اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

اقتصادی  /  اقتصاد بین الملل

طلا روی لبه 1800 دلار با افزایش تورم آمریکا

با وجود اینکه سوددهی اوراق قرضه خزانه داری آمریکا، قیمت طلا در بازارهای جهانی به علت افزایش تورم آمریکا و ادامه ریسک های ژئوپلتیکی به 1800 دلار افزایش یافت.

طلا روی لبه 1800 دلار با افزایش تورم آمریکا

به گزارش گروه اقتصاد بین الملل فارس به نقل از رویترز، با وجود اینکه سوددهی اوراق قرضه 10 ساله خزانه داری آمریکا به بالاترین رقم 2 سال گذشته رسید، قیمت طلا در بازارهای جهانی به علت مواضع ضدتورمی سرمایه گذاران و ادامه ریسک های ژئوپلتیکی افزایش یافت.

هر اونس طلا در بازارهای جهانی با 3.45 دلار افزایش 1800 دلار فروخته شد. قیمت طلا در روز جمعه به کمترین میزان از 16 دسامبر رسید.

اوله هانسن، تحلیلگر ساکسوبانک گفت با وجود اینکه سوددهی اوراق قرضه آمریکا افزایش یافته است اما طلا در اطراف 1800 دلار در نوسان است این نشان می دهد که چشم بازار به دنبال عوامل دیگر نظیر فضای تورمی و تنش های ژئوپلتیکی است.

هانسن افزود: «کاهش ارزش بازارهای بورس بالقوه سبب تقویت ارزش بازار فلزهای گرانبها می شود.»

افزایش ارزش اوراق قرضه بر بازارهای بورس تاثیر گذاشته است زیرا سرمایه گذاران در مورد چشم انداز افزایش نرخ بهره آمریکا نگران هستند.

انتظار می رود شاخص قیمت های مصرف کننده (تورم) در آمریکا در ماه دسامبر به رقم سالانه 5.4 درصد برسد که از 4.9 درصد ماه گذشته بیشتر است که می تواند بر نیاز برای افزایش زودتر از انتظار نرخ بهره فدرال رزرو تاکید کند.

طلا، پشتوانه ای در برابر افزایش نرخ تورم به شمار می رود اما به شدت در برابر افزایش نرخ بهره آمریکا حساس است که هزینه های نگهداری این فلز گران بها که دارایی بدون بهره است را بالا می برد.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول