اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

فرهنگ  /  حماسه و مقاومت

وزیر کشور: هرچه از شهادت سردار سلیمانی می‌گذرد متوجه می‌شویم که چه قهرمانی را از دست داده‌ایم

وزیر کشور در افتتاحیه همایش «مکتب شهید سلیمانی، مکتب تراز تمدن نوین اسلامی» گفت: هرچه پیش می‌رویم، ابعاد دیگری از شخصیت آن بزرگوار نمایان می‌شود که چه قهرمانی را از دست داده‌ایم. شهید سلیمانی امروز مظهر پیروزی و اراده مستحکم است.

وزیر کشور: هرچه از شهادت سردار سلیمانی می‌گذرد متوجه می‌شویم که چه قهرمانی را از دست داده‌ایم

به گزارش خبرنگار حج‌ و زیارت خبرگزاری فارس، مراسم افتتاحیه همایش علمی پژوهشی مکتب شهید سلیمانی با عنوان «مکتب شهید سلیمانی، مکتب تراز تمدن نوین اسلامی» امروز ۱۲ دی‌ماه با حضور خانواده شهید سلیمانی، احمد وحیدی، وزیر کشور و جمعی از مسؤولان در سالن همایش‌های صداوسیما برگزار شد.

 وزیر کشور در این مراسم با بیان اینکه ما برای بررسی مکتب مردی دور هم‌جمع شده‌ایم که از زمان فراتر رفت و‌ مکان را درنوردید، گفت: نگاه عارفانه آن مرد به جهان هستی و اعمال، رفتار و همه عملکردش امروز در پیش چشم ملت ما می‌درخشد. 

وی افزود: سردار سلیمانی به تنهایی انقلاب اسلامی را جلو برد و این خیلی مساله عجیبی است که چطور یک‌ نفر به تنهایی بتواند چنین انقلاب عظیم و دستاورد مهمی را جلو ببرد. پس از شهادت سردار سلیمانی، از وجودی رونمایی شد و‌ چیزهایی را ملت ما و‌ مردم جهان یافتند که مدهوش‌کننده و حیرت‌برانگیز است که خداوند چگونه چنین موجودی را آفریده است. اینکه کسی به نقطه‌ای برسد که با پرده‌نمایی از وجودش روح‌، عواطف و اراده ‌‌حرکت‌ها را متوجه کند، بسیار مهم است. همین جاست که معنای مکتب، خود را نشان می‌دهد. 

وزیر کشور با بیان اینکه مکتب، راه است و این راه راهنما و‌ مقصد می‌خواهد، تصریح کرد: شهید سلیمانی هم راه را به ما نشان داد و هم‌ مقصد را. البته این هنوز اول راه است. ۲ سال از شهادت حاج قاسم گذشته است و هرچه بیشتر می‌گذرد، روح بیشتری متوجه این شخصیت بزرگ خواهد شد.

وحیدی با اشاره به اینکه در ابتدای کار همه به ابعاد عاطفی توجه می‌کردند، گفت: اما هرچه پیش می‌رویم، ابعاد دیگری از شخصیت این شهید بزرگوار نمایان و معلوم‌ می‌شود که چه فرد بزرگ و قهرمانی را از دست داده‌ایم. کسی که در شخصیت بلوغ یافته خود، توانست موضوعاتی را روشن کند. شهید سلیمانی امروز مظهر پیروزی و اراده مستحکم است. 

وی به بیانات معظم انقلاب درباره سردار سلیمانی اشاره کرد و افزود: همانطور که رهبر فرزانه فرمودند:‌ «او‌یک‌ نفر نبود. او‌ مکتب بود. او‌ شخص نبود، ملت بود و‌ بلکه امت بود». عجیب مکتبی داریم که می‌تواند چنین شخصیت‌هایی را بپروراند. به خود می‌بالیم پیرو‌ مکتب و رهبر بزرگی هستیم که چنین کسانی در دامن خود ‌می‌پروراند.

وحیدی خاطرنشان کرد: حالا ما هستیم و راهی که باید برویم و‌ گردنه‌هایی که در پیش داریم. امروز خون شهید سلیمانی در رگ ملت ما به جریان افتاده است. برای پیمودن راهی که نجات بشریت و رهایی انسان‌ها از دست ستمکاران عالم‌ در آن است. امروز‌ مسوولیت‌های سنگینی بر دوش همه دوست‌داران و رهروان شهید سلیمانی وجود دارد. 

وزیر کشور با بیان اینکه سردار سلیمانی‌ مدافع امت بود و غم امت، او را به سختی می‌آزرد و‌همه وجودش را نذر مردم کرده بود، گفت: او‌ با غم امت، شب و روز نداشت و تمام اجزای وجودی‌اش در تب و تاب عزت و سربلندی ملت و امت بود. این مسوولیت امروز بر دوش همه است. بر دوش کسانی که در کنار شهید سلیمانی طعم شیرین شکست استکبار و خرد شدن استخوان‌های رژیم صهیونیستی را شنیدند و‌ چشیدند. این مسیر، مسیر نابودی دشمن است. 

وی با اشاره به اینکه شهید سلیمانی به ما این باور را نشان دادند که رژیم صهیونیستی رفتنی و‌ شکست‌خوردنی است، افزود: شهید سلیمانی به ما نشان داد که عمارت پوشالی استکبار فروریختنی است. همان که رهبر انقلاب بارها به ما فرمودند. اما سردار سلیمانی آن را در عمل به ما نشان دادند. ما با دنیایی از امید برای رسیدن به آینده سرشار از انسانیت، معنویت و‌ کرامت در نبود ظالمان، عالم را تجربه خواهیم‌کرد. 

وزیر کشور با بیان اینکه امروز یاد سردار سلیمانی در همه عالم زنده است، در حالی که خیانتکاران به بشریت و ‌‌قاتلان او در افول کامل هستند، گفت: پیمودن این راه، نتیجه ادامه مکتب شهید سلیمانی است. مکتب را شهید سلیمانی در میدان ترسیم و در عمل نشان داد ‌و به باور نشاند و امروز درخشش‌های بسیاری از رهروان این راه را می‌بینیم. 

وی ادامه داد: شهید سلیمانی امروز برای ما یک‌ نوید بزرگ دارد. آن‌ نوید بزرگ، نویدی است برآمده از جان و روح انسان‌های پاک و آزاده. بسیاری تلاش کردند که بگویند این انقلاب به جایی نمی‌رسد و نشان دهند مقاومت دچار خدشه شده است و‌ تصور می‌کردند که مقاومت به اشخاص وابسته شده است. اما مقاومت بیش از هر زمانی مسیر و حرکت پرصلابت خود را طی می‌کند. ما این‌ها را مرهون شهید سلیمانی هستیم. شهیدی که عارف، مجاهد، مهاجر و اندیشه‌ورز بود ‌و به تعبیر خود شهید سلیمانی، شهید بود که شهید شد. 

وحیدی با بیان اینکه حرف‌ها درباره شهید پایان‌پذیر نیست، تصریح کرد: کلام حضرت آقا را که فرمودند «نام او‌ تا ابد زنده است» شنیدیم. این یعنی راه شهید، راه بی‌بازگشتی است و اگر در این مسیر و‌ آن منطق حرکت شود، بی‌شک‌ پیروزی نصیب ما خواهد بود. چقدر خوب است ‌و چه ملتی داریم که این ارزش‌ها را قدر می‌شناسند. البته افرادی هم هستند که تردید دارند آیا ارزش‌ها خدشه‌دار نشده‌اند؟ شهید سلیمانی به تنهایی نشان داد که ارزش‌های انقلاب نه تنها خدشه‌دار نشده، بلکه وقتی فوران کند و چشم دشمن را کور می‌کند. 

وی‌ با اشاره به اینکه وجود شهید سلیمانی و‌ مکتب ایشان برای حقانیت این مسیر کافی است، تصریح کرد: وجود ‌و شهادت شهید سلیمانی خدمت بسیاری به انقلاب کرد. در یک جمله باید گفت حاج قاسم، انقلاب را به تنهایی جلو‌ برد. جوان‌هایی به یاد شهید سلیمانی به بازسازی خود پرداختند یا افرادی در حوزه شناخت و رویارویی با دشمن جبهه تشکیل دادند. آن‌ها برای خود در دنیا رسالت‌هایی قائل شدند و اراده‌ها را برای شکست استخوان استکبار مستحکم کردند. اینها همه گوشه‌هایی از نتایج شهادت شهید سلیمانی و هویدا شدن لایه‌های شخصیتی این شهید است. 

وزیر کشور با بیان اینکه ما شهدای بسیاری داریم، اما لایه‌های‌وجودی شهید سلیمانی یکی پس از دیگری نمایان و هر کدام خودش جریان‌ساز می‌شود، گفت: از خانم سلیمانی که این پرچم‌ را برداشتند‌، تشکر می‌کنم. امروز شهید سلیمانی برای ما شعائری است که باید آن را قدر بدانیم. خداوند ما را از رهروان این شهید قرار دهد و‌ همگی با رهبری مقام‌ معظم رهبری سقوط رژیم‌ صهیونیستی را در آینده نزدیک جشن بگیریم.

زینب سلیمانی: سلیمانی‌ها را باید به جهان معرفی کنیم

زینب سلیمانی، فرزند شهید قاسم سلیمانی با بیان اینکه بنا داریم خط حضور نخبگان را حفظ کرده و از حضور آنها برای معرفی شهید سلیمانی در ابعاد مختلف استفاده کنیم، اظهار داشت: امیدواریم این همایش آغازی برای این حرکت مهم باشد. باید حاج قاسم را که نماد مقاومت در منطقه است، در سایر جهان نیز به خوبی معرفی کنیم و از این فرصت بهره ببریم و شهید سلیمانی و سلیمانی‌ها را به نسل‌های آینده معرفی کنیم.

خرمشاد: برپایی همایش شهید سلیمانی در هشت محور/ ۴۴۰ مقاله به همایش ارسال شد

همچنین محمدباقر خرمشاد، رئیس نخستین همایش علمی پژوهشی شهید سلیمانی با عنوان مکتب شهید سلیمانی، مکتب تراز تمدن نوین اسلامی اظهار داشت: در مهرماه که قرار شد همایش علمی با موضوع حاج قاسم در شرایط کرونا برگزار شود، ۱۵ آبان فراخوانی اعلام ‌‌و مهلت ارسال آثار ۲۵ آذر پیش‌بینی شد. 

وی با بیان اینکه هیات علمی همایش مشورت کرد تا عنوان اولین همایش علمی با همه عظمت شهید انتخاب شود، گفت: در جلسات مختلفی بحث شد که در نهایت با عنایت به اینکه رهبر معظم انقلاب اسلامی در بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی، تمدن نوین اسلامی را هدف پیش‌ روی انقلاب اسلامی بیان کردند و‌ شهادت حاج قاسم هم در آغاز بیانیه گام دوم اتفاق افتاده بود، قرار شد اولین همایش با رویکردی کلان باشد تا در همایش‌های بعدی اجزای آن مورد واکاوی قرار گیرد.

خرمشاد ادامه داد: بر همین اساس، تمدن نوین اسلامی را مورد نظر قرار دادیم‌ و‌ قرار شد از شهید سلیمانی به عنوان مکتب سخن گفته شود. این همایش در هشت محور برگزار شد و در فراخوان بیش از ۴۴۰ مقاله و‌ چیکده واصل شد که بیش از نیمی از آنها مورد تایید قرار گرفت و‌ در تلاش هستیم تعدادی از مقالات با حمایت برخی از مجامع علمی به چاپ برسد. 

معاون سیاسی وزیر کشور با بیان اینکه در همایش مکتب شهید سلیمانی، مکتب تراز تمدن نوین اسلامی ۹ پیش نشست برگزار شد، گفت: در هر نشست حدود پنج استاد علمی و فرهنگی حضور داشتند. امروز هم بعد از جلسات افتتاحیه در تالار‌های فرعی سالن همایش‌های صداوسیما هفت میزگرد برگزار می‌شود که در آن تعدادی از مقالات ارائه خواهد شد و امیدواریم که این همایش ملی پیش‌زمینه برگزاری نخستین همایش بین‌المللی در سال آینده باشد. البته اکنون هم‌ با وجود ملی بودن این همایش، میزبان میهمانان خارجی هستیم.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول