اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  مازندران

برگزاری کنگره ملی شهدای ورزشکار مازندران در ساری

مسؤول سازمان بسیج ورزشکاران مازندران گفت: کنگره ملی شهدای ورزشکار مازندران همزمان با برگزاری یادواره‌ملی شهدای جامعه ورزش با یاد سردار دل‌ها و با محوریت شهید شاخص جامعه ورزش کشور شهید والامقام حسن فقیهی جویباری برگزار می شود.

برگزاری کنگره ملی شهدای ورزشکار مازندران در ساری

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرستان ساری، براتعلی اسلامی مسؤول سازمان بسیج وزشکاران مازندران در نشست با اصحاب رسانه که در سالن شهید زرهون اداره کل ورزش و جوانان برگزار شد از برگزاری یادواره هزار و ۲۰۰ شهید ورزشکار در استان خبر داد و اظهار کرد: این یادواره همزمان با برگزاری یادواره‌ ملی شهدای جامعه ورزش با یاد سردار دل‌ها و با محوریت شهید شاخص جامعه ورزش کشور شهید والامقام حسن فقیهی جویباری برگزار می‌شود.

مسؤول سازمان بسیج ورزشکاران مازندران تصریح کرد: ۶ هزار شهید ورزشکار والامقام در کشور شناسایی شدند که این تعداد هزار و ۲۰۰ شهید سرافراز ورزشکار از استان مازندران هستند.

وی با بیان اینکه طی سال‌های اخیر دو شهید سرافراز از استان مازندران بعنوان شهید شاخص ورزش کشور برگزیده شدند، افزود: شهید بزرگوار بهرام اسدپور گلوگاهی در سال ۱۳۹۴ و شهید بزرگوار حسن فقیهی جویباری در سال ۱۴۰۰ بعنوان دو شهید والامقام ورزش مازندران بعنوان شهید شاخص ورزش کشور طی سال‌های اخیر انتخاب شدند.

اسلامی در ادامه گفت: شهدای ورزشکار کسانی بودند که همیشه مورد توجه مردم بودند و از جان و مال و مدال دنیویشان گذشتند تا کشورشان همیشه سربلند باشد.

وی با بیان اینکه شهادت در راه خدا ارزشمند و جز ارزش‌های انقلاب اسلامی است، عنوان کرد: خانواده‌های شهدا افتخار نظام هستند و باید همواره جایگاه و حرمت آنان حفظ شود، همیشه شهدا الگویی برای جامعه، جوانان ورزشکاران هستند که نمونه آن ورزشکاران مازندرانی هستند که مدال خود را به خانواده محترم شهدا اهدا کردند.

در ادامه محمدرضا ییلاقی معاون فرهنگی و امور جوانان اداره کل ورزش و جوانان مازندران نیز با اشاره به اینکه ورزش مازندران همواره در بحث مدال‌آوری پیشتاز و پیش قدم است، تصریح کرد: اولین مدال المپیک قبل از انقلاب و اولین مدال المپیک بعد از انقلاب توسط قهرمانان ورزش مازندران با افتخار کسب شد.

وی با تاکید بر اینکه این توفیق نصیب ورزش مازندران شد تا باردیگر شهید عزیزی از مازندران بعنوان شهید شاخص ورزش کشور در سال ۱۴۰۰ برگزیده شود، گفت: در سال ۱۳۹۴ شهید بهرام اسدپور گلوگاهی به عنوان شهید شاخص ورزش کشور، در سال ۱۳۹۵ شهید زعفری نژاد بعنوان شهید شاخص ورزش استان، در ۱۳۹۶ شهید مهربانیان به عنوان شهید شاخص ورزش استان، در سال ۱۳۹۷ شهید مزدستان بعنوان شهید شاخص ورزش استان، در سال ۱۳۹۸ شهید سجودی بعنوان شهید شاخص ورزش استان در سال ۱۳۹۹ شهید یزدانی بعنوان شهید شاخص ورزش استان انتخاب شدند.

ییلاقی با اشاره به اینکه شهید فقیهی از یک خانواده کاملا مذهبی و انقلابی رشد و پرورش یافت، اذعان داشت: خصوصیات اخلاقی و زندگی پهلوانی این شهید بزرگوار می‌تواند الگوی مناسبی برای جوانان این مرز و بوم باشد.

وی گفت: تمامی رویدادهای ورزشی در سطح کشور و استان در سال ۱۴۰۰ به نام این شهید عزیز شهید حسن فقیهی جویباری برگزار شد و یاد و خاطره این شهید گرانقدر در عرصه مسابقات ورزشی زنده و گرامی داشته شد.

این مسؤول در پایان گفت: تمام و سعی و تلاشمان را خواهیم کرد تا این رویداد بزرگ و مهم به نحوه احسن و شایسته با مشارکت اداره‌کل ورزش و جوانان استان، بسیج ورزشکاران استان، سپاه کربلا استان و سازمان‌های مردم نهاد  ۲۳ دی ماه در ساری برگزار شود.

همچنین محسن فقیهی جویباری فرزند گرانقدر این شهید از چاپ کتاب زندگینامه این شهید خبر داد و گفت: این کتاب به نام سروسوم که خصوصیات اخلاقی و زندگینامه این شهید عزیز می‌باشد در مرحله اقدام چاپ است.

به گزارش فارس؛ این کنگره روز پنجشنبه ۲۳ دی ماه با حضور مسؤولان کشوری، لشگری، استانی و شهرستانی در سالن الغدیر سپاه کربلا استان برگزار می‌شود.

انتهای پیام / ۸۶۰۵۹/غ/م

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول