اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

اقتصادی  /  اقتصاد بین الملل

بیت کوین این هفته چند درصد سقوط کرد؟

طی هفته‌ای که گذشت قیمت بیت کوین دردو پله ریخت و یکی از اصلی‌ترین دلایل آن ناآرامی‌ها در قزاقستان است.

بیت کوین این هفته چند درصد سقوط کرد؟

به گزارش خبرنگار گروه اقتصاد بین الملل خبرگزاری فارس به نقل از کوین مارکت کپ، طی 7 روز گذشته قیمت بیت کوین در دو مرحله ریخته است و حالا زیر 42 هزار دلار در حال معامله است. بر همین اساس قیمت بیت کوین هم اکنون حدود 41 هزار و 900 دلار است که نسبت به هفته گذشته 11 درصد افت کرده و ارزش کل بازار آن را به 793 میلیارد دلار رسانده است.

نکته جالب آنکه در 24 ساعت گذشته حدود 1.5 میلیون بیت کوین به ارزش 61 میلیارد دلار در بازار جهانی جابه جا شده است. تعداد بیت‌کوین‌های استخراج شده در بازار جهانی هم حالا به 18 میلیون و 923 هزار و 68 عدد رسیده، اصلی‌ترین افت قیمت بیت‌کوین در روزهای گذشته ناآرامی‌ها در قزاقستان بوده است؛ چراکه این کشور دومین مرکز استخراج بیت کوین در جهان به شمار می‌رود و حالا با اختلال جدی در اینترنت روبرو شده است.

دولت قزاقستان به خاطر گسترش خشونت‌ها در این کشور اینترنت را قطع کرده و این مسأله باعث شده تا ماینرهای بیت‌کوین تجهیزات خود را خاموش کنند. این کار باعث شد تا فقط در یک روز قیمت بیت کوین 8.5 درصد بریزد.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول