اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آمریکا، اروپا

بایدن: اگر روسیه به اوکراین حمله کند قاطعانه پاسخ می‌دهیم

رئیس جمهور آمریکا در گفت‌وگوی تلفنی با رئیس جمهور اوکراین بر حمایت همه جانبه واشنگتن و متحدانش از اوکراین در برابر روسیه تاکید کرد.

بایدن: اگر روسیه به اوکراین حمله کند قاطعانه پاسخ می‌دهیم

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری فارس، کاخ سفید در بیانیه‌ای از گفت‌وگوی تلفنی «جو بایدن» رئیس جمهور آمریکا با «ولودمیر زلنسکی» رئیس جمهور اوکراین خبر داد.

براساس گزارش رسانه‌ها، بایدن در این گفت‌وگو بر حمایت واشنگتن از حاکمیت و تمامیت ارضی اوکراین تاکید کرده است.

خبرگزاری اسپوتنیک گزارش داد، رئیس جمهور آمریکا به زلنسکی گفته است که اگر روسیه به اوکراین حمله کند متحدان این کشور قاطعانه به این اقدام پاسخ خواهند داد.

این درحالیست که بایدن در گفت‌وگوی ویدئو کنفرانسی اخیر خود با «ولادیمیر پوتین» رئیس جمهور روسیه گفته بود که تهاجم روسیه به اوکراین با تحریمهای اقتصادی شدید غرب علیه مسکو همراه خواهد بود. 

کشورهای غربی با اشاره به حضور نظامیان روس در نزدیکی مرزهای اوکراین آن را تلاش مسکو برای اقدام نظامی علیه اوکراین خوانده‌اند. روسیه در مقابل این ادعاها را رد کرده و تجمع نظامیان خود در مرزهای این کشور را اقدامی عادی و مشروع در داخل خاک خود خوانده است. 

براساس بیانیه کاخ سفید، رئیس جمهور اوکراین نیز در پاسخ به بایدن از حمایتهای بی دریغ آمریکا از کی‌یف در برابر تهدید روسیه قدردانی کرده است.

به گفته سخنگوی کاخ سفید، بایدن و زلنسکی همچنین درباره فراهم کردن مقدمات برای دیدارهای دیپلماتیک درباره بحران روسیه بحث و رایزنی کردند. 

ولودیمیر زلنسکی درباره این دیدار در حساب توئیتری خود نوشت: در زمینه اقدامات مشترک برای حفظ صلح و ثبات در اروپا و جلوگیری از افزایش تنشها رایزنی کردیم. 

وی افزود: اولین تماس بین‌المللی در سال جدید با رئیس جمهور بایدن نشان دهنده ماهیت روابط میان دو کشور است. ما از حمایتهای آمریکا از اوکراین قدردانی می‌کنیم. 

رایزنی روسای جمهور آمریکا و اوکراین درباره حمله احتمالی روسیه درحالیست که دبیر شورای دفاع و امنیت ملی اوکراین به تازگی گفته هیچ شواهدی برای حمله نظامی روسیه به این کشور که رسانه‌های غربی مدعی آن شده‌اند وجود ندارد.

این مقام اوکراینی گفت: «امروز ما هیچ خطری از جانب آنچه در مرزهایمان می‌گذرد شاهد نیستیم. اگر منظور همان از تجمع گسترده [نیروهای روس] باشد که رسانه‌های خارجی بر آن اصرار دارند، باید بگویم که اصلاً شاهد چنین چیزی نیستیم».

دانیلوف افزود: «ما در حال پایش همه‌چیز هستیم و از هر اتفاقی که رخ می‌دهد مطلع هستیم. امروزه ما تهدید خشونت عریان از سوی روسیه را شاهد نیستیم. در مورد چیزی که ممکن است فردا رخ دهد، فردا صحبت خواهیم کرد».

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول