اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آمریکا، اروپا

روایت صهیونیست‌ها از هک دو رسانه اسرائیلی در سالگرد شهادت سردار سلیمانی

به ادعای رسانه‌های صهیونیستی، سایت «جروزالم پست» و توییتر «معاریو» با عکسی از موشکی که از نگین عقیق یک انگشتر به سمت تأسیسات اتمی رژیم صهیونیستی فرود می‌آید، هدف هکرهای ایرانی قرار گرفت.

روایت صهیونیست‌ها از هک دو رسانه اسرائیلی در سالگرد شهادت سردار سلیمانی

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، به ادعای روزنامه صهیونیستی جروزالم پست، در سالگرد شهادت سردار قاسم سلیمانی، سایت این روزنامه و اکانت توییتر روزنامه‌ صهیونیستی معاریو در ساعات اولیه بامداد امروز (دوشنبه) با عکسی که انفجار نمونه تاسیسات اتمی دیمونا را نشان می‌دهد و این متن که «به شما نزدیک هستیم، جاییکه فکرش را هم نمی‌کنید» به دو زبان انگلیسی و عبری، هدف حمله هکرهای طرفدار ایران قرار گرفت.

 

طبق گزارش این رسانه صهیونیستی، این عکس نشان می‌دهد که یک موشک از دستی که به نظر می‌رسد نشان‌دهنده دست سردار قاسم سلیمانی فرمانده شهید نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی باشد، فرود می‌آید.

به نوشته جروزالم پست، توییت همراه با عکس در حساب توییتر معاریو و همچنین بازنشر پیام یک حساب کاربری شامل تصویری از سردار سلیمانی و ابومهدی المهندس فرمانده نیروهای الحشد الشعبی که در کنار شهید سلیمانی در حمله تروریستی آمریکا به شهادت رسید، حذف شده است.

به ادعای این گزارش، مشخص نیست که هکرها از ایران بوده‌اند یا حامیانی از خارج از این کشور یا کسانی هستند که با دولت ایران مرتبطند.

به ادعای جروزالم پست، این اولین بار نیست که این روزنامه هدف حمله هکرهای طرفدار ایران قرار می‌گیرد. در ماه مه ۲۰۲۰، هکرهای طرفدار ایران صفحه اصلی سایت را با تصویری از سوختن تل‌آویو جایگزین کردند که بنیامین نتانیاهو نخست‌وزیر وقت را در حالی که به دنبال وسیله نجات شنا می‌کرد با عبارت «برای یک شگفتی بزرگ آماده باشید» نشان می‌داد. تعدادی از پایگاه‌های اینترنتی اسرائیلی دیگر نیز در این حمله هدف قرار گرفتند.

شبکه «ای‌بی‌سی نیوز» هم گزارش داد هکرها روز دوشنبه وبسایت یک روزنامه اسرائیلی را در سالگرد کشته شدن (شهادت) فرمانده برجسته ایرانی در سال ۲۰۲۰ هدف قرار دادند و محتوای آن را با تصویری جایگزین کردند که یک سایت مرتبط با برنامه تسلیحات هسته‌ای اعلام نشده اسرائیل را تهدید می‌کرد.

بر اساس این گزارش، در حالی که هیچ گروهی فوراً مسئولیت این اقدام را برعهده نگرفت، تصویر منتشر شده در وبسایت جروزالم پست موشکی را نشان می‌داد که از مشتی فرود می‌آید که در انگشت آن حلقه‌ای دارد که مدتهاست با (سردار) قاسم سلیمانی فرمانده ایرانی کشته شده (شهید شده) در حمله (تروریستی) هواپیمای بدون سرنشین آمریکا در عراق مرتبط شده است.

به گزارش این رسانه آمریکایی، این تصویر شامل یک هدف در حال انفجار از مانور نظامی اخیر ایران است که شبیه به مرکز تحقیقات اتمی شیمون پرز در نزدیکی شهر دیمونا طراحی شده است. بر اساس این گزارش، این مرکز در حال حاضر محل آزمایشگاه‌های زیرزمینی با چند دهه‌ قدمت است که میله‌های مصرف‌شده راکتور را دوباره پردازش می‌کند تا پلوتونیوم با درجه تسلیحات برای برنامه بمب اتمی اسرائیل به دست آورند.

به نوشته پایگاه اینترنتی این شبکه، رژیم صهیونیستی تحت سیاست ابهام هسته‌ای خود، داشتن سلاح اتمی را نه تایید می‌کند و نه رد.

جروزالم پست در توییتی اذعان کرد که هدف هکرها قرار گرفته است. این روزنامه انگلیسی زبان نوشت: «ما از ظاهراً هک وبسایت خود در کنار تهدید مستقیم اسرائیل آگاه هستیم. در تلاش هستیم تا مشکل را حل کنیم». ظاهراً بعد از مدتی وبسایت این روزنامه بازیابی شد.

سپاه پاسداران انقلاب اسلامی چندی قبل با انتشار تصاویری، از شبیه‌سازی حمله به مرکز هسته‌ای دیمونای رژیم صهیونیستی در رزمایش اخیر خود در جنوب ایران خبر داد.

«سرلشکر باقری» رئیس ستاد کل نیروهای مسلح در این خصوص گفت شبیه‌سازی حمله به دشمن یک نمایش نبود و افزود «در رزمایش سپاه یکی از اهداف اساسی که در صورت حمله دشمن، به آن حمله خواهیم کرد طراحی شد».

سرلشکر باقری در ادامه گفت: این اقدام شبیه‌سازی کامل واقعیت و بیانگر این بود که با تعداد فراوان شلیکِ همزمان می‌شود از مسیرهای مختلف گنبد آهنین را بی‌اثر و اهداف را منهدم کرد.

انتهای پیام/ص

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول