اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  اصفهان

نویسنده آمریکایی: آمریکا در حال فاسد شدن و شکست اجتماعی است/ ایران دست برتر در مذاکرات وین را دارد

نویسنده و فعال سیاسی آمریکایی گفت: آمریکا در حال فاسد شدن و شکست اجتماعی است و در همین راستا با انسان‌هایی مواجهیم که کیفیت آن‌ها در حال تغییر است، اما همچنان افرادی وجود دارند که به ارزش‌های گذشته پای‌بند هستند ولی تعداد آن‌ها در حال کاهش است و حتی این نوع افراد تحت تاثیر کار فردی مانند حاج قاسم قرار گرفته‌اند.

نویسنده آمریکایی: آمریکا در حال فاسد شدن و شکست اجتماعی است/ ایران دست برتر در مذاکرات  وین را دارد

به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان، سمینار تخصصی بررسی ابعاد دیپلماسی میدان و دیپلماسی سیاسی با محوریت سردار دل‌ها، بعد از ظهر امروز  با حضور لیلا مزبوتی خبرنگار و نویسنده لبنانی، کریستین گیوم فعال سیاسی و کارگردان فرانسوی و جان جیمز یوبل فعال سیاسی و نویسنده آمریکایی به همت معاونت مطالبه‌گری ناحیه بسیج دانشجویی استان اصفهان برگزار شد.

لیلا مزبوتی، خبرنگار و نویسنده لبنانی در این نشست خطاب به دانشجویان حاضر اظهار کرد: مسؤولیت شما دانشجویان به این علت که در عصری زندگی می‌کنید که تحولات بزرگی رخ داده، سنگین است و این تحولات و پیچیدگی‌ها نه تنها به داخل ایران، بلکه مربوط به منطقه و سطح جهان است. 

صلابت و اقتدار در عین عطوفت و مهربانی از ویژگی‌های سردار دل‌ها است

وی با بیان اینکه در حال نوشتن کتابی با محوریت حاج قاسم است تأکید کرد: ایده نوشتن از حاج قاسم انگیزه و علاقه شخصی بود؛ تناقضی بین القاب او وجود دارد که هم یک ژنرال بود و هم سردار عشق و این جمع نقیضین ایده و ستون اصلی کتاب را تشکیل می‌دهد. 

خبرنگار و نویسنده لبنانی عنوان کرد: سردار سلیمانی اولین تجربه جنگ خود را در دفاع مقدس آغاز کرد و پس از آن در سیستان و بلوچستان و سپس به نیروی قدس آمد و پس از مسؤولیت او در نیروی قدس شاهد بودیم که جریان مقاومت در منطقه تشکیل شد؛ زمانی که صحبت از جریان مقاومت است یعنی جریانی که با لبنان آغاز می‌شود و به فلسطین، سوریه، یمن، عراق و کشورهای دیگر می‌رسد. 

مزبوتی یادآور شد: حاج قاسم بود که چنین جریان گسترده و تاثیرگذاری را در منطقه ایجاد کرد؛ کمربندی امنیتی برای منطقه ایجاد کرد؛ ممکن است در خصوص نیروی قدس اختلاف نظراتی وجود داشته باشد اما این اقدام غیرقابل انکار است. 

 موضوعی که باعث شد تحت تأثیر حاج قاسم قرار بگیرم، ابعاد معنوی و اعتقادات او بود؛ او مانند دیگر ژنرال‌های تاریخ نبود و به امام حسین(ع)، حضرت زهرا(س) و شهادت علاقه زیادی داشت و دنبالم این واقعیات را به جهان غرب ارائه کنیم. 

 

وی با بیان اینکه قلب جریان مقاومت بدون شک فلسطین و قدس است، توضیح داد: آنجا مرکز صهیونیست غربی است و قصد دارد توسعه پیدا کند؛ رژیم غاصب صهیونیستی کار خود را با قدس شروع کرد اما هدف آن‌ها کل منطقه بوده و ایده صهیونیست این است که بر کل منطقه سیطره پیدا کند.

خبرنگار و نویسنده لبنانی اضافه کرد: در کتاب به این بحث خواهم پرداخت که اولین سفر حاج قاسم پس از ماموریت نیروی قدس در سال ۱۹۹۸ میلادی لبنان و اولین اقدام بزرگ او در این سفر آزادسازی جنوب این کشور بود و محور مقاومتی که در منطقه شکل گرفت با کمک حزب‌الله لبنان بود.

مزبوتی بیان کرد: موضوعی که باعث شد تحت تأثیر حاج قاسم قرار بگیرم، ابعاد معنوی و اعتقادات او بود؛ او مانند دیگر ژنرال‌های تاریخ نبود و به امام حسین(ع)، حضرت زهرا(س) و شهادت علاقه زیادی داشت و دنبالم این واقعیات را به جهان غرب ارائه کنیم. 

وی خاطرنشان کرد: امام خمینی(ره) شخصی بود که عرفان را وارد سیاست کرد و حاج قاسم شخصی بود که عرفان را وارد مبارزه کرد و او شخصیتی مبارز در کنار ابعاد روحانی شخصیت خود بود.

خبرنگار و نویسنده لبنانی ابراز کرد: نیاز است از تاریخ و تحولات‌مان بنویسیم و نگذاریم دشمنان‌مان این کار را پیش بگیرند و ما را تعریف کنند و این مأموریت‌ ما است تا این این کار را به زبان‌های مختلف انجام دهیم.

مزبوتی تأکید کرد: برایم سؤال است که چرا حاج قاسم آن نامه معروف‌شان را خطاب به دخترشان فاطمه نوشتند و چرا برای زینب ننوشتند؛ دوست دارم در کتابم به پاسخ این سؤال برسم. 

هماهنگی دیپلماسی سیاسی و میدان ایران نتایج خوبی خواهد داشت

وی با اشاره اینکه ایرانی‌ها باید بدانند کشورشان، موقعیتی حساس و استراتژیک در دنیا دارد، گفت: هماهنگی بین دیپلماسی و میدان که در شرایط جدید در ایران وجود دارد برای آینده کشور دستاوردهایی خواهد داشت، در بحث دیپلپاسی عملی شاهدیم ایران سیاست درهای باز را دارد و روابط با غرب و شرق را به توازن در حال پیشبرد است. 

خبرنگار و نویسنده لبنانی ادامه داد: وقتی از نگاه لبنان به دیپلماسی ایران نگاه می‌کنیم نام آن را تولید فرش می‌گذاریم و این به موضوع یعنی بافت فرش نیاز به صبر و حوصله دارد و سیاست‌های ایران همراه با صبر استراتژیک است.

کارگردان فرانسوی : تا قبل از شهادت حاج قاسم او را نمی‌شناختم و با خود گفتم اگر این فرد توسط آمریکا شهید شده حتما انسان خوبی است و باید با او آشنا شوم. 

مزبوتی اذعان کرد: هدف غرب این بود که بر برنامه هسته‌ای ایران مدیریت پیدا کند و در عین حال نگاه‌شان را از قدرت موشکی هم برنداشتند اما به‌رغم هدف‌شان ایران توانست تصمیم‌گیری خود را تحمیل کند. 

در ادامه کریستین گیوم کارگردان و فعال سیاسی فرانسوی اظهار کرد: تا قبل از شهادت حاج قاسم او را نمی‌شناختم و با خود گفتم اگر این فرد توسط آمریکا شهید شده حتما انسان خوبی است و باید با او آشنا شوم. 

وی تأکید کرد: برای شروع ساخت فیلم هیچ چیزی در دست نداشتم، در ادامه فیلم‌هایی را از ایران برایم فرستادند و حدود ۸ ساعت فیلم را ترجمه کردم؛ زمانی که خبر شهادت حاج قاسم را شنیدم آشنایی زیادی با او نداشتم و زمانی که فیلم‌ها را ترجمه کردم عاشق او شدم و گریه می‌کردم.

کارگردان فرانسوی با اشاره به هماهنگی بحث دیپلماسی و میدان در شرایط فعلی عنوان کرد: در این باره نیاز است چند عامل را کنار هم ببینیم و فرمولی که نیاز است در ایران استقرار پیدا کند این است که از تمام ابعاد خود را جلو ببرد، زمانی که ایران قوی باشد دستش برای مذاکرات پر خواهد بود. 

ایران دست برتر در مذاکرات را دارد

گیوم یادآور شد: ایرانی‌ها باید اعتماد به نفس خود را داشته باشند و فکر نکنند در مذاکرات ضعیف هستند، بلکه دست برتر را دارند در صورتی که طرف مقابل قصد دارد خود را برتر نشان دهد؛ نیاز است به ایران در بحث مقاومت توجه شود و در دیگر کشورها این موضوع را الگو قرار دهیم. 

فعال سیاسی فرانسوی: اگر بتوانیم افراد بیش‌تری را مانند ژنرال سلیمانی داشته باشیم شرایط تغییر پیدا خواهد کرد. 

وی تصریح کرد: جبهه مقابل در مسیر شکست هستند و باید توجه کنیم در عین حالی که ایران از تحریم‌ها آسیب دیده آن‌ها نیز دچار آسیب شده‌اند؛ ایران این قابلیت را دارد که با وجود مشکلات صبر کند تا به پیروزی برسد اما من که در فرانسه زندگی می‌کنم می‌دانم آنجا چنین ویژگی و قابلیتی وجود ندارد

فعال سیاسی فرانسوی در پایان بیان کرد: اگر بتوانیم افراد بیش‌تری را مانند ژنرال سلیمانی داشته باشیم شرایط تغییر پیدا خواهد کرد. 

همچنین در ادامه این سمینار تخصصی جان جیمز یوبل، نویسنده و فعال سیاسی آمریکایی اظهار کرد: یکی از ویژگی‌های حاج قاسم توانایی او برای ابتکار عمل بود و او توانایی مدیریت همه ابعاد را حتی با وجود کمبود منابع داشت و این آرزوی شخصی‌ام است که افراد بیش‌تری این توانایی را داشته باشند تا افرادی که تحت ستم قرار گرفته‌اند را نجات دهند. 

معرفی حاج قاسم به غرب باعث تشکیل جریان مقاومت در غرب می‌شود

وی توضیح داد: در کتابم قصد دارم این موضوع را برجسته کنم که حاج قاسم چطور توانست مردم مظلوم منطقه را نجات دهد تا از طریق آن بتوانم سردار سلیمانی را برای غرب معرفی کنم و در نتیجه این موضوع منجر به تشکیل مقاومت در قلب غرب شود.

نویسنده آمریکایی  ابراز کرد: زمانی که درباره مقاومت صحبت می‌کنم به طور خاص منظورم مقاومت درباره صهیونیسم بین‌الملل است؛ در داخل آمریکا افراد زیادی وجود دارند که علیه صهیونیست‌ها مقاومت می‌کنند اما این افراد از طرف دولت و صهیونیست‌ها تحت فشار هستند. 

وی یادآور شد: در دنیا بسیاری می‌دانند آمریکا قدرتی بوده که بر اساس صهیونیست بنا شده است و اگر سیاست‌های خود را تغییر دهد دنیا جای بهتری خواهد بود. 

یوبل افزود: افرادی که در آمریکا در حال مقاومت هستند نیاز به حمایت دارند و حداقل کاری که ایران می‌تواند انجام دهد این است که از طریق رسانه‌های بین‌المللی آن‌ها را حمایت کند، اگر فعالان آمریکا حمایت بیش‌تری شوند قادر خواهند بود که کارهای مهم‌تری علیه صهیونیسم انجام دهند.

وی گفت: در آمریکا چند گروه فشار صهیونیستی داریم و این گروه‌ها از طریق وبسایت‌ها حامیان فلسطین را تحت فشار قرار داده‌اند و باعث شده‌اند شغل‌هایشان را از دست بدهند و در سال ۲٠٠۷ نیز همین اتفاق برای خودم افتاد. 

از کشوری مانند ایران انتظار می‌رود که ابعاد شخصیتی حاج قاسم را از طریق رسانه‌های بین‌المللی به گوش افراد دیگر کشورها برسانند تا محاصره رسانه‌ای در آمریکا و دیگر کشورها شکسته شود. 

فعال سیاسی آمریکایی بیان کرد: آمریکا در حال فاسد شدن و شکست اجتماعی بوده و در همین راستا با انسان‌هایی مواجهیم که کیفیت آن‌ها در حال تغییر است، اما همچنان افرادی وجود دارند که به ارزش‌های گذشته پای‌بند هستند ولی تعداد آن‌ها در حال کاهش است و حتی این نوع افراد تحت تاثیر کار فردی مانند حاج قاسم قرار گرفته‌اند. 

یوبل خاطرنشان کرد: از کشوری مانند ایران انتظار می‌رود که ابعاد شخصیتی حاج قاسم را از طریق رسانه‌های بین‌المللی به گوش افراد دیگر کشورها برسانند تا محاصره رسانه‌ای در آمریکا و دیگر کشورها شکسته شود. 

وی در پایان با اشاره به بحث مذاکرات تاکید کرد: خودم اهل آمریکا هستم و بیش از دیگران تاریخ آن را می‌دانم و به نظرم آمریکا دولتی نیست که نیاز باشد با آن مذاکره کنید و ماهیتی صهیونیستی دارد.

انتهای پیام/۶۳۱۲۵/ج/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول