اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  شرق آسیا و اقیانوسیه

سیگنال تایوان به چین با انجام رزمایش شبیه‌سازی شده تقابل هوایی

نیروی هوایی تایوان با برگزاری رزمایش سه روزه، انواع مأموریت‌های هوایی برای مقابله محتمل با جت‌های نظامی چین را تمرین کرد.

سیگنال تایوان به چین با انجام رزمایش شبیه‌سازی شده تقابل هوایی

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، نیروی هوایی تایوان روز چهارشنبه در رزمایشی شبیه‌سازی شده، نبرد با جنگنده‌های دشمن از جمله چین را تمرین کرد.

 به نوشته روزنامه «چاینا مورنینگ پست» خلبانان تایوان قبل از برخاستن، از پایگاهی در شهر«چیای» محل استقرار جنگنده‌های «اف-۱۶» که اغلب برای رهگیری هواپیماهای جنگی استفاده می‌شوند، با به صدا درآمدن زنگ خطر به سمت هواپیماهای خود شتافتند.

این تمرینات بخشی از یک تمرین سه روزه برای نشان دادن آمادگی جنگی تایوان در آستانه تعطیلات سال نو میلادی  بود. هواپیماهای نظامی اغلب به سمت جنوب غربی منطقه شناسایی دفاع هوایی تایوان پرواز می‌کنند.

«ین هسیانگ شنگ» یک مقام نظامی تایوان گفت، با تعداد بسیار زیاد هواپیماهای چین که وارد منطقه پدافندی ما می‌شوند، مواجه هستیم و خلبانان ما البته بسیار باتجربه هستند. این مقام نظامی تایوان افزود که در این رزمایش جنگنده‌های تایوان، رصد، شناسایی، رهگیری و تقابل هوایی شبیه سازی شده را تمرین می‌کنند.

پرواز مرتب هواپیماهای نظامی چین به جنوب غربی تایوان به چالشی برای این جزیره مبدل شده است.

پکن، تایوان را بخشی از سرزمین چین می‌داند و تحرکات آمریکا و فروش سلاح به تایوان را نقض حاکمیت خود و مغایر با سیاست «چین واحد» ارزیابی می‌کند. با این حال آمریکا با اعزام ناو به تنگه تایوان و کمک نظامی به تایوان عملا در مسیر حمایت از این جزیره است و پکن بارها به این مسئله اعتراض کرده است. این در حالی است که کشورهای عضو سازمان ملل متحد از جمله خود آمریکا، تایوان را به عنوان کشور مستقل به رسمیت نمی‌شناسند.

چین طی هفته‌های اخیر تهدیدهای خود را با اعزام جنگنده‌ها به نزدیکی تایوان و برگزاری رزمایش‌های نظامی افزایش داده است.

وزارت دفاع تایوان  چندی قبل مدعی شد که پنج فروند جنگنده و هواپیمای تجسسی ارتش چین وارد منطقه شناسایی و پدافندی جزیره شدند. حساب توییتری وزارت دفاع تایوان اعلام کرد که پنج فروند هواپیمای نظامی چین از جمله سه فروند هواپیمای تجسسی «وای -۸» و دو فروند جنگنده «جی-۱۱» وارد منطقه پدافندی تایوان در جنوب غربی این جزیره شدند.  وزارت دفاع تایوان از رهگیری این جت‌های نظامی و اعزام سریع جنگنده‌های خود برای بیرون راندن جنگنده‌ها و هواپیماهای نظامی چین خبر داد.

انتهای پیام/ص

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول