اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  آذربایجان شرقی

100 هزار واحد مسکونی ناایمن در تبریز!

عضو شورای شهر تبریز گفت: ساخت‌وسازهای غیرمجاز در سال‌های اخیر بسیار زیاد شده است به‌طوریکه نزدیک به صد هزار واحد ناایمن و ساخت‌وساز غیرمجاز در تبریز داریم.

100 هزار واحد مسکونی ناایمن در تبریز!

به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز، روح الله رشیدی عضو شورای شهر تبریز در خصوص کمبود اتوبوس اظهار کرد: در سال ۹۲ دولت ۹ میلیارد به اتوبوسرانی برای خرید دستگاه‌های جدید داده و پس از آن دیگر هزینه‌ای به این ارگان از سوی دولت پرداخت نشده و در حال حاضر ۴۵۰ اتوبوس به مردم خدمات ارائه می‌دهند و کمبود اتوبوس به موضوع  ذکر شده مربوط است.

وی در خصوص بودجه رسانه‌ها در شهرداری گفت: ضرورتی ندارد که یک نهاد برای رسانه‌ها هزینه کند ولی حمایت‌هایی به شکل دیگر می‌تواند روی دهد که به نفع عموم باشد.

برنامه «تبریزیم» ویترین کم اثر برای مدیران شهری تبدیل شده است

این عضو شورای اسلامی شهر تبریز در ادامه بیان کرد: من خودم مخالف برنامه تلویزیونی شهرداری هستم، چراکه عملا به یک ویترین کم‌ اثر برای مدیران شهری تبدیل شده است، توصیه شده که برنامه "تبریزیم" رویکرد خودش را تغییر دهد.

رشیدی در بخش دیگری از سخنان خود در خصوص حادثه اخیر منطقه عباسی، یادآور شد: روز گذشته در این راستا جلسه‌ای در خصوص مسائل مربوط به حادثه کوی عباسی در مرکز پژوهش‌ها برگزار و در این راستا گزارشاتی ارائه شد و نهایتا به این نتیجه رسیدیم که در حوزه شهرسازی معایب بسیاری وجود دارد و ساخت‌وسازهای غیرمجاز در سال‌های اخیر بسیار زیاد شده است به‌طوریکه نزدیک به یکصد هزار واحد ناایمن و ساخت‌وساز غیرمجاز در تبریز داریم.

وی در خصوص تعرفه عوارض محلی عنوان کرد: دفترچه‌ای که از تعرفه قرار است منتشر شود، پیچیده بوده و باید در سال‌های گذشته ساده‌سازی فرمول‌ها انجام می‌شده که متاسفانه رخ نداده و بهتر است این مهم انجام شود.

مسوول تخلف در ساختمان‌های بهاران و شیخ‌الرئیس چه کسی است؟

رئیس کمیسیون عمران، حمل و نقل و ترافیک شهری شورای اسلامی شهر تبریز در خصوص مشکل ترافیکی مراکز درمانی هم اذعان داشت: موضوع مراکز درمانی را جدی پیگیر هستم، شما از شهردار مطالبه کنید که ساختمان بهاران چگونه ساخته شد؟ کاربری آن چه چیزی بود؟ تا به‌حال چند میلیون بدهی دارد؟

رشیدی اضافه کرد: کاربری ساختمان بهاران مسکونی بوده و تبدیل به ساختمان پزشکان شده که این یک تخلف است، پارکینگ ساختمان بهاران قرار بود تجاری و طبقات آن مسکونی باشد و در حال حاضر از پارکینگ آن اطبا استفاده می‌کنند، چرا ساختمان شیخ‌الرئیس تا به امروز پروانه ندارد؟ چرا این تخلفات اتفاق افتاده است؟ و چه کسانی برای آنان مجوز صادر کرده‌اند!؟

وی در خصوص ساماندهی وانت‌بارها نیز توضیح داد: در این خصوص نیاز است دستگاه‌ قضایی و سایر نهاد‌ها با شهرداری همکاری کنند تا برای آنها مکان مناسب فعالیت‌شان اختصاص یابد.

عضو شورای شهر تبریز در بخش دیگری نیز  خاطرنشان کرد: موضوع سرمایه‌گذاری یکی از مهم‌ترین موضوعاتی است که باید شهرداری در این راستا اقداماتی اساسی در نظر گیرد تا سرمایه‌گذران بتوانند به نحو احسن و با اعتماد به شهرداری فعالیت خود را آغاز کنند.

انتهای پیام/س

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول