اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  همدان

تورم قوانین یکی از عوامل فساد است/قوانین زیاد دست تولیدکنندگان را بسته است

امام جمعه همدان با بیان اینکه تورم قوانین یکی از عوامل فساد است گفت: قوانین زیاد دست و پای تولیدکنندگان را بسته است.

تورم قوانین یکی از عوامل فساد است/قوانین زیاد دست تولیدکنندگان را بسته است

به گزارش خبرگزاری فارس از همدان، آیت‌الله حبیب‌الله شعبانی ظهر امروز در خطبه‌های عبادی-سیاسی نماز جمعه با بیان اینکه هیچ کس نمی‌تواند محبت حضرت زهرا(س) را انکار کند اظهار کرد: خلیفه اول وقتی به عیادت حضرت فاطمه(س) رفت، اذعان کرد محبت فاطمه(س) را بیشتر از دختر خود دارد و این برای همه مشهود بوده است.

وی با بیان اینکه در قیامت نام فاطمه زهرا(س)، منصوره است افزود: بنا بر روایات، مومنان با نصرت الهی دلگرم می‌شوند و دست یاریگر خداوند نسبت به انسان‌ها به وجود حضرت فاطمه(س) است.

امام جمعه همدان با اشاره به اینکه نام حضرت زهرا(س) در زمین به خاطر اینکه شیعیان را از آتش جهنم جدا می‌کند فاطمه است گفت: باید منش و روش زندگی این بانوی بزرگ را در جامعه پیاده کنیم.

وی در ادامه با اشاره به دیدار اخیر رئیس جمهور با مراجع دینی تصریح کرد: ارتباط با مراجع و اخذ رهنمون از آنها توسط رئیس جمهوری جای تقدیر و تشکر و دارد.

وی ادامه داد: یکی از توصیه‌هایی که همه علما مطرح کردند توجه به معیشت و اقتصاد کشور است و همه مراجع ما مشکلات اقتصادی را می‌بینند و لزوم رفع آن را به رئیس جمهور گزارش کردند.

شعبانی تصریح کرد: رئیس جمهور وعده دادند که در ماه‌های آینده خبرهای خوبی به مردم می‌رسد بنابراین تیم اقتصادی رئیس جمهور باید تدبیر کنند و مشکلات را برطرف و وعده‌ها را محقق کنند.

وی با تأکید بر اینکه یکی از شعارهای دولت مبارزه با فساد است ادامه داد: فساد شاخه‌های مختلفی دارد گاهی فساد توسط برخی از افراد رخ می‌دهد اما یکی از فسادها به خاطر تورم قوانین است.

 امام جمعه همدان با بیان اینکه به عنوان مثال برای راه‌اندازی یک تولیدی با قوانین متعددی روبرو هستیم گفت: ما ۱۰ مرجع قانونگذار داریم، ۳۹۶ قانون کلی در کشور داریم که بالغ بر ۱۲۲ هزار ماده قانونی وجود دارد و در یک تقسیم‌بندی دیگر ما حدود ۱۲ هزار قانون داریم این در حالی است که نظام حقوقی فرانسه ۳ هزار و ۸۰۰ قانون دارد.

وی با بیان اینکه اگر یک تولیدکننده بخواهد از این قوانین عبور کند به مرحله تولید نمی‌رسد اظهار کرد: یکی از کارهای اساسی علما و حوزه علمیه در این حوزه، اقدام برای تحقق عدالت است و علما باید تلاش کنند حق را برپا سازند.

وی با اشاره به اینکه در شرایط موجود تولیدکننده آزار می‌بیند و مدیر هم چاره‌ای جز اجرای قانون ندارد افزود: برخی از مدیران اعلام کردند گزارش‌های لازم را ارائه کردند ولی هنوز خبری نشده است.

وی در ادامه با تأکید بر اینکه در ۲۱ استان کشور تشییع پیکر مطهر شهدا را داشتیم ادامه داد: به تعبیر مقام معظم رهبری، ایران، کشور امام زمان(عج) است، تنها کشوری که در دنیا کشور اهل بیت(ع) است و جوانان خود را در این راه فدا کرده‌اند.

وی با بیان اینکه مبشر خیر کثیر شهدا هستند خاطرنشان کرد: فرهنگ ایثار و شهادت، سرمایه‌ای بزرگ برای کشور است و توانایی تأثیرگذاری دارد.

وی گفت: اگر جامعه سهل‌انگاری کند و در پیچ‌های تاریخی بصیرت نداشته باشد، سرنوشت آینده اسلام متأثر می‌شود. 

شعبانی اظهار کرد: اگر جامعه آنجایی که باید فریاد بزند، سکوت کند، آنجا که باید تحلیل کند و فتنه‌ها را درست بشناسد، اقدامی نکند، سرنوشت اسلام و کشور بر هم می‌ریزد.

وی افزود: حضرت فاطمه(س) در جمع زنان مدینه اعلام کرد که اگر علی(ع) بود مسیر جامعه به درستی پیش می‌رفت، اما مردان مدینه از اقتدار علی(ع) ترسیدند و عدالت او را تحمل نمی‎کردند. 

شعبانی با بیان اینکه حضرت فاطمه(س) فلسفه حذف علی(ع) را تشریح کردند تصریح کرد: بنا به فرموده حضرت فاطمه(س)، علی اهل تسامح نیست، اجازه یغما و اختلاس را نمی‌دهد و به همین خاطر مردان آن زمان ترسیدند.

وی ادامه داد: حضرت فاطمه(س) فرمودند؛ امروز سهل‌انگاری کردید، علی را جدا کردید، منتظر حمله ستمکاران باشید، منتظر باشید که سر از محبان اهل بیت جدا کنند و امروز بعد از ۱۴۰۰ سال می‌بینیم، تصمیم حساسی که مردم مدینه گرفتند با جامعه اسلامی چه کرد؟

امام جمعه همدان با تأکید بر اینکه در طول تاریخ اسلام با حذف علی(ع) اتفاقات بسیاری رخ داد خاطرنشان کرد: امروز داعش و القاعده و تکفیری درست شده و اینها نتیجه سستی بود که در بیعت با حضرت علی(ع) رخ داد.

وی گفت: مردم آن زمان گریه و عذرخواهی کردند اما اقدامی عملی انجام ندادند به طوری که سینه فاطمه(س) را مالامال از رنج کردند.

انتهای پیام/89040/ ق

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول