اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

سیاسی  /  تشکل های دانشگاهی

مکتب سردار سلیمانی باید در مدارس جهان اسلام تدریس شود

یک پژوهشگر مسائل سیاسی گفت: مکتب سردار سلیمانی باید برای دانش آموزان جهان اسلام تدریس شود تا نسل کودک و نوجوان از سنین کودکی با مکتب او آشنا و در راه این اسوه حق قدم بردارند.

مکتب سردار سلیمانی باید در مدارس جهان اسلام تدریس شود

سعید صادقلو پژوهشگر مسائل سیاسی و ژئوپلیتیک در گفت‌وگو با خبرنگار تشکل‌های دانشگاهی خبرگزاری فارس، محدود کردن شهید سلیمانی را به چهره‌‌ای صرفا نظامی، ظلم به این شخصیت دانست و گفت: شهید سلیمانی را نباید فقط در ابعاد نظامی مورد بررسی قرار داد. این شهید نه تنها در میدان رزم، بلکه در میدان‌ ولایت پذیری و بصیرت، جهاد، خدمت رسانی و آبادانی، مردم یاری، محبت، خودباوری، انصاف و عشق  باید مورد توجه قرار گیرد و ابعاد شخصیتی‌اش شناخته و معرفی شود.

صادقلو، رمز جاودانگی سردار سلیمانی را نفوذ او در دل‌های مستضعفین و ظلم دیدگان ارزیابی کرد و افزود: حاج قاسم مرزهای جغرافیایی را در نوردید، در قلوب مستضعفین و مظلومان عالم نفوذ کرد و همانطور که رهبر معظم انقلاب اشاره فرمودند تبدیل به  یک مکتب بین المللی شد.

وی با بیان اینکه دشمن تلاش زیادی دارد تا وجوه شخصیتی سردار سلیمانی را محدود و این شهید را صرفا یک نظامی معرفی کند، خاطرنشان کرد: نظام سلطه، علاقه‌مند است که ایشان را صرفا در قالب یک ژنرال نظامی معرفی کند و جهانیان او را تنها یک نظامی بلندمرتبه بشناسند اما، در حقیقت او کمک حال مردم مستضعف و مظلوم جهان اسلام در تمامی زمینه‌ها بود. کمتر کسی است که مستندهای دلنشین زندگی ساده زیستانه او و هم نشینی‌اش با روستاییان را ندیده باشد و آن را فرموش کرده باشد.

این پژوهشگر مسائل سیاسی با یادآوری اینکه شخصیت‌هایی مانند شهید سلیمانی را نمی‌توان در ظرف زمان و مکان مورد سنجش قرار داد چرا که او دارای شخصیتی با کارکردها و ابعاد مختلف است، افزود: ژئوپلیتیک به طورکلی، علم تاثیرات متقابل جغرافیا، انسان و سیاست است. حاج قاسم با عملکرد خود روشن ساخت که می‌توان با وجود حضور فعال در میدان، سیاست، انسان و جغرافیا را تحت تاثیر قرار دهد. بنابراین می‌توان او را به حق به وجود آورنده و توسعه‌دهنده ژئوپلیتیک میدان لقب داد.

صادقلو به خدمات سردار سلیمانی در مسیر پیشرفت و آبادانی کشور اشاره کرد و گفت: شهید سلیمانی با حضور در میدان خدمت رسانی و آبادانی نشان داد چگونه می‌توان در قالب یک استراتژیست کارکشته، موجب آبادانی و بهسازی فضاهای جغرافیایی شد.

وی افزود: شهید سلیمانی با حضور مستشاری خود در جبهه مقاومت، نشان داد چگونه می‌توان در قالب یک فرد نظامی، سیاست‌های کلان بین‌المللی را تحت تاثیر قرار داد و با حضور پر رنگ خود درمیدان مردم یاری نشان داد چگونه می‌توان در قالب یک فرد ملی، انسان‌ها را به هم نزدیک کرد و موجب اتحاد ملی در مقیاس کشوری و اتحاد امتی در مقیاس بین‌المللی شد.

وی به 62 سال زندگی شهید سلیمانی و آثار و برکات زندگی او اشاره کرد و با بیان اینکه میراث بر جای مانده این شهید باید از سوی رهپویان مکتبش برای همیشه زنده بماند گفت: شجرۀ طیبه‌ای که شهید در جهان اسلام بنیان نهاد، باید از سوی رهپویان مکتبش در جهان منتشر شود تا زمینه‌های ظهور منجی عالم بشریت، مهیاتر شود.

صادقلو، شهادت سردار سلیمانی و جاودان شدن نام او را برای دشمن خطرناک‌تر از دوران حیات این شهید خواند و گفت: به حق گفته شد که شهید سلیمانی برای دشمنانش، از سردار سلیمانی خطرناک‌تر است چراکه نظام سلطه را با قاسم سلیمانی‌های زیادی رو به رو کرده است.

وی گفت: مکتب سردار سلیمانی باید در کتب درسی دانش آموزان جهان اسلام تدریس شود تا نسل کودک و نوجوان از سنین کودکی با مکتب او آشنا و در راه این اسوه حق قدم بردارند.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول