اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

اقتصادی  /  نفت و انرژی

اعمال تعرفه‌های جدید برق از اول بهمن ماه/تشویق‌های جذاب در انتظارمشترکان کم‌مصرف

معاون هماهنگی توزیع شرکت توانیر گفت: هدف اصلی تغییر نظام تعرفه‌گذاری برق حرکت به سمت اصلاح الگوی مصرف بوده و یکی از مهمترین ابزارهای تحقق این هدف، تاکید بر ابزارهای تشویقی جذاب است.

اعمال تعرفه‌های جدید برق از اول بهمن ماه/تشویق‌های جذاب در انتظارمشترکان کم‌مصرف

غلامعلی رخشانی‌مهر در گفتگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس با اشاره به مصوبه جدید دولت در حوزه تعرفه‌‌گذاری برق اظهار داشت: هدف اصلی از تغییر در نظام تعرفه‌گذاری حرکت به سمت اصلاح الگوی مصرف است، بر همین اساس یکی از مهمترین ابزارهای تحقق این هدف تاکید بر ابزارهای تشویقی جذاب است.

معاون هماهنگی توزیع شرکت توانیر در بیان جزئیات تشویقی درنظر گرفته شده در مصوبه جدید برقی دولت، گفت: آن دسته از مشترکان خانگی که در ماه‌های گرم سال نسبت به دوره مشابه سال گذشته کمتر برق مصرف کنند و میزان استفاده برق آن‌ها زیر الگوی مصرف باشد، مشمول تشویق‌های مصوبه هیات دولت خواهند شد.

وی در بیان یک مثال برای روشن شدن این مسئله که کدام دسته از مشترکان می‌توانند از تشویق‌های مصوبه برقی دولت استفاده کنند، افزود: فرض کنید، الگوی مصرف ماه‌های گرم یک منطقه 300 کیلووات ساعت است و یک مشترک سال گذشته در این بازه زمانی 270 کیلووات ساعت برق مصرف کرده و در سال جاری مصرف خود را به 220 کیلووات ساعت رسانده است، این مشترک مشمول تشویق برای 50 کیلووات ساعت مدیریت مصرف خود خواهد شد.

*پاداش مشترکان خوش مصرف در ساعات اوج بار 2 برابر خواهد شد

رخشانی مهر تاکید کرد: اگر میزان کاهش مصرف مشترکان در ساعت اوج بار اتفاق بیفتد، میزان پاداش تعیین شده برای هر کیلووات ساعت دو برابر خواهد شد.

معاون هماهنگی توزیع شرکت توانیر در بیان زمان اجرای نظام تعرفه‌گذاری جدید برق گفت: مصوبه جدید هیات دولت در حوزه نظام تعرفه‌گذاری برق از ابتدای بهمن ماه سال 1400 اجرا خواهد شد.

رخشانی مهر در پایان ابراز امیدواری کرد: مصوبه جدید برقی دولت با ابزارهای تشویقی تعبیه شده می‌تواند گام بلندی به سوی جلوگیری از خاموشی برق در تابستان پیش‌رو تلقی شود.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول