اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  کرمانشاه

ابرهای سیاه اُمیکرون بر سر کرمانشاهیان/ گول ضعیف بودن سویه جدید کرونا را نخورید

معاون فنی مرکز بهداشت استان کرمانشاه گفت: سویه اُمیکرون فعلا در حال مطالعات اولیه است و با توجه به سرعت انتقال بالای آن ممکن است افراد با سیستم ایمنی ضعیف را درگیر کند و منجر به فوت شود، بنابراین نباید گول ضعیف بودن این سویه جدید را خورد.

ابرهای سیاه  اُمیکرون بر سر کرمانشاهیان/ گول ضعیف بودن سویه جدید کرونا را نخورید

سارا شاه‌آبادی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در کرمانشاه، در خصوص آخرین وضعیت سویه جدید اُمیکرون در استان، اظهار داشت: سویه اُمیکرون در استان مشاهده شده و براساس آخرین آمار ۱۲ مورد شناسایی شده است.

وی ادامه داد: با توجه به اینکه سرعت انتقال اینگونه از ویروس در مقایسه با نوع دلتا بسیاربسیار بالاتر است، بنابراین توصیه می‌شود کسانی که ۱۸ سال به بالا سن دارند و حداقل سه ماه از تزریق نوبت دوم آن‌ها گذشته حتما برای تزریق نوبت سوم واکسن کرونا در اسرع وقت اقدام کنند.

معاون فنی مرکز بهداشت استان کرمانشاه گفت: برای تزریق واکسن منتظر نوع خاصی نباشید بهترین واکسن در دسترس‌ترین واکسن است که خوشبختانه به غیر از آسترازنکا مابقی واکسن‌ها در استان موجود است و پایگاه‌های تجمیعی فعال هستند و هیچ مشکلی برای تزریق واکسن نداریم.

وی با تأکید ویژه بر رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی به خصوص استفاده از ماسک، افزود: رعایت فاصله فیزیکی و استفاده از دوماسک برای جلوگیری از ابتلا به این سویه با توجه به سرعت انتقال آن ضرورت دارد چون در کمتر از ۲۴ ساعت افراد زیادی را درگیر می‌کند.

شاه‌آبادی در توضیح باور ضعیف بودن سویه اُمیکرون، خاطرنشان کرد: این سویه فعلا در حال مطالعات اولیه است و با توجه به سرعت انتقال بالای آن ممکن است افراد با سیستم ایمنی ضعیف را درگیر کند و منجر به فوت شود بنابراین نباید گول ضعیف بودن این سویه جدید را خورد.

وی در پایان اشاره‌ای به تزریق دُز سوم واکسن برای مادران باردار داشت و گفت: اگر قبل از ۳۹ هفته‌ای بارداری هستند و یک هفته به زایمان مانده و از تزریق نوبت دوم سه ماه گذشته، نوبت سوم را واکسن سینوفارم را تزریق کنند.

گفتنی است، کمیته ملی واکسن در مصوبه جدید خود اعلام کرده است کسانی که دُز اول و دوم از واکسن آسترازنکا استفاده کرده‌اند برای تزریق دُز نوبت سوم خود علاوه بر واکسن آسترازنکا و پاستوکووک پلاس می‌توانند از واکسن اسپوتنیک لایت نیزاستفاده کنند.

به گفته خاصی، مدیر گروه بیماری‌های واگیر معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی استان کرمانشاه، در حال حاضر در مرکز واکسیناسیون ۹ دی کرمانشاه واکسن اسپوتنیک موجود است و در چند روز آینده مراکز بیشتری در این خصوص معرفی خواهد شدو در تمام شهرستان های تابعه استان نیز از صبح امروز، یکشنبه ۱۹ دی ماه اسپوتنیک لایت برای تزریق نوبت سوم وجود دارد.

انتهای پیام/پ/ ق

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول