اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

اقتصادی  /  اقتصاد کلان و بودجه

جزئیات عملکرد 9 ماهه درآمد مالیاتی/ وصول 82 هزار میلیارد تومان ارزش افزوده

معاون درآمدهای سازمان امور مالیاتی با اشاره به جزئیات عملکرد 9 ماهه درآمدهای مالیاتی گفت: در این مدت 82 هزار میلیارد تومان مالیات ارزش افزوده و 136 هزار میلیارد تومان مالیات مستقیم وصول شد.

جزئیات عملکرد 9 ماهه درآمد مالیاتی/ وصول 82 هزار میلیارد تومان ارزش افزوده

محمد مسیحی در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس با اشاره به درآمدهای 9 ماهه مالیاتی اظهار داشت:‌ در این مدت 218 هزار میلیارد تومان درآمد مالیاتی وصول شده است که سهم مالیات‌های مستقیم 136 هزار میلیارد تومان و مالیات بر ارزش افزوده 82 هزار میلیارد تومان است.

معاون درآمدهای مالیاتی سازمان امور مالیاتی با اشاره به جزئیات درآمد مالیات‌های مستقیم، گفت: ترکیب این وصولی‌ها نشان می‌دهد، اشخاص حقوقی در 9 ماه امسال بالغ بر 80 هزار میلیارد تومان مالیات پرداختند. همچنین از سوی مشاغل، حقوق بگیران و مستغلات 46 هزار و 500 میلیارد تومان مالیات وصول شد.

وی ادامه داد: در بخش مالیات بر ثروت که شامل ارث، سهام و املاک سایر موارد می‌شود نیز 9 هزار و 800 میلیارد تومان مالیات اخذ شد.

مسیحی در مورد ترکیب وصولی‌های مالیات بر ارزش افزوده عنوان کرد: 4 هزار میلیارد تومان ناشی از فرآروده‌های نفتی، 2 هزار و 800 میلیارد تومان مالیات شماره‌گذاری و نقل و انتقال خودرو دریافت شد. همچنین 4 هزار و 300 میلیارد تومان از محل فروش و مصرف دخانیات و مابقی که حدود 70 هزار میلیارد تومان می‌شود، متعلق به مالیات کالا و خدمات است.

این مقام مسئول تاکید کرد:‌ در 9 ماه سال جاری وصولی مالیاتی 60 درصد نسبت به مدت مشابه سال 99 رشد داشته و 108 درصد نسبت به بودجه مصوب تحقق پیدا کرده است.

به گزارش فارس، رقم مصوب درآمدهای مالیاتی برای سال جاری در بودجه نیز 270 هزار میلیارد تومان مصوب شده که مسئولان مالیاتی معتقدند که این رقم محقق خواهد شد.

انتهای پیام/ب

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول