اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

اقتصادی  /  بازار

روش های بالا بردن امنیت انواع مدل پژو در ایران (پارس، 206 و 405)

پژو به عنوان یکی از ایمن‌ترین خودروهای داخلی در بازار کشور شناخته میشود. با این وجود این ایمنی در برابر دزدی و سرقت همچنان در ایران ضعیف عمل میکند.

روش های بالا بردن امنیت انواع مدل پژو در ایران (پارس، 206 و 405)

به‌همین‌ علت پژو همواره یکی از پرسرقت‌ ترین خودروها در بین سارقان میباشد. در این مقاله به بررسی و مقایسه امنیت ۳ مدل از پرطرفدارترین انواع خودرو پژو میپردازیم؛ اما پیش از آن روش های بالابردن امنیت خودرو که در اکثر موارد مشابه میباشند را بررسی میکنیم.

به نمودار پایین توجه کنید:

اکنون میتوانیم همزمان با توضیح آیتم های بالا به مقایسه انواع پرطرفدار خودروهای پژو نظیر پژو۲۰۶، پژو پارس و ۴۰۵ نیز بپردازیم تا بهترین روش مناسب برای حفظ امنیت خودرو را برای وسیله نقلیه خود انتخاب کنید.

۱- بالابردن امنیت خودرو پژو ۲۰۶

فعالیت زیاد و حرفه ای سارقان، ضعف سیستم ایمنی خودرو‌های داخلی، استفاده از لوازم دست دوم و بی‌توجهی مردم به هشدار‌های پلیس سبب شده تا میزان سرقت خودرو افزایش پیدا کند.  یکی از خودروهای پرسرقت داخلی پژو ۲۰۶ میباشد جالب است بدانید که این ماشین در تست ایمنی شرکت “یورو ان‌کپ” موفق به گرفتن ۴ ستاره از ۵ ستاره کامل ایمنی در بخش بزرگ‌سال شده است.

اما در رابطه با امنیت عابرین پیاده موفق به دریافت تنها دو ستاره شده است.

با این حال شما میتوانید از انواع محافظ برای حفظ امنیت این خودرو استفاده کنید نظیر:

محافظ کامپیوتر و باتری:
 وسیله‌ای‌ست که بر روی باتری و کامپیوتر پژو نصب می‌شود. باز کردن این نوع محافظ به آچار مخصوص و همچنین زمان زیادی نیاز دارد. به‌همین‌ علت احتمال سرقت باتری یا کامپیوتر بسیار پایین می‌آید.
محافظ قفل و سیم کاپوت:
دو وسیله فلزی هستند که از ورود هر گونه میله یا وسیله توسط سارق به داخل قفل خودرو جلوگیری می‌کنند. همچنین این محافظ‌ها نمی‌گذارند که سارق کاپوت خودروی شما را از بیرون دستکاری کند.

۲- بالا بردن امنیت خودرو پژو پارس و ۴۰۵

برخلاف تصورعموم، سرقت لوازم داخلی خودرو و لوازم جانبی آن از سرقت خود خودرو بسیار بیشتر است. چون برای سارقان حمل و نقل لوازم جانبی و فروش آن ها در بازار لوازم سرقتی بسیار راحت‌تر از فروش و یا انتقال یک خودرو است، به همین علت آنها ترجیح می‌دهند اقدام به سرقت لوازم قیمتی داخل خودرو یا قطعات ارزشمند آن کنند. در واقع میتوان گفت که سرقت خودرو در مقایسه با قطعات داخل آن یا گزارش های مبنی بر سرقت اشیا قیمتی حدود یک پنجم است.

در واقع جلوگیری از سرقت خودرو یک فرآیند است که مسئول آن شما هستید. به سرقت رفتن یک خودرو ابدا کار راحتی نخواهد بود، زمانی که خودروی شما مجهز به ابزارها و سیستم های پیشرفته ضد سرقت باشد.

تاثیر دزدگیر هوشمند بر احتمال سرقت خودرو

دزدگیر هوشمند خودرو یک بازدارنده‌‌ ی بسیار قوی و تاثیرگذار میباشد. معمولا سارقان خود را به دردسر نمی‌‌ اندازند تا به سراغ خودرو‌‌هایی که سیستم دزدگیر دارند بروند زیرا ریسک متوجه شدن صاحب خودرو و یا حتی سایرین و افرادی که در نزدیکی محل سرقت میباشند بالاست.

 سنسور‌‌‌‌های دزدگیر به ضربه حساس هستند و در صورت باز شدن درب‌‌ ها و حتی تلاش سارق برای بازکردن  آژیر به صدا در میایند.

بنابراین احتمال آن که از میان خودروهایی که در خیابان پارک هستند، سارق به سراغ خودرویی برود که فاقد سیستم ضد سرقت دزدگیر باشد بیشتر از خودروهایی است که دارای سیستم دزدگیر هستند.

به  طور کلی دزدگیرها به چند دسته تقسیم میشوند:

ساده: دزدگیر های ساده جزو متداول ترین ها و ارزان ترین ها به شمار میروند و تنها کارکرد آن ها، به صدا درامدن صدای آژیر هنگام وارد شدن ضربه به بدنه خودرو میباشد .

تصویری: دارای یک صفحه نمایش کوچک میباشد که اگر خودروی شما مورد اصابت قرار بگیرد، سنسور ضربه فعال میشود و اگر درب ها باز شده باشند تصویر باز شدن درب خودرو یا کاپوت را روی صفحه نمایشگر خواهیم دید.
سیمکارتی: خرید دزدگیر سیمکارتی یا خرید ردیاب خودرو دارای قابلیت کنترل از راه دورمیباشد به این صورت که شما در هر فاصله ای با خودرو قرار داشته باشید میتوانید درب خودرو را باز و بسته کنید همچنین این امکان را به شما میدهد تا اتومبیل را از راه دور خاموش و روشن کنید.

شاید بتوان علاوه بر ابزارها و سیستم های ضد سرقت نکاتی را برای کمتر شدن احتمال سرقت رعایت کرد نکاتی نظیر:

قرار ندادن اشیاء قیمتی و با ارزش در خودرو
چک کردن تمام پنجره ها و قفل ها هنگام ترک کردن خودرو
پارک نکردن خودرو در کنار خروجی ها و محیط های تاریک
پرهیز از گذاشتن کلید یدک در داخل ماشین
استفاده حتی الامکان از پارکینگ های عمومی برای پارک خودرو به هنگام رفتن به مراکز خرید و ... .

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
این مطلب تبلیغاتی است و محتوای آن توسط سفارش دهنده تهیه شده است.
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول