اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

سیاسی  /  مجلس

گشایش در حوزه اقتصاد و انرژی در دولت سیزدهم

نماینده مردم نجف‌آباد در مجلس گفت: با وجود گذشت تنها چند ماه از آغاز به کار دولت سیزدهم شاهد گشایش‌هایی در حوزه اقتصاد و انرژی در ارتباط با همسایگانمان هستیم.

گشایش در حوزه اقتصاد و انرژی در دولت سیزدهم

ابوالفضل ابوترابی نماینده مردم نجف‌آباد در مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری فارس، گفت: از زمان آغاز به کار دولت سیزدهم تاکنون بیشتر از چند ماه نگذشته شاهد گشایش‌هایی در حوزه اقتصاد و انرژی در ارتباط با کشورهای همسایه هستیم.

وی افزود: به عنوان مثال در ارتباط با عراق، این کشور بیش از 5 میلیارد دلار از بدهی‌های خود به ایران در مورد خرید انرژی (برق و گاز) پرداخت کرده که 1.2 میلیارد آن به صورت اسکناس دلار به صورت کاغذی و از طریق هواپیما به ایران وارد شده و مابقی نیز با پرداخت بدهی‌های ایران به کشور ترکمنستان، بازپرداخت شده است.

نماینده مردم نجف‌آباد در مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: حدود یک ماه قبل شاهد یک نوسان در بازار ارز در کشور بودیم که دلار تا قیمت 32 هزار تومان هم رسید اما با پرداخت 1.2 میلیارد دلاری بدهی عراق به ایران این نوسان فروکش کرد و قیمت دلار پایین‌تر آمد.

ابوترابی خاطرنشان کرد: در مورد ترکمنستان نیز روابط اقتصاد و انرژی ما شکل بهتری به خود گرفته و ما امروز از این کشور هم گاز وارد می‌کنیم و کار سوآپ گاز ترکمنستان به آذربایجان را انجام می‌دهیم و با انتقال گاز ترکمنستان از شمال شرق به آذربایجان به شمال غرب هزینه این کار را دریافت می‌کنیم.

وی افزود: همچنین عضویت ایران در پیمان شانگهای گام بسیار مهمی در این حوزه است که می‌تواند ثمرات مثبت زیادی برای کشور ما به همراه داشته باشد.

نماینده مردم نجف‌آباد در مجلس در پایان گفت: اینها تنها نمونه‌هایی از اقدامات انجام شده در همین مدت کوتاه از زمان آغاز به کار دولت آقای رئیسی تاکنون است که انجام شده است.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول