اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  ایران در جهان

دیپلمات روس: فضای مذاکرات وین مثبت است

یک دیپلمات روس حاضر در مذاکرات رفع تحریم‌های ایران در وین ،فضای مذاکرات را مثبت خواند.

دیپلمات روس:  فضای مذاکرات وین مثبت است

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، یک دیپلمات روس غروب شنبه به وقت تهران فضای مذاکرات رفع تحریم‌های ایران در وین را «مثبت» ارزیابی کرد.

«میخائیل اولیانوف» رئیس تیم دیپلماتیک روسیه حاضر در مذاکرات وین در اتریش در توییتی نوشت: «می‌توانم بگویم که فضای گفت‌وگوهای وین  مثبت و  موثر است. بر اساس  قضاوت‌های من به واسطه  تماس  با دیگر همتایان، آنها این ارزیابی را به اشتراک می ‌ذارند. ما رو به جلو  حرکت می‌کنیم. نه سریع بلکه به صورت تدریجی.»

وی پیشتر نیز در توییتی نوشت: «اکنون تمامی مشارکت کنندگان در گفت‌وگوهای وین این را تایید کرده‌اند که پیشرفت‌هایی به سوی توافق برای احیای برجام و رفع تحریم‌ها ایجاد شده است اگر چه تلاش‌های اضافی مداوم برای دستیابی به این هدف ضروری است.»

دیپلمات‌های غربی از هشتم آذرماه که نخستین دور مذاکرات رفع تحریم‌ها در دولت  آیت الله «سید ابراهیم رئیسی» رئیس جمهور ایران  آغاز شده، سعی کرده‌اند با ارائه چارچوب‌های زمانی تیم ایران را برای موافقت با خواسته‌های خود تحت فشار قرار دهند.

با این حال، نمایندگان ایران در مذاکرات وین تصریح کرده‌اند برای تهران نتیجه مهم‌تر از زمان است. تهران در تلاش است برجام را که از نخستین روزهای اجرایی شدن در اثر برخی سیاست‌های آمریکا و کشورهای غربی به توافقی تهی از منافع اقتصادی برای طرف ایرانی تبدیل شد به سمت توافقی دوجانبه و متوازن پیش ببرد. 

در ادامه رایزنی‌ها و نشست‌ها در سطوح و فرمت‌های مختلف در شهر وین که از روز دوشنبه ۱۳ دی ماه در چارچوب دور هشتم مذاکرات وین از سر گرفته شد، پیش از ظهر امروز (شنبه) ۱۸ دی ماه نیز نشست کارگروه کارشناسی رفع تحریم‌ها با حضور کارشناسان ایران و گروه ۱+۴ (آلمان،‌فرانسه، روسیه، چین و انگلیس) در محل هتل کوبورگ شهر وین پایتخت اتریش برگزار شد.

گفتنی است مذاکرات در سطح روسای هیأت‌ها نیز به صورت دو و چندجانبه امروز در وین برگزار خواهد شد.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول