اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

هنر و رسانه  /  موسیقی و هنرهای تجسمی

رئیس عقیدتی وزارت دفاع: تاثیر هنر می‌تواند از سخنرانی بیش‌تر باشد/ فرزند شهید فخری‌زاده: موسیقی فاخر به زنده نگه داشتن یاد شهدا کمک می‌کند

آیین رونمایی از آهنگ «قول و قرار» اثری تقدیمی به سردار شهید سلیمانی و شهید فخری‌زاده با حضور حجةالاسلام سیدضیاءالدین آقاجان‌پور نماینده ولی فقیه و رئیس سازمان عقیدتی ـ سیاسی وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح، دکتر حامد فخری‌زاده(فرزند شهید فخری‌زاده) و تنی چند از مسؤولان در محل خبرگزاری فارس برگزار شد.

رئیس عقیدتی وزارت دفاع: تاثیر هنر می‌تواند از سخنرانی بیش‌تر باشد/ فرزند شهید فخری‌زاده: موسیقی فاخر به زنده نگه داشتن یاد شهدا کمک می‌کند

به گزارش خبرنگار موسیقی خبرگزاری فارس، آیین رونمایی از آهنگ «قول و قرار» اثری تقدیم به سردار شهید سلیمانی و شهید فخری زاده با حضور حجة الاسلام والمسلمین سید ضیاءالدین آقاجان پور، نماینده ولی فقیه و رییس سازمان عقیدتی سیاسی وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح، دکتر حامد فخری زاده (فرزند شهید فخری زاده) و تنی چند از دیگر مسولان در محل خبرگزاری فارس برگزار شد. 

مراسم رونمایی از قطعه «قول و قرار» اثری که به مقام والای شهیدان سپهبد قاسم سلیمانی و دانشمند هسته ای شهید دکتر محسن فخری زاده تقدیم شد، با حضور حجة الاسلام والمسلمین سید ضیاءالدین آقاجان پور، نماینده ولی فقیه و رییس سازمان عقیدتی سیاسی وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح، دکتر حامد فخری زاده فرزند شهید فخری زاده، حجة الاسلام و المسلمین دکتر ابراهیمی، معاون فرهنگی و روابط عمومی وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح، عباس توانگر قائم مقام خبرگزاری فارس، احمد اکبرنژاد، مجری و تهیه کننده صدا و سیما و مدیر عامل «نسیم سبز تصویر»، تهیه کننده اثر مذکور در سالن اجتماعات خبرگزاری فارس برگزار شد.

احمد اکبرنژاد تهیه کننده اثر «قول و قرار» در ابتدای این مراسم ضمن ادای احترام به مقام والای دو شهید دلداده انقلاب، از جمیع عواملی که در تهیه و تولید این اثر مشارکت داشتند قدردانی کرد و در مورد ویژگی‌های این اثر توضیح داد: خوشحالم این سعادت نصیب ما شد تا اثری درخور برای این دو شهید والا مقام خلق کنیم. اثری که در آن علاوه بر به کار گیری تمامی عوامل فنی و حرفه ای و بهره از بهترین ارکان آفرینش هنری که می‌توان برای خلق اثری اینچنین متصور شد، باید به عشق و انگیزه‌ای که تیم سازنده برای تولید اثر مذکور داشت اشاره کنم. 

وی افزود: خوشبختانه «قول و قرار» همانطور که می‌خواستیم به شکلی مطلوب خلق شد. بهره از شعری فراگیر که در خود مفاهیم بلند انسانی و همراستا با آرمان‌های این دو شهید و آرمان‌های انقلاب را داشته باشد کاری دشوار بود که به لطف خدا و عنایت این دو شهید به خوبی به سرانجام رسید. آقای «امیر پیرنهان» شعر فاخر این اثر را سروده اند، شعری که اگر ملاحظه بفرمایید در همان ابتدا به کلید واژه بسیار مهم «دو جمعه» اشاره میکند. و واقعا این نکته از اهمیت بالایی برخوردار است که شرایط به گونه ای رقم خورد که این دو عزیز هر دو در روز جمعه به شهادت برسند، جمعه، شهادت، انتظار، این‌ها کلید واژه‌هایی بنیادی هستند که سنگ بنای اعتقادی ما به حساب می‌آیند.

وی ضمن تقدیر از «باربد زارع» تنظیم کننده اثر مذکور، در مورد خوانش این اثر افزود: انصافا «امید معنوی» خوانندگی این اثر فاخر «قول و قرار» را به غایت زیبا و تاثیرگذار خوانده است. این هنرمند ارزشی با آنچنان احساسی اثر را خوانده که تلاقی تکنیک و اوج خوانی و شیوه‌ای که در خوانش اثرگذار آن به کار بسته را به درستی با احساس درونی خود از اثر و مقصود و مراد اثر، به خوبی به مخاطب منتقل می کند که البته امیدواریم پس از انتشار، همانطور که انتظار می رود با استقبال مخاطبین خصوصا دوستداران این دو شهید والا مقام مواجه شود.

در ادامه مراسم رونمایی، قطعه «قول و قرار» برای حاضرین پخش شد و با استقبال و تحسین مدعوین آیین رونمایی مواجه شد.

در ادامه این مراسم حجة الاسلام والمسلمین سید ضیاءالدین آقاجان پور، نماینده ولی فقیه و رییس سازمان عقیدتی سیاسی وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح به ایراد سخن پرداخت و گفت: حاج قاسم سلیمانی نوعا از دیده شدن فرار می کرد و بارها پیش آمده بود که ما در مجالس و مراسمی که خدمت مقام معظم رهبری بودیم، بخصوص این آخرین برنامه‌هایی که قبل از شهادت حاج قاسم، مراسمی خدمت حضرت آقا بود، دیدیم که حاج قاسم مثلا اینطور نبود که بیاید جلوی جمعیت بنشیند و خودش را نشان بدهد و حضرت آقا می‌فرمودند: من یک وقتی می خواستم حاج قاسم را ببینم به دنبال او می‌گشتم که کجا نشسته، کجاست؟ یعنی به دنبال مطرح کردن و اینگونه موارد نبود.

نماینده ولی فقیه در وزارت دفاع افزود: شهید فخری زاده هم چون من بیش از ۲۵ سال، در وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح می‌شناسم. آخرین جلسه و دیداری که با ایشان داشتیم، یک هفته قبل از شهادت این عزیز بزرگوار بود. ایشان هم گمنام بود، طوری گمنام بود که خیلی از دوستان ما در داخل کشور هم ایشان را نمی‌شناختند، بعد از شهادت او متوجه شدند. زمانی که شهید فخری زاده، شهید شد به دنبال عکس و تصویر از او می‌گشتند و تصویرش را نمی‌توانستند پیدا کنند، به خاطر همین روحیه اخلاص این دو عزیز بزرگوار بود که خداوند متعال مقامشان را بلند گردانید نه تنها در بین ملت ایران به عنوان «قهرمان ملت ایران»، بلکه به عنوان «قهرمان امت اسلامی» و به عنوان «امید محرومان و مستضعفان» جهان شناخته می‌شود.

حجة الاسلام والمسلمین سید ضیاءالدین آقاجان پور در مورد اثر «قول و قرار» گفت: من الان که این اثر را شنیدم واقعا تحت تاثیر قرار گرفتم و باید بگویم که اثری بسیار زیبا و شایسته و فاخر است. من از تمام دست اندرکاران تهیه و تولید این اثر صمیمانه تشکر میکنم و امیدوارم این اثر به شکل مطلوب به گوش مردم برسد. ما باید از خلق اینچنین آثاری حمایت کنیم چراکه بی شک تاثیرگذاری اینگونه آثار هنری به مراتب از بسیاری فعالیت‌ها و حتی سخنرانی‌ها هم بیشتر است.

در ادامه برنامه دکتر حامد فخری زاده از نخبگان دانشگاهی و فرزند شهید فخری زاده در خصوص اثر هنری «قول و قرار» توضیح داد: اینکه حضرت آقا در فرمایشاتشان می فرمایند که «زنده نگه داشتن یاد شهدا، کمتر از شهادت نیست» تقریبا شاید دلیل‌اش این باشد که این انقلابی که امروز بعد از چهل سال، نهال کوچکی که تبدیل به یک درخت تنومند غیر آسیب پذیر شده، به برکت و ثمره زنده نگه داشتن یاد، جریان فکری، و جریان اندیشه ای شهداست و چقدر ابزار زیبایی است ابزار شعر برای این کار، و وقتی این شعر مزین می شود به یک موسیقی فاخر، چقدر ضریب نفوذ بالاتری پیدا می کند در آحاد مختلف جامعه، که یقینا کمک می کند به زنده نگه داشتن یاد شهدا، بلکه به آشنایی نسل ها، به آشنایی آحاد جامعه در سنین مختلف، با جریان فکری و جریان اندیشه ای شهدا.

وی افزود: من موسیقی را گوش دادم، متن شعر را خواندم، نه تنها در کلام، نه تنها در موسیقی، بلکه در محتوا زیبا بود و واقعا در شعر و محتوا کار شده بود. شاید دو جهاد، امروز برای دشمن شناسی، استکبارستیزی و اعتلای ایران اسلامی داریم، جهاد در میدان نبرد؛ جهاد در میدان علم و اندیشه و یقینا جهاد در میدان نبرد ما سمبل و پرچمدارش شهید قاسم سلیمانی است و جهاد در میدان علم و اندیشه ی ما، جهاد در میدان توکل ما، سمبل و پرچمدارش شهید فخری زاده است.

قطعه موسیقایی «قول و قرار» به آوا و صدای آئینی «امید معنوی»، بر روی شعری از «امیر پیرنهان» به همراه ملودی و تنظیم «باربد زارع» به تهیه کنندگی «احمد اکبرنژاد» در شرکت هنری تبلیغاتی «نسیم سبز تصوی» ساخته شده است. در پایان فایل صوتی قطعه «قول و قرار» و پس از آن گزارش تصویری آیین رونمایی این اثر پیشروی مخاطبان و علاقه‌مندان قرار می گیرد.در ادامه مراسم از لوح یادبود اثر «قول و قرار» رونمایی شد.


این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول