اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

اقتصادی

جذب 90 هزار جوان در گروه‌های جهادی به نیت سردار سلیمانی

مسئول بسیج سازندگی کشور گفت: بعد از شهادت حاج قاسم سلیمانی در یک بازه زمانی کوتاه 6 هزار گروه جهادی جدید تشکیل شد و در این قالب 90 هزار جوان به نیت این شهید، برای خدمت‌رسانی جذب گروه‌های جهادی شدند.

جذب 90 هزار جوان در گروه‌های جهادی به نیت سردار سلیمانی

سردار محمد زهرایی در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس، در پاسخ به این پرسش که بعد از شهادت سردار ‌سلیمانی عملکرد گروه‌های جهادی و کمک‌های مومنانه دچار چه تحولاتی شد؟ اظهار داشت: گفت: قطعا به عشق سردار دل‌ها هم کمک‌های مومنانه بعد از شهادت وی بیشتر شد و هم گروه‌های جهادی جدیدی تشکیل شدند.

وی توضیح داد: در یک بازه زمانی کوتاه بعد از شهادت این سردار عزیز، 6 هزار گروه جهادی جدید شکل گرفت که در هر گروه به طور متوسط 15 نفر از جوانان عضو هستند و حدود 90 هزار جوان برای خدمت‌رسانی به مردم و به عشق شهید حاج قاسم سلیمانی جذب گروه‌های جهادی شدند که این امر سابقه نداشته است.

وی ‌ افزود: بعد از شهادت حاج قاسم استقبال زیادی از گروه‌های جهادی شد و بسیاری از گروه‌های جهادی طرح‌های خدمت‌رسانی خود را به نام سردار دل‌ها قرار دادند و نهضت خدمت‌رسانی به محرومان گسترش یافت.

مسئول بسیج سازندگی کشور گفت: در زمانی که سیل خوزستان در فروردین 98 اتفاق افتاد، خود شهید قاسم سلیمانی در خوزستان حضور پیدا کرد و در آن جا فراخوانی از جوانان برای خدمت به سیل‌زدگان ارائه کرد که بسیاری از گروه‌های جهادی از کل کشور برای کمک‌رسانی به سیل زدگان استان‌های خوزستان و لرستان آمدند و این مسأله ادامه پیدا کرد تا اینکه بعد از شهادت ایشان، گروه‌های جهادی با سرعت بیشتری تشکیل شد و چند برابر شدند. تعدادی از گروه‌های جهادی به نام حاج قاسم راه‌اندازی شد.

سردار زهرایی گفت: بیش از 6 هزار گروه جهادی در بازه زمانی کوتاه مدت ثبت و راه‌اندازی شد و بسیج هم بسیاری از طرح‌هایی را که برای محرومیت‌زدایی اجرا می‌کرد، نام حاج قاسم را بر آن می‌گذاشت که مهم‌ترین این طرح‌ها، طرح شهید سلیمانی برای مقابله با گسترش کرونا بود که 200 هزار نفر از جهادگران به صورت داوطلبانه حضور پیدا کردند و به کمک بیماران کرونایی شتافتند که این طرح مهم موجب کنترل بیماری کرونا و جلوگیری از گسترش آن شد و همچنین بسیاری از مشکلات بیماران کرونایی را حل کرد.

وی همچنین گفت: نهضت کمک مومنانه در بسیج برای طرح بسته‌های معیشتی و همچنین طرح آزادسازی زندانیان توسط گروه‌های جهادی انجام شد.

به گفته وی، شهادت حاج قاسم مصادف با بروز کرونا بود و پویش‌های مختلفی برای این شهید بزرگوار برگزار شد. در حال حاضر گروه‌های جهادی در همکاری با سازمان جنگل‌ها و مراتع طرح نهالکاری را شروع کردند که بر اساس این طرح تا سال 1414 قرار است 500 میلیون نهال در کشور کاشته شود. همچنین تا سال 1401 قرار است هر ایرانی یک نهال بکارد که این طرح از شهرهای مختلف بر اساس اقلیم شروع شده است.

مسئول بسیج سازندگی همچنین گفت: در هفته بسیج در آذرماه سال جاری 2500 طرح در کشور راه‌اندازی شد، همچنین در سالروز شهادت حاج قاسم سلیمانی طرحی با محوریت کرمان و در سراسر کشور برگزار می‌شود که دیروز در یک طرح هماهنگ تعداد یک میلیون بسته کمک معیشتی به نیت شهید قاسم سلیمانی بین محرومان توزیع شد.

وی همچنین گفت: کارگاه‌های اشتغال به یاد و نام حاج قاسم برای اشتغال جوانان راه‌اندازی شده، در حال حاضر بیش از هزار طرح در سالگرد شهادت حاج قاسم در کشور برگزار می‌شود که برخی از این طرح‌ها با تابلو به نام وی بوده و برخی نیز به یاد وی راه‌اندازی می‌شود.

مسئول بسیج سازندگی همچنین در زمینه اشتغالزایی گفت: کارگاه‌های اشتغالزایی و اقتصاد مقاومتی برای اشتغال جوانان در سراسر کشور راه‌اندازی می‌شود.

سردار زهرایی در مورد طرح احیای جهاد سازندگی نیز گفت: با رفت و برگشتی که در بررسی این طرح انجام شد و رئیس جمهور اشرافی که به گروه‌های جهادی پیدا کرد، قرار شد جهاد سازندگی در حد شورای عالی راه‌اندازی شود و این کفایت می‌کند و نیاز به نهادسازی جدید نیست، بلکه شورای عالی جهاد سازندگی برای هماهنگی بین وزارتخانه‌ها و دستگاه‌ها راه‌اندازی می‌شود و گروه‌های جهادی و بسیج سازندگی همچنان به خدمت‌رسانی و فعالیت خود ادامه می‌دهند.

انتهای پیام/ب

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول