اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

دفاتر منطقه ای  /  آسیای مرکزی و روسیه

«علی‌خان اسماعیل‌اف» نخست‌وزیر جدید قزاقستان شد

نمایندگان پارلمان قزاقستان امروز با اتفاق آرا از نامزدی «علی‌خان اسماعیل‌اف» به عنوان نخست وزیر جدید این کشور حمایت کردند.

«علی‌خان اسماعیل‌اف» نخست‌وزیر جدید قزاقستان شد

به گزارش خبرنگار خبرگزاری فارس در دوشنبه، نمایندگان پارلمان قزاقستان در جلسه امروز خود از نامزدی «علی‌خان اسماعیل اف» به عنوان نخست وزیر جدید این کشور حمایت کردند.

اسماعیل اف از 5 ژانویه، زمانی که دولت قزاقستان در پی تظاهرات در غرب این کشور استعفا داد، سمت نخست وزیری موقت این کشور را بر عهده دارد.

گفتنی است که از میان 89 نماینده ثبت نام شده همه نمایندگان از کاندیدای نخست وزیر حمایت کردند.

نخست وزیر جدید قزاقستان انتخاب در این سمت را مسئولین بزرگی عنوان کرد و در مورد برنامه‌های خود برای تثبیت وضعیت، افزایش شاخص‌های اقتصادی، بهبود فضای تجاری صحبت کرد.

نامزدی اسماعیل اف را به سمت نخست وزیر قزاقستان رئیس جمهور این کشور پیشنهاد کرده بود.

نخست وزیر جدید قزاقستان متولد سال 1972 در شهر آلماتی و فارغ التحصیل دانشگاه ملی دولتی قزاقستان به نام فارابی با مدرک ریاضی کاربردی و با مدرک کارشناسی ارشد مدیریت دولتی است.

در سال‌های 1993-1999 به عنوان متخصص ارشد در صندوق سرمایه گذاری و خصوصی سازی «آ- اینوست»، معاون و سپس رئیس اداره آژانس ملی آمار، معاون کمیته آمار و تجزیه و تجلیل آژانس برنامه ریزی و اصلاحات آماری، کارشناس ارشد، رئیس بخش اقتصادی، بازرس دولتی دفتر ریاست جمهوری قزاقستان کار و فعالیت کرده است.

از سال 1999 تا 2003 ریاست آژانس آمار، از سال 2003 تا 2006، معاونت وزارت امور خارجه ، ریاست هیات مدیره شرکت بیمه دولتی برای بیمه اعتبارات و سرمایه گذاری صادراتی، از سال 2006 تا 2009، معاونت وزیر دارایی، ریاست شرکت ملی «قزآگرو»، از سال 2009 تا 2014، ریاست آژانس آمار، از سال 2017 تا 2015، ریاست کمیته آمار وزارت اقتصاد ملی، از سال 2015 تا 2018، دستیار رئیس جمهور، از سپتامبر 2018 تا فوریه 2019 وزیر دارایی و از 25 فوریه همان سال معاونت اول نخست وزیر و ریاست وزارت دارایی را بر عهده داشته است.

اسماعیل اف در تاریخ 5 ژانویه پس از استعفا دولت به دلیل اعتراضات گسترده در مناطق مختلف قزاقستان به عنوان نخست وزیر موقت این کشور تعیین شده بود.

انتهای پیام/ح

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول