اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

ورزشی  /  سایر حوزه ها

توجه به قهرمانِ جهان و پارالمپیک چقدر است؟

انتظارها برای توجه به تیم والیبال نشسته که قهرمان جهان و المپیک بوده، فراتر از چیزی است که وجود دارد.

توجه به قهرمانِ جهان و پارالمپیک چقدر است؟

به گزارش خبرنگار ورزشی خبرگزاری فارس، تیم ملی والیبال نشسته کشورمان در مسابقات پارالمپیک 2020 توکیو توانست عنوان قهرمانی را از آن خود کند و به هفتمین طلای خود در این رقابت‌ها برسد.

این تیم تاکنون 9 دوره در پارالمپیک حضور داشته که تنها در دوره یعنی 2044 آتن و 2012 لندن به مدال نقره دست و در دوره های دیگر همیشه سکوی اول را از آن خود کرده است. علاوه بر این والیبالیست های جانباز و معلول کشورمان  در سه دوره حضور خود در بازی‌های آسیایی نیز همیشه فهرمان بوده اند و اجازه عرض اندام به حریفان را نداده‌اند.

تمام این عناوین گفته شد تا نشان داده شود که این تیم بدون هیچ چون چرایی قدرت اول دنیا بوده و رقیبی را برای خود نمی‌بیند، اما با این شرایط آیا توجهات به تیم اول دنیا و الپیک به اندازه این عناوین و افتخار آفرینی‌ها است یا نگاهی معمولی وجود دارد؟

در این بین هادی رضایی، سرمربی سابق تیم ملی که افتخارات زیادی را همراه این تیم کسب کرده است، بعد از پارالمپیک توکیو نیز دیگر در این جایگاه قرار نگرفت که البته گلایه هایی هم در این زمینه داشت. رضایی معتفد است توجه به این رشته با توجه به عنوان هایی که کسب کرده است باید بیشتر از حال حاضر باشد، چون 40 سال است که رنکینگ اول دنیا را در اختیار دارد.

* رضایی: بهای کافی به والیبال نشسته داده نمی‌شود

در هر کجای دنیا هر تیمی که افتخار بیشتری را کسب کرده باشد، توجهات به آن هم بیشتر می‌شود و طبیعتا از لحاظ مالی نیز در شرایط بهتری قرار می‌گیرد، اما ظاهرا در اینجا به این شکل نیست که گلایه سرمربی سابق را هم در آورده است.

رضایی می‌گوید:  «این تیم طی ۹ دوره حضور در پارالمپیک در ۷ دوره به عنوان قهرمانی دست پیدا کرده و همیشه قهرمان جهانی بوده است،  اما متاسفانه بهای کافی به این رشته داده نمی‌شود و هم ردیف با سایر رشته‌های پارالمپیک مورد ارزیابی قرار می‌گیرد، در حالی که باید به بازیکنان این رشته اهمیت بیشتری داده شود و تکنیک و تاکتیک‌های جدیدتری در دستور کار قرار بگیرد.»

البته مسئولان فدراسیون جانبازان و معلولین تاکید می‌کنند که تمام امکانات و شرایطی که برای تیم والیبال نشسته  لازم بوده، فراهم شده و چیزی کم و کسر نداشته است.

*اسبقیان: تمام امکانات برای تیم ملی فراهم بود

شروین اسبقیان، رئیس فدراسیون جانبازان و معلولین در این خصوص اظهار داشت: چیزی که اررزشمند است، کسب 7 قهرمانی در پارالمپیک بوده که همین اتفاق تعجب مسئولان کمیته بین المللی پارالمپیک را هم در پی داشته است. هادی رضایی و همکارانش کار ارزشمندی را انجام دادند که البته در کنار توجهات فدراسیون و کمیته پارالمپیک بوده است.

وی در خصوص اینکه شاید رضایی انتظار توجه بیشتری به خاطر افتخار آفرینی‌ها دارد، گفت: همه رشته ها ارزش و جایگاه خود را دارند و ما تبعیضی قائل نمی‌شویم. البته هر رشته ای که افتخار بیشتری کسب می‌کند، طبیعتا توجه به آن نیز بیشتر می‌شود و والیبال نشسته نیز همین شرایط را دارد. ما به تمام خواسته های آنها توجه کردیم و هر زمانی که اردو و مسابقه نیاز داشتند، را فراهم کردیم که البته وظیفه مان است.

به گزارش فارس، تیم ملی والیبال نشسته کشورمان سال آینده مسابقات جهانی را پیش رو دارد که سهمیه 2024 المپیک پاریس در آن توزیع می‌شود و این انتظار وجود دارد که اگر فردی مانند هادی رضایی صحبتی را از سر دلسوزی می‌کند، مورد توجه قرار بگیرد تا خللی در روند موفقیت‌های این تیم پر افتخار به وجود نیاید.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول