اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

علم و پیشرفت  /  علم و فن آوری ایران

رونمایی از سایت خانه‌های خلاق و نوآوری/ استقرار تیم‌های نوآور در بیش از 30 خانه خلاق

در راستای فعالیت بیش از 30 خانه خلاق و نوآوری و استقرار تیم‌های خلاق در این خانه‌ها، با حضور دبیر ستاد فناوری‌های نرم و توسعه صنایع خلاق، از سایت خانه‌های خلاق و نوآوری رونمایی شد.

رونمایی از سایت خانه‌های خلاق و نوآوری/ استقرار تیم‌های نوآور در بیش از 30 خانه خلاق

به گزارش گروه علم و پیشرفت خبرگزاری فارس به نقل از معاونت علمی و فناوری ریاست‌جمهوری،این خانه‌ها برای ایجاد زیست‌بومی برای معرفی دستاوردهای خلاق در حوزه صنایع نرم و فرهنگی ایجاد شده و حمایت از ایجاد و گسترش زیرساخت‌های توسعه‌دهنده فناوری‌های نرم، صنایع خلاق و فرهنگی، یکی از اصلی‌ترین برنامه‌هایی است که به‌صورت جدی توسط ستاد فناوری‌های نرم و توسعه صنایع خلاق و برنامه توسعه زیست‌بوم شرکت‌های خلاق دنبال می‌شود.

بر همین اساس و با حضور پرویز کرمی رئیس ستاد اجرایی سازی سند ملی توسعه فناوری‌های فرهنگی و نرم این سایت راه‌اندازی شد تا بستری برای معرفی بهتر شرکت‌ها و هسته‌های خلاق باشد.

 

کمک به توسعه اقتصاد خلاق

این کار از طریق حمایت از شکل‌گیری و توسعه طرح و کسب‌وکارهای مبتنی بر خلاقیت، نوآوری و فناوری است تا چرخه ایده به پدیده، با شتاب بیشتری توسط کارآفرینان و فناوران کشور دنبال می‌شود.

در این زمینه، خانه‌های خلاق و نوآوری به‌عنوان یکی از خانه های خلاق و نوآوری به عنوان پلتفرم اصلی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری در سیاستگذاری، تسهیل‌گری و حمایت از شکل گیری شرکت‌های خلاق و نوآور از طریق کمک به ایجاد زیرساخت، تسهیلات مالی، مشاوره، توامندسازی و حمایت های معنوی در توسعه محصول و توسعه بازار فناوریهای نرم و صنایع خلاق ایجاد شده است.

کمک به تسهیل و تسریع ایده و طرح‌های خلاقانه، نوآورانه و تیم‌های آنها برای ایجاد کسب‌وکار و تجاری‌سازی محصولاتشان است که برنامه آن توسط معاونت علمی و فناوری ریاست‌جمهوری طرح‌ریزی و در مرحله اجرایی قرار دارد.

حضور تیم‌های تخصصی در ۳۰ خانه خلاق

بیش از ۳۰ خانه خلاق در سراسر کشور هستند و تیم‌های تخصصی و خلاق را در گرایش‌های مختلف میزبانی می‌کنند.

ستاد فناوری‌های نرم و توسعه صنایع خلاق معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری در تلاش است تا با توسعه زیرساخت‌های حمایت‌گرانه، بر تعداد این خانه‌ها در تمامی استان‌های کشور بیفزاید تا زمینه اشتغال هدفمند تیم‌ها و افراد متخصص در حوزه‌های گوناگون علوم انسانی، اقتصاد و هنر فراهم شود.

سایت خانه‌های خلاق گامی در راستای شبکه‌سازی، حمایت و هدایت و اطلاع‌رسانی دستاورد هسته‌های خلاق و نوآور است. این سایت، ضمن شبکه سازی، پوشش آخرین رویدادهای مربوط به این حوزه، راهنمایی‌های لازم در خصوص اقدام برای تاسیس خانه‌های خلاق، ثبت‌نام از افراد خلاق، نوآور و سرفصل‌های حمایتی از آنها را به عمل آورده است.

علاقمندان می‌توانند برای مراجعه به سایت خانه‌های خلاق و نوآوری، به آدرس https://creativehousenet.ir/web/home مراجعه کنند.

 

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول