اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

اقتصادی  /  نفت و انرژی

‌ضرورت حذف هزینه آماده‌سازی و تغییر کاربری زمین در نهضت ملی مسکن‌

رئیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی گفت: هزینه آماده‌سازی و تغییر کاربری زمین در نهضت ملی مسکن نباید از متقاضی دریافت شود.

‌ضرورت حذف هزینه آماده‌سازی و تغییر کاربری زمین در نهضت ملی مسکن‌

اکبر نیکزاد در گفتگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس با اشاره به طرح نهضت ملی مسکن و هزینه زمین در نظر گرفته شده برای این طرح اظهار داشت: مطابق با قانون جهش تولید و تامین مسکن نرخ زمین برای واحدهی مسکونی که زمین آن‌ها تحت عنوان اجاره 99 ساله به متقاضیان عرضه می‌شود، صفر ریال است.

رئیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی با اشاره به هزینه‌های صدور پروانه گفت: بر این اساس شهرداری‌ها نیز مکلف هستند، هزینه صدور پروانه برای واحدهای مسکونی نهضت ملی مسکن را محاسبه و با در نظر گرفتن تخفیف 30 درصدی از متقاضی مطالبه کنند. البته این 30 درصد تخفیف نیز توسط وزارت راه و شهرسازی پرداخت می‌شود.

*هزینه آماده‌سازی و تغییر کاربری زمین نباید از متقاضی مسکن اخذ شود

وی در بیان اینکه اگر زمین نیاز به آماده‌سازی داشته باشد، هزینه آن ارتباطی به متقاضی ندارد، افزود: اگر زمین نیاز به تغییر کاربری داشته باشد، هزینه 10 درصدی که شهرداری در این زمینه اخذ می‌کند نباید از متقاضی اخذ شود.

نیکزاد ضمن اشاره به کارهای غیر قانونی صورت گرفته در این حوضه گفت: برخی از شهرداری‌های کشور هزینه 10 درصد تغییر کاربری و برخی هزینه‌های دیگر آماده‌سازی زمین را محاسبه کرده و بعدا می‌گویند از حساب متقاضی برداشت کنید که این کار به هیچ عنوان قانونی نیست.

*فرصت دو روزه بانک مرکزی برای ابلاغ تسهیلات مسکن روستایی به بانک‌ها

وی با اشاره به مصوبه تسهیلات 200 میلیون تومانی نهضت ملی مسکن، گفت: بر اساس مصوبات شورای عالی مسکن، دیروز ما نامه مرتبط با تسهیلات 200 میلیون تومانی با 5 درصد سود مسکن روستایی با ضمانت سفته زنجیره‌ای و دوره بازپرداخت 20 ساله را به سازمان برنامه و بودجه و بانک مرکزی فرستادیم و این دو نهاد باید ظرف یکی دو روز این تسهیلات را برای پرداخت به بانک‌ها ابلاغ کنند.

نیکزاد در پاسخ به پرسشی مبنی بر اینکه آیا تسهیلات بانکی پس از اتمام مرحله فنداسیون (پی ریزی) پرداخت می‌شود یا قبل از اقدام به ساخت مسکن؟ گفت: سلیقه بانک‌ها در این مسئله دخیل است اما به طور معمول بنیاد مسکن تا مرحله فنداسیون کار را پیش می‌برد و سپس تسهیلات به پروژه تزریق می‌شود.

رئیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی با اشاره به سفر صبح امروز خود به ایلام، عنوان کرد: در سفر امروز ابتدا با استاندار ایلام و سپس با مسئولان محلی در ارتباط با تعیین تکلیف واحدهای مسکونی نهضت ملی مسکن جلسه خواهیم داشت.

به گزارش فارس بر اساس مصوبه شورای عالی مسکن که به امضای دفتر رئیس جمهور رسیده است، دریافت عوارض ناشی از ارزش افزوده تغییر کاربری زمین یا الحاق به محدوده یا تحت سایر عناوین توسط شهرداری ها مجاز نیست.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول