اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  غرب آسیا

تشدید سرکوب فلسطینی‌ها به دلیل ابراز عقیده در شبکه‌های اجتماعی

یک مرکز حقوقی فلسطینی اعلام کرد، رژیم صهیونیستی به بازداشت فلسطینی‌ها به خاطر فعالیت در شبکه‌های اجتماعی شدت داده و در سال گذشته میلادی نزدیک به چهارصد نفر را در همین رابطه بازداشت کرده است.

تشدید سرکوب فلسطینی‌ها به دلیل ابراز عقیده در شبکه‌های اجتماعی

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، مرکز مطالعات ویژه اسرای فلسطینی اعلام کرد، رژیم صهیونیستی در سال ۲۰۲۱ روند تحت پیگرد قرار دادن فلسطینی‌ها به دلیل فعالیت در شبکه‌های اجتماعی بویژه فیسبوک شدت داده، حدود ۳۹۰ را در همین زمینه بازداشت کرده و به آنها اتهام تحریک زده است.

بر اساس گزارش خبرگزاری «معا»، بازداشت به خاطر ابراز عقیده در شبکه‌های اجتماعی شامل همه طیف‌های ملت فلسطین از جمله زنان، کودکان، روزنامه‌نگاران و فعالان و نمایندگان مجلس قانونگذاری بوده است.

«ریاض الاشقر» مدیر مرکز مذکور در همین زمینه گفت، بیشتر بازداشت‌شدگان در این زمینه از اهالی قدس اشغالی و اراضی اشغالی ۱۹۴۸ هستند و بیشتر بازداشت‌ها همزمان با اعلام همبستگی با اهالی محله «شیخ جراح» در قدس و رد حمله به نوار غزه در ماه می (نبرد سیف القدس) بوده است.

الاشقر افزود، برای برخی از بازداشت‌شدگان کیفرخواست صادر شده و تعدادی از آنها به حبس‌ از یک ماه تا یک سال محکوم شده‌اند. عده‌ای نیز تحت بازداشت اداری یا موقت قرار گرفته‌اند.

در ادامه این گزارش آمده، رژیم صهیونیستی تنها به صدور حکم برای این افراد اکتفا نکرده بلکه قبل از آزادی آنها شرط کرده که باید استفاده از شبکه‌های اجتماعی را برای مدت چند ماه کنار بگذارند و جریمه نیز پرداخت کنند یا در حبس خانگی باشند.

الاشقر تأکید کرد، رژیم صهیونیستی تمام اسناد بین‌لمللی و توافقنامه‌ها در راستای آزادی بیان را نادیده می‌گیرد و به بازداشت فلسطینی‌ها ادامه می‌دهد.

وی افزود، بازداشت فلسطینی‌ها به خاطر ابراز عقیده، مجازاتی است که رژیم صهیونیستی به خاطر تحقق سیاست بازدارندگی و گنجاندن فلسطینی‌های بیشتر در زندان‌های خود به کار می‌گیرد.

انتهای پیام/م

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول