اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  مازندران

از بارش برف و باران در جاده‌های شمال تا پایان هفته آفتابی در آسمان مازندران

براساس گزارش هواشناسی شاهد بارش برف و باران در مازندران هستیم که طبق پیش‌بینی این سامانه امشب از آسمان مازندران خارج می‌شود و شاهد پایان هفته آفتابی در آسمان استان خواهیم بود.

از بارش برف و باران در جاده‌های شمال تا پایان هفته آفتابی در آسمان مازندران

به گزارش خبرگزای فارس از شهرستان ساری، احمد اسدی امروز در ارتباط با پیش‌بینی وضعیت جوی مازندران در گفت‌وگویی، اظهار کرد: همان‌گونه که پیش‌بینی شده از صبح امروز با نفوذ سامانه بارشی شاهد بارندگی و رعدوبرق پراکنده در آسمان مازندران بودیم به‌طوری‌که بیشترین بارش از آمل به میزان ۱۲ میلی‌متر و بیشترین برف از کجور به ارتفاع ۵ سانتی‌متر بوده است.

وی با اشاره به اینکه این بارش‌ها با استقرار این سامانه امروز در آسمان مازندران ادامه دارد، افزود: در ارتفاعات هم بارش به‌صورت برف خواهد بود‌.

اسدی عنوان کرد: از امشب با تضعیف این سامانه انتظار داریم از سمت غرب استان به‌تدریج از میزان ناپایداری کاسته شود برای روزهای پنج‌شنبه و جمعه آسمانی صاف حاکم شده و  افزایش نسبی دما را خواهیم داشت.

وی گفت: روز شنبه مجددا با تقویت جریانات شمالی انتظار داریم به‌تدریج شاهد افزایش ابر و در مناطق ساحلی، جلگه‌ای و دامنه‌ها بارش‌های پراکنده پیش‌بینی می‌شود که مقدار آن چندان قابل ملاحظه نیست و کمابیش تا صبح یک‌شنبه ادامه دارد.

اسدی  بیان کرد: انتظار داریم از بعدازظهر یک‌شنبه از میزان ناپایداری و ابرناکی کاسته شود و روزهای دوشنبه و یکشنبه هفته آینده آسمان صاف تا نیمه‌ابری پیش‌بینی می‌شود.

معاون هواشناسی مازندران گفت: دریای امروز به‌صورت مواج و متلاطم پیش‌بینی می‌شود.

*جاده‌های مازندران لغزنده است

یدالله جهان‌تاب رئیس پلیس راه مازندران درباره وضعیت جاده‌های مازندران در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری فارس در شهرستان ساری، اظهار کرد: درحال حاضر شاهد ترافیکی عادی و روان در محورهای مازندران هستیم.

وی افزود: از لحاظ جوی در محورهای ساحلی شاهد بارش باران و لغزندگی سطح راه و در محورهای برف‌گیر و کوهستانی شاهد ریزش برف هستیم.

رئیس پلیس راه مازندران با تاکید بر ضرورت توجه به توصیه‌های پلیس، خاطرنشان کرد: در وضعیت جوی سرعت مطمئنه فراموش نشود و همچنین موضوع دیگر پرهیز از  توقف لحظه‌ای در سطح جاده‌ای است تا با مشکلی مواجه نشویم.

جهان‌تاب در پایان هشدار داد: باتوجه به شرایط جوی احتمال ریزش سنگ و رانش در محورهای کوهستانی استان وجود دارد.

انتهای پیام/۸۶۰۳۴/غ

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول