اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  آذربایجان شرقی

آغاز توزیع 1000 تن برنج خارجی تنظیم بازار در بازار

مدیر توسعه بازرگانی سازمان جهاد کشاورزی استان آذربایجان‌شرقی از آغاز توزیع یک‌هزار تن برنج خارجی تنظیم بازار در سطح فروشگاه‌های زنجیره‌ای، تعاونی‌های مصرف و اتحادیه‌های استان خبر داد.

آغاز توزیع 1000 تن برنج خارجی تنظیم بازار در بازار

به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز، صالح مومنی در گفت‌وگو با خبرنگاران با بیان اینکه ذخایر استراتژیک کشور در سطح مطلوبی است و برای کنترل قیمت و تامین کسری برنج، پیش‌بینی شده تا از ذخایر استراتژیک برنج در کشور توزیع شود، اظهار داشت: علاوه بر تداوم توزیع برنج برای طرح‌های مومنانه، از امروز با آغاز توزیع برنج تایلندی مرحله چهارم در سطح آذربایجان‌شرقی نزدیک به یک‌هزار تن از این محصول از طریق فروشگاه‌های زنجیره‌ای، تعاونی‌های مصرف کارگری، کارمندی، اتحادیه و... در اختیار مردم قرار می‌گیرد و هیچ کمبودی در مورد برنج برای مصرف خانوار وجود ندارد.

وی، سهمیه برنج تایلندی به قیمت عمده‌فروشی هر کیلو را ۱۱۰۰۰۰ ریال (یکصد و ده هزار ریال) از محل  طرح تخصیص سهمیه برنج تنظیم بازار مرحله چهارم به شرط تحویل درب انبارهای اداره‌کل غله و خدمات بازرگانی استان عنوان کرد و گفت: ۶۰۰ تن از این برنج‌ها در سطح شهر تبریز و  ۴۰۰ تن مابقی نیز براساس برش شهرستانی  در سطح شهرستان‌های استان آذربایجان‌شرقی توزیع می‌شود.

مومنی با بیان اینکه قیمت هر کیلو برنج  تایلندی تنظیم بازار برای مصرف‌کنندگان ۱۲۵۰۰ تومان تعیین شده است،  افزود: تصمیم‌گیری در خصوص نحوه توزیع و جامعه هدف مورد نظر در سایر شهرستان‌ها برعهده کمیسیون تنظیم بازار هر شهرستان است.

مدیر توسعه بازرگانی سازمان جهاد کشاورزی استان با اشاره به نظارت بازرسان سازمان بر مراکز توزیع تبریز و شهرستان‌ها خاطرنشان کرد: شهروندان در صورت مشاهده هرگونه تخلف در این خصوص می‌توانند با سامانه ۱۲۴ تماس بگیرند و موضوع را گزارش کنند.

مومنی متذکر شد: توزیع درسطح شهر تبریز از طریق معرفی مراکز توزیع فروشگاه‌های زنجیره‌ای، اتحادیه‌ها و.. توسط مدیریت توسعه بازرگانی سازمان جهاد کشاورزی استان آذربایجان‌شرقی انجام خواهد گرفت.

مدیر توسعه بازرگانی سازمان جهاد کشاورزی استان همچنین از آغاز عرضه برنج هندی، پاکستانی و تایلندی از طریق سامانه بازرگام آذربایجان‌شرقی از ۱۹ دی‌ماه خبر داد و تصریح کرد: مقرر شده برنج تایلندی هر کیلو به قیمت ۱۲۵۰۰ تومان، برنج هندی به قیمت ۱۸۵۰۰ و برنج پاکستانی به قیمت ۲۰۵۰۰ تومان از طریق سامانه بازرگام عرضه شود.

انتهای پیام/۶۰۰۰۱/س

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول