اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  شرق آسیا و اقیانوسیه

رئیس جمهور کره جنوبی وعده صلح با همسایه شمالی داد

رئیس جمهور کره جنوبی که به زودی دوران حضور او در قدرت به پایان می‌رسد، وعده داد قبل از کنار رفتن از دنیای سیاست آخرین تلاش‌ها برای برقراری صلح با کره شمالی را انجام دهد.

رئیس جمهور کره جنوبی وعده صلح با همسایه شمالی داد

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، «مون جائه این» رئیس‌جمهور کره جنوبی امروز (دوشنبه) متعهد شد که با وجود پاسخ‌ندادن پیونگ‌یانگ به اقدامات برای اعلام صلح بین دو طرف، از آخرین ماه‌های ریاست‌جمهوری خود برای فشار جهت دستیابی به موفقیت دیپلماتیک با کره شمالی استفاده کند.

مون در آخرین سخنرانی سال نو خود پیش از پایان دوره پنج ساله ریاست‌جمهوری اش (در ماه می) گفت: «دولت ما، عادی سازی روابط بین دو کره و یک مسیر برگشت ناپذیر به سوی صلح را تا پایان دنبال خواهد کرد. امیدوارم تلاش‌ها برای گفت‌وگو در دولت بعدی نیز ادامه یابد.»

به نوشته خبرگزاری «رویترز»، مون که تاکنون اجلاس‌های متعددی را با «کیم جونگ اون» رهبر کره شمالی برگزار کرده، اکنون نیز در حال تلاش برای اعلام پایان جنگ به‌عنوان راهی برای شروع سریع مذاکراتی است که مدت‌ها متوقف شده است.

با این حال کره شمالی به طور علنی به آخرین فشارهای بین‌المللی برای مذاکره واکنش نشان نداده و آمریکا نیز گفته که از این ایده حمایت می‌کند اما ممکن است با کره جنوبی در مورد زمان بندی آن اختلاف نظر داشته باشد.

رئیس‌جمهور کره جنوبی با اذعان به اینکه راه زیادی برای عادی‌سازی روابط و صلح با کره شمالی در پیش است، توضیح داد اگر روابط بین دو کره بهبود یابد، جامعه جهانی نیز پیگیر امر مشابهی خواهد شد.

پیش از این نیز وزیر خارجه کره جنوبی برای کشاندن دولت همسایه شمالی به پای میز مذاکره برای وادار کردن این کشور به کنار گذاشتن برنامه‌های تسلیحاتی دفاعی خود، به پیونگ‌یانگ وعده رفع تحریم‌های بین‌المللی داده بود. (جزئیات بیشتر)

انتهای پیام/م

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول