اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  غرب آسیا

آمریکا برای غارت بیشتر نفت سوریه، در الحسکه پالایشگاه احداث کرد

منابع محلی حاضر در استان الحسکه خبر دادند که نظامیان تروریست آمریکایی به همراه شبه‌نظامیان وابسته به خود در میادین نفتی «رمیلان»، احداث یک پالایشگاه را کلید زده‌اند.

آمریکا برای غارت بیشتر نفت سوریه، در الحسکه پالایشگاه احداث کرد

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری فارس، اشغالگران آمریکایی با همکاری شبه‌نظامیان جدایی‌طلب موسوم به «نیروهای دموکراتیک سوریه» (قسد)، احداث یک پالایشگاه نفت در میادین نفتی «رمیلان» واقع در استان الحسکه را کلید زدند.

یک منبع حاضر در میادین رمیلان به خبرگزاری رسمی سوریه (سانا) گفت: «نیروهای اشغالگر آمریکایی یک پالایشگاه نفت با ظرفیت روزانه ۳۰۰۰ بشکه را احداث کردند».

به گفته این منبع، پس از احداث این پالایشگاه، هفته‌ها و ماه‌های آینده شاهد افزایش چشمگیر سرقت و غارت نفت سوریه از منطقه شرق سوریه توسط نیروهای آمریکایی خواهیم بود.

در همین ارتباط، منابع محلی به خبرنگار سانا گفتند که نظامیان آمریکایی روز گذشته یک کاروان متشکل از 79 تانکر حامل نفت سرقتی از سوریه و چند کامیون دیگر به سمت شمال عراق خارج شدند.

در همین ارتباط، منابع محلی در حومه «الیعربیه» در شمال شرق الحسکه آبان ماه گذشته گفتند که یک کاروان از نیروهای اشغالگر آمریکایی متشکل از ۳۳ خودرو از جمله چندین تانکر حامل نفت سرقتی از منطقه «الجزیره» سوریه طی ساعات گذشته، از طریق گذرگاه غیرقانونی الولید وارد  خاک عراق شد.

به گفته این منابع، شماری از خودروهای شاسی بلند مجهز به تیربار متعلق به نیروهای دموکراتیک، این کاروان قاچاق نفت از خاک سوریه را همراهی می‌کردند و بیش از ۱۰۰ خودروی متعلق به تروریست‌های آمریکایی وارد خاک عراق شد.

اشغالگران آمریکایی، پیش از آن نیز یک کاروان شامل ۷۹ خودروی نظامی که اغلب آن‌ها خودروهای زرهی بودند از اراضی سوریه از طریق گذرگاه الولید وارد خاک عراق کردند.

قاچاق نفت سوریه و استفاده از آن برای نیروهای نظامی خود از سوی آمریکا در حالی است که دولت و مردم سوریه از کمبود سوخت در مضیقه به سر می‌برند و کامیون‌ها گاهی ساعت‌ها منتظر سوخت‌گیری می‌مانند.

دولت سوریه حضور نظامیان آمریکایی در شمال شرق و جنوب شرق این کشور را اشغالگری می‌داند. عمده حضور آمریکایی‌ها در سوریه در اطراف چاههای نفتی این کشور است.

انتهای پیام/م

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول