اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  زنجان

626 روز تا افتتاح پروژه سلطانیه-کبودرآهنگ-قیدار

فرماندار خدابنده با اشاره به پیشرفت 70 درصدی پروژه محور سلطانیه - کبودرآهنگ وقیدار گفت: با ۲۵۰ میلیون تومان اعتباری که از طریق ماده ۵۶ به این طرح اختصاص یافته امیداواریم این پروژه تا ۶۲۶ روز دیگر به بهره‌برداری برسد.

626 روز تا افتتاح پروژه سلطانیه-کبودرآهنگ-قیدار

ایوب بیگدلی، فرماندار شهرستان خدابنده در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در زنجان، در رابطه با وضعیت پروژه محور قیدار به ابهر، اظهار کرد: این پروژه به صورت دو بانده افتتاح خواهد شد که در حال حاضر از سمت قیدار به ابهر در حدود ۱۲ کیلومتر زیرسازی و ابنیه‌های آن شروع شده است.

فرماندار شهرستان خدابنده با بیان اینکه قبلا این پرژه جزو پروژه‌های ملی محسوب نمی‌شد، تصریح کرد: در حال حاضر با پیگیری‌های نماینده منطقه و استاندار این پروژه جزء پروژه‌های ملی و جزء طرح‌های اولویت‌دار راه استان به حساب می‌آید.

وی در رابطه با تخصیص اعتبار به این پروژه خاطر نشان کرد: اخذ اعتبار این طرح براساس ماده ۵۶ از طریق بانک ملت در دستور کار قرار گرفته است.

بیگدلی با بیان اینکه این پروژه مانند پروژه سلطانیه -کبودرآهنگ - قیدار به صورت قطعه‌بندی در اختیار پیمانکار گذاشته خواهد شد، گفت: اعتبار قطعاتی که توسط مشاوران طرح برآورد شده طبق تفاهم‌نامه توسط بانک ملت تامین و در اختیار پیمانکار گذاشته می‌شود.

فرماندار شهرستان خدابنده با بیان اینکه با افتتاح این طرح این منطقه از حالت بن بست خارج می‌شود، بیان کرد: با افتتاح دو طرح سلطانیه -کبودرآهنگ - قیدار و محور ابهر- قیدار به بیجار شهرستان در محور توسعه قرار گرفته و از حالت بن بست خارج می‌شود‌.

بیگدلی با بیان اینکه راه‌های مواصلاتی پاشنه آشیل این منطقه خدابنده است، گفت: کشاورزان این منطقه به دلیل نامناسب بودن راه‌های مواصلاتی تولیدات خود را به صورت خام به فروش رسانده و سرمایه‌گذران هم میل و رغبتی برای سرمایه‌گذاری در این متطقه ندارند.

وی ادامه داد: با افتتاح این دو طرح دیگر شاهد خام فروشی کشاورزان منطقه نخواهیم بود و  کشاورزان می‌توانند تولیدات خود را به مراکز استان‌ها به ویژه مرکز، غرب و شمال غرب کشور صادر کنند.

بیگدلی با اشاره به اینکه محور قیدار به ابهر جز محور‌های پردد استان است، گفت: این مسیر استان‌های همجوار را به غرب کشور متصل می‌کند و کسانی که قصد خرید از بازار کردستان به ویژه بانه را دارند با دوبانده شدن این محور در این مسیر به راحتی تردد خواهند کرد.

فرماندار خدابنده با اشاره به پیشرفت 70 درصدی پروژه محور سلطانیه - کبودرآهنگ وقیدار گفت: با ۲۵۰ میلیون تومان اعتباری که از طریق ماده ۵۶ به این پروژه اختصاص یافته امیداواریم این پروژه تا ۶۲۶ روز دیگر به بهره‌برداری برسد.

وی ادامه داد: در حال حاضر۱۸ کیلومتر جاده کمربندی منتهی به شهر قیدار و ۱۲ کیلومتر از قیدار به سمت همدان از این پروژه مورد بهره برداری قرار گرفته است.

انتهای پیام/۷۳۰۲۱/م

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول