اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  غرب آسیا

انفجار مهیب در اردوگاه مزدوران امارات در شبوه یمن

منابع خبری گفتند که انفجار مهیبی در اردوگاه مزدوران وابسته به امارات در شبوه یمن رخ داده که احتمالا به خاطر حمله موشکی است.

انفجار مهیب در اردوگاه مزدوران امارات در شبوه یمن

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری فارس، منابع خبری از وقوع یک انفجار مهیب در اردوگاه متعلق به مزدوران وابسته به امارات در شبوه یمن خبر دادند.

شبکه خبری العالم گزارش داد که این انفجار، به خاطر حمله موشکی بوده است که اردوگاه مزدوران اماراتی را در شرق شهر «عتق» هدف قرار داده است.

پایگاه خبری «یمن نیوز» نیز گزارش داد که این انفجار به خاطر اصابت موشک بالستیک است و این اردوگاه در منطقه «نوخان» قرار دارد.

این پایگاه به نقل از منابع یمنی گزارش داد که این انفجار باعث تلفاتی در میان مزدوران موسوم به «قوات العمالقه» شده است.

این در حالی است که هنوز جزئیات دقیقی درباره تلفات این حمله در دست نیست.

این در حالی است که نیروهای یمنی شنبه هفته جاری یک محل تجمع بزرگ وابسته به نیروهای وابسته به امارات را در اطراف بیجان، با یک موشک بالستیک هدف قرار دادند.

 در جریان این حمله، «مجدی الردفانی» سرکرده لشکر سوم گروه موسوم به «العمالقه» و شماری از همراهان وی کشته شدند.

لشکر سوم، یکی از بزرگترین لشکرهای وابسته به امارات است. الخبر الیمنی خبر داد که «طی چند روز گذشته، بیش از نیمی از نیروهای لشکر، کشته و زخمی شده‌اند».

در همین ارتباط، یک منبع آگاه نظامی یمن، چهاردهم ماه جاری از کشته شدن «سمیح جراده الصبیحی» فرمانده تیپ دو العمالق طی یک عملیات تک‌تیراندازی نیروهای مسلح یمن در شبوه خبر داد.

 سمیح الصبیحی از مهمترین فرماندهان میدانی سلفی بود که مرگش خسارت بزرگی برای امارات محسوب می‌شود.  این در حالی بود که مزدوران وابسته به امارات، در حال آماده شدن برای حمله به شهرستان «بیجان» در شبوه بودند اما خبر کشته شدن الصبیحی ضربه بزرگی به آن‌ها وارد کرد.

چندی پیش منابع نظامی یمنی از تلاش عربستان سعودی و امارات عربی متحده برای تحویل استان شبوه یمن به عناصر تروریستی القاعده خبر دادند. اغلب شبه نظامیان حاضر در این گروه، از جریان‌های سلفی- تکفیری هستند.

به گفته این منابع، عربستان سعودی به وزیر کشور دولت مستعفی یمن دستور داده است که نیروهای امنیتی حاضر در ابین را توجیه کنند که عبور عناصر القاعده به استان نفت‌خیز شبوه را تسهیل کنند.

انتهای پیام/

 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول