به این افراد وجود ندارد و می‌دانم که مردم دیگر حاضر نیستند با وعده‌های ناکجاآبادی که بهشان داده می‌شود هزینه بپردازند.»

این نماینده مجلس ششم در ادامه تصریح کرد: «گروه دیگری هستند که اکنون اکثریت قدرت را در اختیار دارند و یک برداشت خاصی از دین و جمهوریت دارند. البته بنده شک ندارم از آنجا که در مسیر اداره کشور قرار دارند دیر یا زود به واقعیت‌های کشور خواهند رسید. او گروه سوم را اصلاح‌طلبان دانست که «می‌دانیم چه می‌خواهیم، اما به خاطر محدودیت‌ها و ملاحظاتی که داریم نمی‌دانیم که چطور باید به خواسته‌های خود برسیم.»

خاتمی در ادامه به اینکه اصلاح‌طلبان زمانی هم که قدرت را در دست داشتند، مسیر درست را طی نکردند، اذعان کرد: «یکی از سؤالات این است که چرا با وجود اینکه ما در مقطعی هم دولت و هم مجلس را در دست داشتیم به این وضعیت رسیدیم.»

او افزود: «جریان اصلاحات امروز نه برنامه دارد و نه آدم دارد و صرفاً حرف‌های گذشته را تکرار می‌کند.»

منبع: روزنامه جوان

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول