اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

سیاسی  /  مجلس

موافق کلیات بودجه: همراهی مجلس و دولت می‌تواند ضعف‌های بودجه 1401 را برطرف کند

نماینده مردم قم در مجلس با بیان اینکه نواقص بودجه را رد نمی‌کنم، گفت: می‌توانیم با همراهی سازمان برنامه و کمیسیون تلفیق مشکلات لایحه بودجه 1401 را حل کنیم و رئیس جمهور هم قول همراهی این موضوع را داده است.

موافق کلیات بودجه: همراهی مجلس و دولت می‌تواند ضعف‌های بودجه 1401 را برطرف کند

به گزارش خبرنگار پارلمانی خبرگزاری فارس، احمد امیرآبادی فراهانی نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی امروز (یکشنبه 19 دی ماه) در جلسه علنی مجلس و در موافقت با کلیات لایحه بودجه سال 1401 اظهار داشت: از حضور بی سابقه رئیس جمهور در مجلس برای دفاع دوباره از کلیات لایحه بودجه تشکر می‌کنم که این موضوع عزم دولت را برای حل مشکلات اساسی مردم نشان می‌دهد، این در حالی است که رئیس جمهور سابق کمتر در مجلس حضور پیدا می‌کرد.

وی افزود: نواقص بودجه را رد نمی‌کنم، ولی کمیسیون تلفیق در سال‌های گذشته ضعف‌های بودجه را با کمک سازمان برنامه و نمایندگان دولت حل می‌کرد.

نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: رئیس جمهور امروز قول همکاری رئیس سازمان برنامه و بودجه و حضور وی و دولتمردان را برای حل مشکل لایحه بودجه سال 1401 با همراهی مجلس در کمیسیون تلفیق داده است.

امیرآبادی فراهانی گفت: سال قبل که کلیات لایحه بودجه در دولت سابق توسط مجلس رد شد و آن را به دولت بازگرداندیم، دولت سابق اتفاق خاصی در بودجه رقم نزد و کمیسیون تلفیق شخصا ایرادات را برطرف کرد.

وی افزود: تجربه نشان داده که اگر همراهی لازم بین مجلس و دولت وجود داشته باشد تا مشکلات مردم حل شود، بودجه خوبی هم در تصویب و ابلاغ خواهیم داشت و هم در اجرا.

نماینده قم در مجلس گفت: مسئولیت پذیری مسئولان استانی و استانداران در قبال هزینه کرد بودجه و پیش بینی صندوق عدالت و توسعه استانی برای اختصاص منابع به همان استان و نزدیک شدن شاخص های توسعه ای استان های مختلف به شاخص های کشوری و همچنین کاهش تراز منفی بودجه، نکات خوبی است که در لایحه 1401 دیده می شود.

امیرآبادی فراهانی خاطرنشان کرد: باید بپذیریم مابه التفاوت ارز ترجیحی و ارز آزاد به جیب دلالان رفته و آنچه که باید نصیب مردم می شده، نشده است و باید فکری اساسی درخصوص آن صورت گیرد، اما اگر قرار است شرایط امروز حفظ شود، باید نظام توزیع و تامین اصلاح جدی شود و اگر قرار است ارزی حذف شود، باید برای پرداخت مابه التفاوت و تامین آن پیش بینی های لازم صورت گیرد، آنچه نگرانی است مسئله ارز ترجیحی و افزایش قیمت هاست که دولت باید برنامه های خود را برای آن اعلام و ارائه کند.

وی در پایان با اشاره به مسئله بورس و نگرانی های مردم در این خصوص گفت: یکی از مسائلی که بسیاری از مردم در تعامل و ارتباط با نمایندگان به آن اشاره می کنند، ساماندهی بورس و حل مشکل سرمایه ها در این بازار است که دولت 6 هزار میلیارد تومان برای این بخش در لایحه پیش بینی کرده است تا دغدغه بسیاری از مردم مرتفع شود و در سایر بخش ها نیز اگر نواقصی در بودجه وجود دارد، می توان با همکاری و تعامل بین مجلس و دولت به آن رسیدگی شود و هر دو قوه این تعامل را پذیرفته اند، لذا رفت و آمد بودجه مسئله ای را حل نخواهد کرد.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول