اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

هنر و رسانه  /  سینما و تئاتر

خالق هری‌پاتر دوباره به یهودستیزی متهم شد!

یک مجری تلویزیونی، کاراکتر جن‌های «هری پاتر» را یهودستیز دانست و «جِی.کِی. رولینگ» را به استفاده از استعارات ضد یهود متهم کرد.

خالق هری‌پاتر دوباره به یهودستیزی متهم شد!

به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از هالیوود ریپورتر، جان استوارت، جن‌های «هری پاتر» جِی.کِی. رولینگ را یهودی ستیز عنوان کرد.

مجری سابق «دیلی شو» در مورد کارکتر بانکداران اجنه این سریال گفت: «اینطور است که می‌دانید یهودیان هنوز همان جایی هستند که هستند».

جان استوارت، جِی.کِی. رولینگ نویسنده سری فیلم‌های هری پاتر را به استفاده از استعارات ضد یهود متهم می‌کند.

مجری سابق دیلی شو، شخصیت‌های بانکدار اجنه این مجموعه فانتزی را شبیه کاریکاتورهای یهودی خواند.

استوارت در یکی از قسمت‌های اخیر پادکست خود با نام «مساله با جان استوارت»(The Problem With Jon Stewart) گفت: «در اینجا می‌دانید که یهودیان هنوز در جایی هستند که هستند. وقتی با مردم صحبت می‌کنم، این چیزی است که می‌گویم: آیا تا به حال فیلم هری پاتر را دیده‌اید؟ ... آیا تا به حال صحنه‌های بانک گرینگاتز را دیده‌اید؟ ... آیا می‌دانید کسانی که بانک را اداره می‌کنند چه هستند؟ ... یهودیان!

او اشاره کرد که چگونه اجنه به تصویری در کتاب یهودی‌ستیزانه «پروتکل‌های بزرگان صهیون» در سال ۱۹۰۳ شباهت دارند.

استوارت اولین کسی است که به شباهت بین اجنه و نقاشی‌های یهودی‌‌ستیز اشاره می‌کند.

رولینگ اخیراً هم به دلیل اظهارنظرهای جنجالی در رسانه های اجتماعی، از جمله نظراتی علیه جامعه تراجنسیتی، با واکنش‌هایی مواجه شده است.

جوآن رولینگ زاده ۳۱ ژوئیه ۱۹۶۵ متخلص به جِی.کِی. رولینگ (J. K. Rowling)، مؤلف، تهیه‌کنندهٔ فیلم و فیلم‌نامه‌نویس بریتانیایی است. عمدهٔ شهرتش را برای نوشتن مجموعهٔ فانتزی هری پاتر کسب کرده که بیش از ۵۰۰ میلیون نسخه فروش داشته و به یکی از پرفروش‌ترین مجموعهٔ کتاب‌های تاریخ تبدیل شده‌اند. یک مجموعه‌ فیلم محبوب بر پایهٔ این کتاب‌ها ساخته شد و رولینگ هم از تهیه‌کنندگان قسمت‌های پایانی این مجموعه بود. او با نام مستعار رابرت گالبریث چند داستان جنایی نوشته‌ است.

در سال ۲۰۰۷ به انتخاب مجلهٔ تایم، رولینگ پس از ولادیمیر پوتین به عنوان دومین شخص تأثیرگذار سال انتخاب شد. مجلهٔ فوربز رولینگ را در ردهٔ چهل و هشتمین شخصیت معروف در سال ۲۰۰۷ معرفی کرد. او در حال حاضر فعالیت‌های انسان دوستانه و خیرخواهانه بسیاری را به عهده گرفته و پشتیبانی می‌کند.

در سال ۲۰۱۴ جایزهٔ ادبیات داستانی زنان، اقدام به انتخاب بیست نویسنده زن کرد که بیشترین تأثیر را بر روی خوانندگان خود گذاشته‌اند. در این فهرست، رولینگ پس از هارپر لی، مارگارت اتوود و شارلوت برونته در جایگاه چهارم قرار گرفت.

خانم رولینگ به‌ویژه در سال‌های اخیر مواضع ضد همجنسبازی، ضدیهودی و ضدصهیونیستی اتخاذ کرده که مشکلاتی نیز برای این نویسنده شهیر به همراه داشته است.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول